Страница 1 от 1
Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
Публикувано: 19 сеп 2007, 00:24
от a_panov
Оборотоветъра ми отчита два пъти по-малко обороти
400-500 са ми ниските, 2000 е форсаж. Имам чувството че ги дели на две оборотите и тогава ги показва.
Днес за първи път отворих кочината, и щях да я резстрелям ако пистолета беше в мен. Не мога да ви изброя какво е потрошено/срязано/изсъртено/преправено, мога да ви кажа какво и е наред. Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
Почвам от оборотометъра. Кочината е Форд Дърво, на английски Ford Eskort, а аз съм го кръстил в хубавото руско име "Ковчег Смерти" 1986 година, бензин, 1.4
1. Оборотоменъра как действа? Като волтметър, като амперметър, като брояч със жило?
2. Оборотометъра захранва ли се с ток? Тоест има ли + (плюс) да влиза в него и маса а отделно да идва сигнал по някаква друга жица / жило?
3. ДА не би да му липсва маса? Тя би трябвало масата да е една за цялото табло, но скоростомера работи. Но НОООО температурометъра не работи и той отчита бавнооо.
3. Къде ще е датчика на оборотометърЪт? От страна на радиатора на водното охлаждане или от страна на карбуратора?
На първо четене в двитагелния отсек се мандахерзат като мъда 3 безстопанствени кабела. Единия е от двигателя някъде, единия от карбуратора, един доло ниско при радиатора (близо до двигателя), един на дупката от купето към двигателния отсек, един на накладките. Ааа те станаха 4, казах ви че ------ ----- -- ----- -- ------(псувам)...
Публикувано: 19 сеп 2007, 00:37
от paci
На първо време полека с агресията към автомобила и в частност към марката.
Не са сглобили автомобила така в завода нали?
Не мислиш, че е така проектиран както го виждаш нали ?
Огледай тази тема!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E%EC%E5%F0
Публикувано: 19 сеп 2007, 01:13
от nikolovvd
Споко бе Паци. Човека е готин. Нещо като снайперисто, ама по-така. Виж кво настроение лъха от писаното. Аз пиша а усмивката ми на ушите качена.
Добре дошъл колега в нашия СКРООООООМЕН форум.
Не си нито първия нито последния с Форд, на който някой се е учил.
Ти най-добре си знаеш от къде и за колко си го взел. И както бях писал на един друг колега във форума - въоражи се с търпение и дерзай. А ние ще помагаме с каквото можем.
Оборотомера трябва да получава сигнал от бобината или делкото. Не съм запознат подробно с моделите на Форд преди 90 година.
Re: Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
Публикувано: 19 сеп 2007, 07:11
от traqn_savov
a_panov написа:
1. Оборотоменъра как действа? Като волтметър, като амперметър, като брояч със жило?
цифров оборотомер
http://doblink.hit.bg/rpmeeter/rpmeeter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
аналогов оборотомер
http://www.platan.ru/shem/pdf/st8.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Оборотометъра захранва ли се с ток? Тоест има ли + (плюс) да влиза в него и маса а отделно да идва сигнал по някаква друга жица / жило?
На новите коли, задължително е електронен
3. ДА не би да му липсва маса? Тя би трябвало масата да е една за цялото табло, но скоростомера работи. Но НОООО температурометъра не работи и той отчита бавнооо.
3
. Къде ще е датчика на оборотометърЪт? От страна на радиатора на водното охлаждане или от страна на карбуратора?
Няма датчик на оборотомера, разгледай практическа схема, той е вързан към активният край на бобината.
На първо четене в двитагелния отсек се мандахерзат като мъда 3 безстопанствени кабела. Единия е от двигателя някъде, единия от карбуратора, един доло ниско при радиатора (близо до двигателя), един на дупката от купето към двигателния отсек, един на накладките. Ааа те станаха 4, казах ви че ------ ----- -- ----- -- ------(псувам)...
А
ко върви, нека си се мандахерцат, само да не потпрат на късо

Публикувано: 19 сеп 2007, 09:28
от cotecna
От минуса на бобината излиза зелен кабел който минава през филтър, черна кутиика от нея излиза пак зелен който отива във оборотомера може при тебе да е и (зелен със жълта ивица) има много писано във форума за проблеми с оборотомера може да потърсиш.......
Публикувано: 19 сеп 2007, 12:28
от madboy
Така е- от минуса на бобината към оборомера. При мен няма черна кутийка, кабелчето минава директно.
Кабелчето от накладката- имаш ли лампа на таблото, която да свети при заминали накладки? Кабелчето е за това.
Re: Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
Публикувано: 19 сеп 2007, 13:44
от cocoff
a_panov написа: ...Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
В този случай не се започва от оборотомера, а от пепелника...
Публикувано: 19 сеп 2007, 14:25
от ewgeny
madboy написа:Така е- от минуса на бобината към оборомера. При мен няма черна кутийка, кабелчето минава директно.
Кабелчето от накладката- имаш ли лампа на таблото, която да свети при заминали накладки? Кабелчето е за това.
И къде го видя това минусче? Той върви по масата.
Публикувано: 19 сеп 2007, 14:55
от madboy
ewgeny написа:
И къде го видя това минусче? Той върви по масата.

На извода в ляво на бобината е нарисувано едно "
-", средното отива към дистрибуторната капачка, на дясното е нарусувано пък "
+"- там го видях. Минуса не идва от масата на колата, а ако не се лъжа трябва да е от комутатора.
До къда стигнах с разследвонето
Публикувано: 19 сеп 2007, 15:50
от a_panov
cocoff написа:a_panov написа: ...Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
В този случай не се започва от оборотомера, а от пепелника...
Аз и от там почнах!!! От пепелника, нали не съм пушач и изхвърлих фасовете и го измих. Огледах дали има крушка пепелника, но се оказа че няма.
Та докъде стиграх с разследването по оборотометъра? До това да ви покажа какво има в двигателния отсег:
Та това трябва да е делкото и някаква джуджавка.
после черния "кабел" който съм оградил със зелено отива до бобината
Та тоя "кабел" дето ходи до бобината, от него излизат 3 кабела, зелен, кафяв и черен. Сигурен съм само за зеления че отива в черната капачка отгоре на бубината. От означението с "Х" почна зеления кабел, след това през "капачката", след това през куплунг който е до капачката на казана на водата за чистачките. И последно минава през една спойка на зеления с един черен кабел, който черен кабел влиза в оригиналната дупка на кутията с релетата и бушоните. Проверих "капачката" която е на бубината, проверих и куплунга върху казанчето за чистачките и на двете места си дава контакт. Посредно проверих и мястото където зеления кабел преминава в черен, там кабелине са запоени един за друг и си имат изолазия върху спойката.
Тука се виждат как излизат 3 кабела - зелен, черен и кафяв.
Та от целия инвестигейшън, по логика и ривърс инжиниринг да видил какво имаме:
1. Оборотометър който отчита два пъти по малко обороти
2. Имаме пътя на сигнала до този този уред
3. Уреда си има захранване защото отчита някакви стойности.
4. Търсим проблем по пътя на сигнала до устройството.
5. Единствената видима интервенция по пътя на сигнала според мен това е спойката на зеления кабел с черния. Като вземем и впредвид мнението на cotecna което да приемем че е обосновано на опит и се счита за достоверно:
cotecna написа:От минуса на бобината излиза зелен кабел който минава през филтър, черна кутиика от нея излиза пак зелен който отива във оборотомера може при тебе да е и (зелен със жълта ивица)...
Стигам до извода че някакви две крадливи ръчички са изкубнали въпросната "цацарка". Има и друг сценарий, "цацарката" е изпушила, не е пускала сигнал до оборотометъра и той не е отчитал нищо. Колата е отишла при "МАЙСТОР" (Майсторе, майсторе, като ти гледам майсторлъка съм тъ ибал в майстора...) който като е видял една кутийка с два кабела, маха кутийката и запоява жиците на късо.
Прав ли съм?
Публикувано: 19 сеп 2007, 16:35
от nikolovvd
Можеш да си направиш умножител на честотата.
1. Импулсите от бобината трябва да ги оформиш и да станат хубави правоъгълни импулси.
2. Прекарай ги през една диференцираща верига.
3. Пусни ги през един грец.
Така от двата фронта на правоъгълния импулс ще получиш два импулса - положителен от предния и отрицателен от задния. Като минат през греца ще имаш два положителни импулса. Ако се налага можеш и тях да оправиш с един чакащ мултивибратор и готово.
Това е само теоретичната постановка. На практика се налага и малко смятане и после с поялника.
П.П. При мен на оборотомера съм забелязал един тример (потенциометър, който се върти с отверка) и мисля че служи за точна настройка (калибриране) на оборотомера. Защо не провериш дали и при теб нама нещо такова.
Публикувано: 19 сеп 2007, 16:48
от cotecna
ХАХАХАХХОООХАХААА ти направо ми скри топката бе човек, как ти го измъти главата ХОХОООО имаш бира от мене......... сега на въпроса....та тая зелена жица дето съм ти писал като излезне от кутийката си отива до оборотомера и си е зелена от началото до края. Тъй и сега ако съдя по твоето велико откритие значи работата с майстора се изяснявааааааа. м/у другото тва гуменото сигурен ли си, че е само букса щото някъде бях виждал такава снимка точно на това беше от сиера и човека твърдеше, че точно това му е филтъра за оборотомера , но със сигурност не беше в нашия форум, при ескортите и фиестите кутиика която е завита с болт към купето някъде точно там където при тебе е спойката...
ЕДИТ: потенциометъра го има като се разглоби таблото от задната страна на оборотомера има потенциометър обаче и да го въртиш няма да се получи щото той си е калиброван и като ги няма чистите импулси няма кво да му настройваш. А пък
nikolovvd вземи пусни на момчето една схема ти хубаво го обясняваш ама само така не става

Публикувано: 19 сеп 2007, 20:59
от a_panov
Сега като се върнах схванах мисълта ти!!! Да намеря друга такъва зелена жица!!! Еми точно там при спойката стърчи от един сноп кабели точно същата зелена жица даже я има на последната снимка. Но може да се окаже че това е някоя друга жица и ще проверя от отвора между двигателен отсек и пътническо купе какви кабели минават.
Обадих се на предишния собственик, и той ми каза че веднъж викнал някакви които изтърбушили алармата за 20 минути щото колата не палела. Та това са последиците.
За последно какви са симптомите
1. като дам на контакт ми светва само акумулаторчето, не ми светва за налятане на масло
2. при запален двигател оборотите ги показва два пъти по малко.
3. не показва температурата на двигателя вярно
4. на задна не свети отзад
5. датчици на спирачки са орязани
от тука следва че имам голям проблем с ел инсталацията. закрепена е колата само да пали, мигачи, фарове и стопове.
1. Едното решение е да намеря в някоя морга ел. инсталация и да гледам кое как е при другата и да преправям на моята.
2. Да взема да преместя цялата ел инсталация на моята кола
3. да ходя в някой сервиз където наистина могат да ми я оправят, но да си имат едно наум че мога и да не им платя ако не си свършат работата. Без нито едно висящо кабелче и с работещо ел. табло
Публикувано: 19 сеп 2007, 21:00
от madboy
Ае, батка, вземи един кабел и единя край го вържи към минуса на бобината(там където е нарисувам минус), други край към клемата за оборотомера и виж какво ще показва. Ако резултата е непроменен значи ти трябва нещо допълнително, което го нямам аз за щастие.
Лоша работа !
Публикувано: 20 сеп 2007, 11:50
от Edinuser
Ако не си се занимавал с кабели - виж някой приятел дето им разбира или на сервиз.
Че то ако се разровиш още по кабелите кой знае какво още ще излезе.
Re: Лоша работа !
Публикувано: 20 сеп 2007, 12:56
от a_panov
Edinuser написа:Ако не си се занимавал с кабели - виж някой приятел дето им разбира или на сервиз.
Че то ако се разровиш още по кабелите кой знае какво още ще излезе.
То излезе вече!!! Нали казах че някакви са махали алармата.
Не работи оборотометъра
Не работи датчика за налягане на мослото
Не работи температурометъра
(трябва да видя на място дали се включва перката на охлаждането)
Не свети крушката за къси светлини
МАсата на акомулатора е дадена на пантата на предния капак.
Сега ще пусна една тема че търся електротехник, от читав сервиз.
Публикувано: 25 сеп 2007, 20:51
от mal4o57
при мене се оказа че е от тримерпотенциометара.средното краче не контактуваше добре защото е занитено към врътката.почистих го и го запоих с калай.не си играи да го въртиш защото ще загубиш настройката.
Публикувано: 25 сеп 2007, 21:44
от HACKO
Колега, така като чета симптомите, оборотомера ти е най-малката грижа. Май по безболезнено ще е да си намериш нова инсталация, обаче ти си я сваляй, така хем ще видиш(може и да си водиш записки) кое къде е, хем ще избегнеш някой от мързел да отреже нещо на 3см от буксата щото не знае как се разкача.