Страница 1 от 1

Лампичка на таблото

Публикувано: 07 мар 2005, 14:44
от toko
Здравейте,

Прави ми впечатление, че като паля колата една от лампите не светва. Става въпрос за тази за спирачките. Поправете ме ако бъркам, но би трябвало да светва, когато паля или като опъна ръчната. Да обаче, не.
Ако има проблем, къде да го търся???

Публикувано: 07 мар 2005, 14:49
от Brock
Може да е изгоряла крушката на таблото /най-вероятно/ или да е заминал датчика на ръчната. Първо си виж крушката, а ако не е от там тогава почваш да търсиш проблема другаде

:twisted:

Публикувано: 07 мар 2005, 14:50
от Любо
Според мен най-вероятно е да ти е изгоряла лапичката на таблото.
Ако тя е здрава виж бутона от който тя взима сигнал. Предполагам, че се задейства от самия лост на ръчната, но не съм сигурен.

Публикувано: 07 мар 2005, 15:22
от toko
Aко е датчик, трябва да светне когато паля, нали. Като гледам трябва да разглобя половината кола за да стигна до лампичките :) Баси купона.

Публикувано: 07 мар 2005, 22:20
от aaleks
toko написа:Aко е датчик, трябва да светне когато паля, нали. Като гледам трябва да разглобя половината кола за да стигна до лампичките :) Баси купона.
При палене свети ABS, но за ръчната защо да свети, освен ако не си я опънал.
При мен беше датчика на ръчната, почити жигулско изпълнение.
Ти си с Мондео, така че пет винта и таблото с лампичките е готово, писано е из форума как става.
Успех. :)

Публикувано: 08 мар 2005, 10:19
от toko
aaleks написа:
toko написа:Aко е датчик, трябва да светне когато паля, нали. Като гледам трябва да разглобя половината кола за да стигна до лампичките :) Баси купона.
При палене свети ABS, но за ръчната защо да свети, освен ако не си я опънал.
При мен беше датчика на ръчната, почити жигулско изпълнение.
Ти си с Мондео, така че пет винта и таблото с лампичките е готово, писано е из форума как става.
Успех. :)
Не трябва ли при палене да светне, за да знам работи или не? Все пак тази лампичка би трябвало да е с двойно предназначение, за ръчната и за повреда в спирачната система.

Колкото за смяната, шегувам се, макар че съм абсолютен аджамия и наистина изглежда страшно на пръв поглед :)

Публикувано: 08 мар 2005, 10:44
от Любо
toko написа:Не трябва ли при палене да светне, за да знам работи или не? Все пак тази лампичка би трябвало да е с двойно предназначение, за ръчната и за повреда в спирачната система.
Тази лампа е предупредителна. Свети когато си вдигнал ръчната и си завъртял ключа на конткт. Идеята й е да те подсети, че си на ръчна. А за нивото на спирачната течност (за повреда в спирачната система - както си се изразил) мисля, че има друга лампичка, но за съжаление не съм сигурен коя е :oops:

Публикувано: 08 мар 2005, 12:22
от aaleks
ABS - след като изгасне означава, че системата е изправна!
А за ръчната колегата ти го е обеснил, но за нивото на спирачната течност няма отделна лампа, сигурно АBS няма да изгасне ако е под мининума. Така предполагам.
Ще проверя довечера как е при мен.

Публикувано: 08 мар 2005, 14:11
от toko
Лампичките са три: Отгоре за ABS-a. Отдолу за спирачките и маслото (съответно лява и дясна). Дори и на контакт лампата не светва, т.е. вероятно е лампичка. Според ръководството ако падне нивото на спирачната течност ще светне въпросната лампичка, а не на ABS-a.

Благодаря ви за мненията, ще се боря и ще видя.

Публикувано: 14 мар 2005, 08:55
от toko
Не е лампичката. Тя си работи. В такъв случай остава да е датчика. Не мога обаче да открия къде е тази пущина. Някой знае ли?

Публикувано: 23 май 2005, 12:59
от rosen 70
Здравейте фордаджии!Някой ще ми обясни ли какъв е този датчик изобразяващ гаечен ключ който свети на таблото ми вече 3 месеца?За супер климатика не смея и да питам Мондео 2000 комби 96та

Публикувано: 23 май 2005, 13:09
от cossy
На твоя въпрос има вече отговори във форума, въпреки това ще ти ги копирам :
Sharp написа:А за лампата с "ключа"-- светва при отчитане на неизправност с определен код.Пак ще намеся моята кола-заради газовата засичаше код за мудно показание/смяна на ламбда напрежението(или нещо такова),но не светваше веднага лампата,а след около 100 км.,в сервизните програми сигурно е описан алгоритъма на действие на бордовата самодиагностика.

GOSPODIN написа:Отговарям на това , което знам със сигурност: Оранжевият ключ се загасява, като се свали жабката( като се отвори се издърпва напред и се откача много лесно) и вдясно в дупката се намира правоъгълен бутон със същия знак(гаечен ключ) . Ключа на запалването се дава на контакт и се натиска този бутон и се задържа за минимум 4-5 сек. и лампичката загасва за 15000 км. Това е направено само за подсещане , че колата на всеки 15000 изминати км. трябва да влезе в сервиз за диагностика.
:P

Публикувано: 01 юни 2005, 10:07
от PlamenJ
Здравейте всички във форума!!! Аз имам същия проблем с индикатора на ръчната спирачка. Свети от време на време и си мисля че лампичката е ОК, а проблема ми е в датчика. Та да попитам и аз. Къде е скрит въпросния датчик? Не съм разбирач затова ще приветствам всяка информация по въпроса!

Публикувано: 01 юни 2005, 21:45
от СЕВА
PlamenJ написа:Здравейте всички във форума!!! Аз имам същия проблем с индикатора на ръчната спирачка. Свети от време на време и си мисля че лампичката е ОК, а проблема ми е в датчика. Та да попитам и аз. Къде е скрит въпросния датчик? Не съм разбирач затова ще приветствам всяка информация по въпроса!
Датчика е най прост бутон който е монтиран на стойката на ръчната спирачка зада се стигне до него обаче трябва колата да се поразглоби малко.

Публикувано: 02 юни 2005, 15:49
от MEFFISTO
За съжаление датчика е много баламски направен. Представлява метално лостче, което прави контакт(затваря ел.-верига) когато е дръпнат лоста на ръчната. но явно не са дообмислили нещо при направата, защото доста често такъв контакт не се получава(поне при мен) и лампичката светва когато и е приятно да го прави. Иначе може да стигнеш до това лостче като издърпаш нагоре кожуха на лоста на ръчната(закачен е на две пластмасови куки) и дръпнеш самия лост докрай. Успех!

Публикувано: 02 юни 2005, 16:18
от PlamenJ
MEFFISTO написа:За съжаление датчика е много баламски направен. Представлява метално лостче, което прави контакт(затваря ел.-верига) когато е дръпнат лоста на ръчната. но явно не са дообмислили нещо при направата, защото доста често такъв контакт не се получава(поне при мен) и лампичката светва когато и е приятно да го прави. Иначе може да стигнеш до това лостче като издърпаш нагоре кожуха на лоста на ръчната(закачен е на две пластмасови куки) и дръпнеш самия лост докрай. Успех!
Благодарско MEFFISTO! Ще го разгледам това лостче още довечера :)

Публикувано: 21 юни 2005, 23:17
от GoTiaN4o
a да питам има едни светлини на датчика 4 еднакви около цялата кола ,за какво са защото на моето Мондео не мога да ги разбера а пък ми святкат от време на време?

;
;

Публикувано: 22 юни 2005, 00:14
от demiro
Показват дали ти работят светлините.Ако изгори някоя крушка светва съответната на датчика.Когато запалиш остават светнати тези за спирачките за да ги тестваш,натискаш леко педала на спирачката и те трябва да изгаснат :wink:
Абе генералска работа:))
При тези мондеота които имат този датчик,гаечният ключ който подсеща че са изминати 10 000 км. от посещение в сервиз, се нулира с игличка в отворчето на стрелката сочеща на дясно в същия този "датчик" :wink: Задържаш натиснато около 4секунди при включен контакт.