Страница 1 от 1
Този оборотомер почти спря
Публикувано: 10 юли 2007, 17:46
от ewgeny
Преди: Случваше се, рядко, но се случваше, оборотомера да ми показва, горе-долу наполовина оборотите. Трябва да си призная, че доста време карах с кофти акумулатор и кофти динамо.
Сега: Само сутрин (но не винаги), или ако колата е престояла примерно час поне (пак не винаги), работи нормално. И в двата случая, ако карам и до около 10 мин. оборотомера, виси като изпразнен (няма казвам какво), и не работи. Забелязвам, че след като не работи, когато угася, съвсем леко мръдва стрелката.
Трябва също да кажа и че си купих ДжетСпарк или по-точно аванс процесор за газта. И горе долу тогава започнаха сегашните проблеми. Само че си мисля че ако е от него, изобщо нямаше да работи оборотомера. Някой имал ли е подобен проблем.
Плс. помагайте, че ще откача. И без това аз гледам само оборотомера, и никога скоростомера.

Публикувано: 11 юли 2007, 23:28
от ewgeny
Ае стига бе, никой ли си няма и на идея какво може да е?
Публикувано: 12 юли 2007, 10:32
от Атанас
Все си мислех да те питам, дали си си купил ТАП и дали си доволен от него
Що не пробваш да откачиш ТАП-а и да видиш дали ще се оправи положението? Знаеш свързването е елементарно. Оборотомера от къде взима сигнал при теб, от бобината ли?
Публикувано: 12 юли 2007, 10:45
от ewgeny
Ами точно това си мисля, че ако откача ТАП-а, може да работи, но пък и така да е, тогава загатката е още по-голяма. Инъче, от ТАП-а съм доволен, защото сега върви по-добре колата. Е, за 74 коня не е голяма разликата, но пък в ниските обороти работи по-добре. Но ако излезе, че ми се бърка в оборотомера, ще го махна. Аз без оборотомер едвам издържам.
Но аз първо исках да питам, дали на някой със сиера му се е случвало това, за да не пипам готовата работа 100 пъти. Но явно ще експериментирам.
А, а пък за сигнала, това също незнам. Пробвах да търся в литературата, но незнам защо не успях да намеря точна инф. и не мога да съм сигурен, точно от къде. Ако някой знае и ми обясни, мисля че вече бих могъл да намеря проблема.
Публикувано: 12 юли 2007, 14:39
от Атанас
Ми аз за това питах... защото да не се получава така, че оборотомера да ти е вързан след ТАП-а и нещо да се шашка... Върти ми се в главата, но ми е избледняло вече, едно време на ладите (класика) като се сложеше електронно запалване и оборотомера им спираше да работи, не се сещам къде им беше вързан, какво се правеше за да тръгне
С две думи нищо не казах, ама хайде...
Публикувано: 12 юли 2007, 15:06
от ewgeny
Добре, а поне по памат, според теб, ако спре да работи ТАП-а, трябва и колата да не работи. ТАП-а ми върви и с комутатор, и затова се връзват там две жици, и толкава. Защото ме притеснява, да не е спрял да бачка, тъй като това нещо доста грее (комутатора).
Публикувано: 12 юли 2007, 15:50
от Атанас
Сегааааа, малко по спомени...
Комутатора, който ти е дал отделен блок ли е? Имам спомени, Джетро предлагаше две модификации на Jetspark в зависимост от съпротивлението на бобината (говоря за Jetspark 1). За ладата си купих евтиния вариянт защото бобината е високоомна . Спомням си, че казваше, че за опели се налагало да се слага допълнителен комутатор защото бобината е нискоомна и че на автомобили без комутатор също се слага.
Макар много добре да беше залял ТАП-а със силикон внимателно го отворих, свалих му схемата и разбрах принципа на който работи

. Ако нещо по него изгори и колата няма да работи.
Комутатора грее доста, защото токът през бобината е голям. От друга страна като комутиращ елемент Джетро ползва МОС транзистор, който работи в ключов режим и не би трябвало да грее особено...
Как е на сиерата запалването, има ли комутатор фабрично или е с чукче?
п.п.
С въпросния Джетро сме се виждали един път, когато си взимах моя и ми се стори много свестен тип. Защо не му се обадиш да му кажеш за проблема с оборотомера и да го питаш защо ти грее комутатора?
Публикувано: 12 юли 2007, 17:17
от ewgeny
Първо искам да ти благодаря за вниманието което отделяш за проблема ми
Така, по същество. Колата ми е с комутатор, фабрично, но тъй като неможахме да разгадаем схемата му и имаше видни несъотвествия, взех по скъпия вариянт на ДжетСпарк 1 или ДжетСпарк със комутатор, или по-точно този МОС транзистор (ако може да му се каже комутатор). И цялата схема е точно така както казваш, на кабела за сигнала към бубината се реже, и се прикача ДжетСпарка. А относно това да му се обадя, звънях му, той ми каза, че не може да пречи на оборотомера, и ми даде да говоря с някъв човек който, разбирал от коли, че той ми каза, че може да имам проблем по таблото и от там да идва проблема с оборотомера. Проблема е че нещо не ми се вярва да е така, защото ако е там, то или няма да работи изобщо, или ще се влияе от дупки примерно и т.н. Но днес май ще махна ДжетСпарка, и ще пробвам да покарам без него да видим.
Публикувано: 13 юли 2007, 09:36
от Атанас
Ами виж сега, опитвам се да помогна, когато имам възможност, освен това се чувствам малко гузен защото аз ти препоръчах въпросното устройство

, но при мен работеше перфектно...
Откачи Jetspark-a, трябва само да възстановиш веригата от комутатора към бобината, другото не е нужно да го пипаш и да видим какво ще стане. В интерес на истината ми се е случвало да има "натрупване на събития", да пипна нещо и в същото време да се появи друг проблем. След анализ се оказва, че двете неща не са имали нищо общо.
Публикувано: 13 юли 2007, 10:46
от kEFi
...не претендирам за вярност, но ми се струва, че прекъсването именно на тази верига силно е повлияло върху характеристиките на сигнала и оттам ти е увиснал. Оборотомера. Струва ми се, че дори и да махнеш въпросното устройство, самия факт, че линията има прекъсване пак ще има, макар и минимално изкривяване...
Публикувано: 13 юли 2007, 11:29
от Атанас
kEFi написа:...
Има резон, но вероятността е минимална - все пак импулсите са с амплитуда 12V.
Това, което аз си мисля, само разсъждавам, не съм го анализирал и гледал на осцилоскоп, е:
когато комутатора на устройството е "отворен" (подава напрежение към бобината) дали се подава еднократен импулс с "някаква продължителност" ( __|----------|_ )или са множество къси импулси ( _|-|_|-|_|-|_ ) . Ако е второто тогава е много вероятно оборотомера да се шашка
Публикувано: 13 юли 2007, 18:39
от ewgeny
Свалих ДжетСпарк-а, и всичко е на 6. Вчера също като се прибирах към варна, почти до нас, усетих че едно баирче го взе по лесно отколкото нормално, гледам, оборотомера работи. Май ми се струва че заедно с оборотомера, не е работел и ДжетСпарка. Сега като го махнах, не видях разлика. Незнам кво става, ама ще го пробвам на друга кола май да видим как ще е там.