Страница 1 от 2

къде свързан оборотомера към двигателя?

Публикувано: 16 юли 2007, 20:31
от slaf4u
здравейте,
днес ми пристигна таблото и оооо ужасТ! взех си го единствено заради това че ще има оборотомер ама нанайси-след като го свързах и запалих стрелката на оборотомера само потрепна за миг докато дадох на контакт и от там ни дума ни вопъл ни стон. помръдването на стрелката ми говори че все пак пущината работи но до нея не отива сигнал. въпроса ми е знае ли някой от вас къде се свързва оборотомера към двигателя?
и още нещо-показва ми след като дам на контакт че резервоара ми е пълен но вътре има не повече от 10 литра...идеи някакви?

нужно ли е вадене на клемите на акумулатора?

Публикувано: 16 юли 2007, 22:53
от venom4o
Ми нищо няма да загубиш ако го оставиш 20 мин без акомулатор форда.. А доколкото знам някъде към алтернатора се свързва..

Публикувано: 17 юли 2007, 00:52
от paci
venom4o написа:А доколкото знам някъде към алтернатора се свързва..
На дизелите.
При бензинките или EDIS или бубина.

Публикувано: 17 юли 2007, 09:14
от slaf4u
a кой е номера отзад на гребена на който се подава сигнала за оборотомера? ако се наложи да пускам допълнително кабели...

Публикувано: 17 юли 2007, 09:18
от mrdds
виж проводника на датчика на резервара да нее замсил някъде,това е причина стрелката да е в крайно положение.

Публикувано: 17 юли 2007, 09:25
от slaf4u
а къде е тоя датчик и от къде минава кабела му?извинявай за тъпите въпроси но не ми е ясно...

Публикувано: 17 юли 2007, 20:56
от revmata
импулса го взема от динамото или в случая от бобината/НО ОТ КЪМ МИНУСА/.За да си сигурен на коя е клема, от към таблото трябва да го прозваниш или освен някой отлично добър техник да те упъти.

Публикувано: 17 юли 2007, 21:31
от slaf4u
и такаааааа, след известно ровене из форума и няколко линка установих следното. оборотомера е свързан към пин10 на гребена на таблото. сигнала му се подава от второто кра4е на e-dis модула(комутатора). кабела който би следвало да има там е зелен с червена ивица като този кабел при мен го няма. тъй като днес колата ми я няма, оставил съм я на ремонт мисля да пробвам утре като я взема. ще пиша какво е станало...остава само въпроса с датчика на бензина-защо по-дяволите показва пълен резервоар когато вътре има не повече от 10 литра?!

Публикувано: 17 юли 2007, 22:52
от mrdds
slaf4u написа:а къде е тоя датчик и от къде минава кабела му?извинявай за тъпите въпроси но не ми е ясно...
До колкото си спомням кабелите са в общ сноп с тези за помпата в резервара.Но мисля,че като си отварял таблото замасяването е някъде по и около него,а не към помпата в резервара.

Публикувано: 18 юли 2007, 01:15
от paci
Виж за твоя конкретно или този от който е оборотомера как е защото ако е от бобината си му е заложено да умножава сигнала х2.
От EDIS може да е друг сигнала и да не е подходящ за това табло.
Говоря ти наизуст някакви неща четени и чути но конкретно не съм се занимавал и незнам нищо конкретно нито за модел ни нищо :)
Варианти които просто да огледаш за да стане като хората.

Публикувано: 18 юли 2007, 12:53
от slaf4u
оправи ми се тая щуротия с бензина от самосебе си. днес дадох наконтакт и стрелката запо4на да пада до нормалното ниво...

Публикувано: 18 юли 2007, 20:37
от revmata
сигурен ли си за комутатора.СТУВА МИ СЕ че 2-то краче е маса,давайки я на комутатора.Би трябвало да е 1-вото.АКО съм прав за същия би трябвало от делкото да излизат 3 проводника/датчик на хол/.Ако има разминаване в случая апелирам за поесняване

Публикувано: 18 юли 2007, 21:57
от HACKO
1.4i нямат делко, обаче откъде взема сигнал даже не съм се замислял.

Публикувано: 19 юли 2007, 08:44
от slaf4u
revmata написа:сигурен ли си за комутатора.СТУВА МИ СЕ че 2-то краче е маса,давайки я на комутатора.Би трябвало да е 1-вото.АКО съм прав за същия би трябвало от делкото да излизат 3 проводника/датчик на хол/.Ако има разминаване в случая апелирам за поесняване
здрасти,
определено е второто краче погледнато от ляво на дясно. три са нещата които ме карат да мисля така.
1.линка който намерих тук някъде из форума за свързване на оборотомер на фиеста показваше именно него като източник на сигнала.
2.ако е маса, защо при мен е свободно?
3.ходих до сервиза на Бош (тъй като си ми градски предполагам че го знаеш) и там човека провери в компа на някаква програма която изкарва схемата на всеки ел. елемент. оказа се че второто краче действително отива към таблото.

Публикувано: 19 юли 2007, 22:57
от revmata
НЕ ми е ясно.Имали делко или не.Преди 2 г. правих на един приятел буса му.РАЗЛИКАТА МУ беше,че на делкото му имаше 2 кабела.Това беше генератор на импулси и естествено комутатора/на вид същия/имаше друга схема/съжелявам,че не я изкарах/За да не ровя подчертай точно мястото от сайта,от който си го открил ,относно за същия.Ще ми бъде любопитно за ,,развръзката,, защото виждам ,че си упорит./не знам защо по-добри колеги не дават мнения---крият нещо ли........

Публикувано: 20 юли 2007, 08:59
от slaf4u
не знам дали това че съм упорит е предимство или не но така си е-такъв съм.
http://fiestaguides.co.uk/content/rev_c ... w_sup.html" onclick="window.open(this.href);return false;
това е страницата за която говоря.
верно че става въпрос за фиеста, верно че като номер на резервна част комутаторът тук се различава от моя но пък при проверка в програмата на сервиза се показа че второто краче гледайки го от долу на горе отива към таблото. не съм експерт и не мисля че ще стана такъв но мисля днес да се опитам да го свържа 10-то краче на таблото за да видя какво ще стане. ако се осере работата сам ще съм си виновен.не искам да ходя по майстори дето разбират по-малко и от мен и да чувам "ааа лесна работа ей сега ще го намерим

Публикувано: 20 юли 2007, 10:02
от slaf4u
мисля че това изчерпва въпроса..

Изображение

Публикувано: 20 юли 2007, 21:36
от revmata
pasi ще излезе прав.Трябва да се умножава по 2.После ще разглеждам повече

Публикувано: 21 юли 2007, 00:05
от slaf4u
не се знае,някой обротомери сами умножават сигнала...

Публикувано: 21 юли 2007, 07:27
от traqn_savov
Позиция 134 мисля че е...

една кутийка, със съпротивление и кондензатор, някой път се е бават и спират сигнала към оборотомера..

нещо такова като на схемата, не трябва към корпус да е шунтирало сигнала, и не трябва да е пробила съпротивлението.

а може и на пин 10 на таблото, да се закачи едно осцилоскопче, да се види дали дава графика, ако дава, значи проблема е в таблото.