Проблем с вентилатора на радиатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от jabkov » 17 фев 2005, 14:42

:) Първо здравейте на всички от форума :) .
:( Второ разбира се е проблема :( . Става въпрос за Ескорт 1.8 TDI '96г. Проблемът е че вентилатора на радиатора не иска да заработи когато колата загрее. Мой приятел има същата но разликата е в климатика аз имам а той не. От там и половината инсталация ни е различна. Та въпроса ми е. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално как го е решил / без да е сменил всичко между двата номера :wink: / . Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата. При него е с два извода а при мен с четири. Двигателчето на перката работи.

risto_bg
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 31 яну 2005, 13:44
Модел на автомобила: форд орион 1.4 CVH
Местоположение: враца
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от risto_bg » 17 фев 2005, 16:37

започни от наи простото провери бошона ако е здрав даи на късо на датчика да видиш дали ще заработи може да е и от датчика

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 фев 2005, 16:56

Здрасти :D

Значи предполагам, че проблема ти е в този датчик за температурата/перката. Най-лесния начин да го провериш е като вземеш един кламер и с него дадеш двата извода на жиците на късо и тогава вентилатора, трябва да започне да се върти. Това е при условие че си с два кабела.
Ти казваш че датчика има 4 извода - незнам за какво са. По-принцип съм виждал такива с един, два или три извода, ама с четири :oops:
Дано някой от колегите тука да помогне.
Ако искаш можеш да си свалиш "Ремонтните инструкции - Haynes Manual" за твоя модел от ТУКА>> и да видиш по-подробно за твоя датчик.

P.S. сега видях, че risto_bg ти е казал същото

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 17 фев 2005, 20:52

jabkov:[/size]
Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата.
Не съм сигурен, но е редно датчика да е в долния край на радиатора т.е. ако "водата" след като мине през радиатора и не се е охладила достатъчно /колата се движи бавно, на ниска предавка и високи обороти/ да се включи вентилатора за да охлади радиатора/водата/ до по-ниска температура/примерно под 90-92 градуса/. За това термостатите отварят на по-ниска температура/86-89 градуса/ а датчика на вентилатора се задейства при 90-92 градуса. Това е при ВАЗ 2103, така че не е миродавно при по-новите "западни" автомобиле. А и не съм погледнал дали при моята датчика къде е. Момент. След 4 мин.
Отидох и видях: имам датчик и на двете места, този на термостата сигурно е за "термопоказателя" на таблото, а на другото място описах за какво е /може би/.
При него е с два извода а при мен с четири.

Двата са за "термопоказателя" на таблото, а другите два за автоматичния смукач-предполагам.
Само незнам ако се наложи вентилатора/ите/ да се включат заради климатика преди да е необходимо това да стане заради двигателя. И въобще дали се включват само заради климатика. Апропо/още 4 мин./ при влючен климатик и даден контакт вентилаторите се задействат и при студен двигател, пробвах го - така е поне при мен!
Много писане падна и разхождане /слаб в акъла силен в краката/, чак не ми се проверява да ли някъде не си губя мисълта :roll: !
Небойте се роби Спартак е с вас!

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 18 фев 2005, 13:54

:) Благодаря на всички за съветите. За съжаление не е от предпазителя :( . Специално ходих до Мото-Пфое за да питам къде се намира датчика. Не знам и аз защо но са решили да го сложат там. Наистина логично би било да е на изхода на радиатора. Разликата в двата датчика е когато има климатик и за това мисля че другите два извода са за него. :) За Brock: Още вчера видях инфото за Ескорт но са само до '93г. Има много разлики и там датчика е с два извода. :roll: . За aaleks: :wink: Благодаря за разкарването имаш едно черпене :wink: . [/b]

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 20 фев 2005, 16:09

8) В крайна сметка разбрах за какво са другите два извода на датчика. Просто вентилатора е двустепенен. От 90-95'С първата и от 95-100'С втората. :twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 20 фев 2005, 17:59

Браво, двустепенен датчик :roll: не бях чувал. И двете ли степени са прекъснали или още не си решил проблема, да не са последователно свързани. Пиши кво е станало!
Небойте се роби Спартак е с вас!

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 22 фев 2005, 22:32

:P Последната ми теория е че не работи релето за включване, а то е на едно особено приятно за работа място - зад акумулатора :( . Когато давам " на късо" буксата на датчика релето "цъка" :P но няма резултат....

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 фев 2005, 09:39

Явно наистина ти е релето :roll:

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 фев 2005, 12:32

или от релето до вентилатора, слабо звено - буксата м/у двете
p.s. и при двете степени ли е така - би трябвало да имаш и две релета
Небойте се роби Спартак е с вас!

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 24 фев 2005, 13:47

"[quote="aaleks"]или от релето до вентилатора " Kъде до вентилатора има реле?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 фев 2005, 14:04

Не от релето до вентилатора, а по пътя МЕДУ релето и вентилатора :lol:


:twisted:

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 27 фев 2005, 19:42

8) Проблема почти е решен. Разбирасе по случайност :P . Случайно при запален двигател дадох "на късо" изводите на датчика и.... о чудо живо е :shock:, демек заработи вентилатора. т.е задължително трябва да работи двигателя за да върти вентилатора. Проблема за сега е че работи само едната степен но това разбирасе е много малък проблем. Незнам дали и при другите фордове е така. Поздрави на всички :wink:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 27 фев 2005, 23:02

Вентилаторчето работи само на контак ;) Колкото до степените... тук вече си виж релето :)

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 09 юли 2005, 21:12

Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 09 юли 2005, 21:12

Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.

Потребителски аватар
dignatov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 16 авг 2005, 20:19
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1,6 16V Ghia Комби
Форд Галакси 2,3 16V Ghia Автоматик
Контакти:
Status: Извън линия

Решение!

Мнение от dignatov » 08 сеп 2005, 23:36

Здравейте колеги, има един стар лаф Питай патило а не старило, та на въпроса с датчика. Колегата по горе е много прав за датчика и климатика но е забравил да спомене че бавния ход на перката се реализира посредством съпротивление, и понеже там минава много силен ток е сложено непосредствено след перката. За защита има термо бушон в долната част на съпротивлението който много често гори, съпротивлението е с много малко съпротивление и при мерене с уред дава почти 0 ома, при мен термо бушона изгоря и просто го хванах с клещите и го усуках така че двата края да дадат на късо и от тогава ниамам проблем, е преди това смених и релето "зеленото" Успех на всички.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта