къде свързан оборотомера към двигателя?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

къде свързан оборотомера към двигателя?

Мнение от slaf4u » 16 юли 2007, 20:31

здравейте,
днес ми пристигна таблото и оооо ужасТ! взех си го единствено заради това че ще има оборотомер ама нанайси-след като го свързах и запалих стрелката на оборотомера само потрепна за миг докато дадох на контакт и от там ни дума ни вопъл ни стон. помръдването на стрелката ми говори че все пак пущината работи но до нея не отива сигнал. въпроса ми е знае ли някой от вас къде се свързва оборотомера към двигателя?
и още нещо-показва ми след като дам на контакт че резервоара ми е пълен но вътре има не повече от 10 литра...идеи някакви?

нужно ли е вадене на клемите на акумулатора?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 16 юли 2007, 22:53

Ми нищо няма да загубиш ако го оставиш 20 мин без акомулатор форда.. А доколкото знам някъде към алтернатора се свързва..

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 юли 2007, 00:52

venom4o написа:А доколкото знам някъде към алтернатора се свързва..
На дизелите.
При бензинките или EDIS или бубина.

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 17 юли 2007, 09:14

a кой е номера отзад на гребена на който се подава сигнала за оборотомера? ако се наложи да пускам допълнително кабели...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 юли 2007, 09:18

виж проводника на датчика на резервара да нее замсил някъде,това е причина стрелката да е в крайно положение.

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 17 юли 2007, 09:25

а къде е тоя датчик и от къде минава кабела му?извинявай за тъпите въпроси но не ми е ясно...

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 17 юли 2007, 20:56

импулса го взема от динамото или в случая от бобината/НО ОТ КЪМ МИНУСА/.За да си сигурен на коя е клема, от към таблото трябва да го прозваниш или освен някой отлично добър техник да те упъти.
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 17 юли 2007, 21:31

и такаааааа, след известно ровене из форума и няколко линка установих следното. оборотомера е свързан към пин10 на гребена на таблото. сигнала му се подава от второто кра4е на e-dis модула(комутатора). кабела който би следвало да има там е зелен с червена ивица като този кабел при мен го няма. тъй като днес колата ми я няма, оставил съм я на ремонт мисля да пробвам утре като я взема. ще пиша какво е станало...остава само въпроса с датчика на бензина-защо по-дяволите показва пълен резервоар когато вътре има не повече от 10 литра?!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 юли 2007, 22:52

slaf4u написа:а къде е тоя датчик и от къде минава кабела му?извинявай за тъпите въпроси но не ми е ясно...
До колкото си спомням кабелите са в общ сноп с тези за помпата в резервара.Но мисля,че като си отварял таблото замасяването е някъде по и около него,а не към помпата в резервара.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 юли 2007, 01:15

Виж за твоя конкретно или този от който е оборотомера как е защото ако е от бобината си му е заложено да умножава сигнала х2.
От EDIS може да е друг сигнала и да не е подходящ за това табло.
Говоря ти наизуст някакви неща четени и чути но конкретно не съм се занимавал и незнам нищо конкретно нито за модел ни нищо :)
Варианти които просто да огледаш за да стане като хората.

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 18 юли 2007, 12:53

оправи ми се тая щуротия с бензина от самосебе си. днес дадох наконтакт и стрелката запо4на да пада до нормалното ниво...

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 18 юли 2007, 20:37

сигурен ли си за комутатора.СТУВА МИ СЕ че 2-то краче е маса,давайки я на комутатора.Би трябвало да е 1-вото.АКО съм прав за същия би трябвало от делкото да излизат 3 проводника/датчик на хол/.Ако има разминаване в случая апелирам за поесняване
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 юли 2007, 21:57

1.4i нямат делко, обаче откъде взема сигнал даже не съм се замислял.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 19 юли 2007, 08:44

revmata написа:сигурен ли си за комутатора.СТУВА МИ СЕ че 2-то краче е маса,давайки я на комутатора.Би трябвало да е 1-вото.АКО съм прав за същия би трябвало от делкото да излизат 3 проводника/датчик на хол/.Ако има разминаване в случая апелирам за поесняване
здрасти,
определено е второто краче погледнато от ляво на дясно. три са нещата които ме карат да мисля така.
1.линка който намерих тук някъде из форума за свързване на оборотомер на фиеста показваше именно него като източник на сигнала.
2.ако е маса, защо при мен е свободно?
3.ходих до сервиза на Бош (тъй като си ми градски предполагам че го знаеш) и там човека провери в компа на някаква програма която изкарва схемата на всеки ел. елемент. оказа се че второто краче действително отива към таблото.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 19 юли 2007, 22:57

НЕ ми е ясно.Имали делко или не.Преди 2 г. правих на един приятел буса му.РАЗЛИКАТА МУ беше,че на делкото му имаше 2 кабела.Това беше генератор на импулси и естествено комутатора/на вид същия/имаше друга схема/съжелявам,че не я изкарах/За да не ровя подчертай точно мястото от сайта,от който си го открил ,относно за същия.Ще ми бъде любопитно за ,,развръзката,, защото виждам ,че си упорит./не знам защо по-добри колеги не дават мнения---крият нещо ли........
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 20 юли 2007, 08:59

не знам дали това че съм упорит е предимство или не но така си е-такъв съм.
http://fiestaguides.co.uk/content/rev_c ... w_sup.html" onclick="window.open(this.href);return false;
това е страницата за която говоря.
верно че става въпрос за фиеста, верно че като номер на резервна част комутаторът тук се различава от моя но пък при проверка в програмата на сервиза се показа че второто краче гледайки го от долу на горе отива към таблото. не съм експерт и не мисля че ще стана такъв но мисля днес да се опитам да го свържа 10-то краче на таблото за да видя какво ще стане. ако се осере работата сам ще съм си виновен.не искам да ходя по майстори дето разбират по-малко и от мен и да чувам "ааа лесна работа ей сега ще го намерим

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 20 юли 2007, 10:02

мисля че това изчерпва въпроса..

Изображение

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 20 юли 2007, 21:36

pasi ще излезе прав.Трябва да се умножава по 2.После ще разглеждам повече
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 21 юли 2007, 00:05

не се знае,някой обротомери сами умножават сигнала...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 21 юли 2007, 07:27

Позиция 134 мисля че е...

една кутийка, със съпротивление и кондензатор, някой път се е бават и спират сигнала към оборотомера..

нещо такова като на схемата, не трябва към корпус да е шунтирало сигнала, и не трябва да е пробила съпротивлението.

а може и на пин 10 на таблото, да се закачи едно осцилоскопче, да се види дали дава графика, ако дава, значи проблема е в таблото.
Прикачени файлове
еуиуиу.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта