Въпрос за TPS
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Въпрос за TPS
Може би тук не е мястото да задам този въпрос, но моля модераторите да ме извинят.
Въпросът ми е свързан със съпротивлението на TPS-а.
Измерих го както е описано в Autodata и получих следните стойности:
1. Throttle closed - 290 ома approx. ИЗМЕРЕНИ 760 ома
2. Throttle open - 3490 ома approx. ИЗМЕРЕНИ 3500 ома
От измереното се вижда, че при затворена клапа съпротивлението е повече от два пъти по-голямо от номиналното посочено в Autodata.
При отворена клапа всичко е наред.
Въпросът ми е може ли да се регулира по някакъв начин съпротивлето от колко ома да започне и до колко да се увеличава (плавно) при отваряне на клапата? (не открих нищо търсейки из форума точно за такъв проблем).
Става въпрос за Fiesta 1.3i Endura 1996 - engine code: J4C
Въпросът ми е свързан със съпротивлението на TPS-а.
Измерих го както е описано в Autodata и получих следните стойности:
1. Throttle closed - 290 ома approx. ИЗМЕРЕНИ 760 ома
2. Throttle open - 3490 ома approx. ИЗМЕРЕНИ 3500 ома
От измереното се вижда, че при затворена клапа съпротивлението е повече от два пъти по-голямо от номиналното посочено в Autodata.
При отворена клапа всичко е наред.
Въпросът ми е може ли да се регулира по някакъв начин съпротивлето от колко ома да започне и до колко да се увеличава (плавно) при отваряне на клапата? (не открих нищо търсейки из форума точно за такъв проблем).
Става въпрос за Fiesta 1.3i Endura 1996 - engine code: J4C
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Не е от това, защото и при свален TPS ми показва същите параметри.cocoff написа:Може би TPS-а е събрал нагар и просто клапата не може да затвори напълно...
А самият сензор вътре е така капсулован, че едва ли може да влезе нагар. Най-вероятно се износва потенциометърът и то там където най-често се ползва - в началното положение на дроселовата клапа, до средно положение.
Измерих 3-4 TPS-а втора употреба, но и при тях положението беше същото - единия показа 550 ома, другия 640 ома, а третия 700 ома.
Ако може да се вярва на Аутодатата това означава, че всички втора употреба са най-вероятно скапани, защото за 5-10 години работа и си променят параметрите.
Интересно ми е ако някой си купи чисто нов от МП преди да го монтира с един мултицет да му измери съпротивленето и да пише във форума.
Така че молбата ми е към всички колеги, които си купят нов потенциометър от МП да му измерят съпротивлението - в начално положение и при отворена дроселова клапа, за да сравним показанията с нашите.
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Благодаря за предложението. На мен няма да ми свърши работа, защото моята кола е Фиеста 1.3 1996г. и TPS-а е различен от твоята, но за колегите ще е полезна информация. Ако ми опишеш точно модела и годината и ще погладна в Аутодатата как се мери точно за твоя модел. В Аутодатата за моя модел се мери съпротивлението между изводи 2 и 3 и се замерва първоначалното съпротивление (т.е. при затворена клапа) после плавно се завърта потенциометъра (клапата се отваря) и съпротивлението трябва плавно да нараства и при крайно положение (все е дно клапата е отварена) се измерва най-голямото съпротивление. Аз имерих моя TPS по този начин първо както беше монтиран на автомобила и след това го свалих и с една отверка плавно завъртях потенциометъра докрай (като отпуснеш отверката има една пружина, която го установява в начална позиция).debug написа:Аз имам чисто нов TPS заедно с дроселна клапа за Фокус 2 литра. Има три крачета. Дай една схема къде да меря и ще ти кажа какви са стойностите.
Ето точно в Аутодата 2004 как е описано за моя модел Fiesta 1.3 1996 Endura-E J4c:
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect TP sensor multi-plug.
Check resistance between TP sensor terminals
Operate throttle valve while checking resistance between terminals 2 and 3.
Resistance change should be smooth.
____________________Technical Data___________________________
Terminals 2&3 І Condition Throttle closed І Resistance 290 approx.
___________________________________________________________
Terminals 2&3 І Condition Throttle open І Resistance 3490 approx.
___________________________________________________________
За съжаление стойностите на измереното съпротивление за различните модели са различни, дори и начина по който се замерва е различен - при мен се мери съпротивлението, а при други модели напрежението (в крайна сметка съпротивлението и напрежението са свързани, но в Аутодата данните за едни са напрежение, а за други съпротивление).
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Ето какво открих в Атодата за твоя модел:debug написа:Ford Focus 1999 Zetec 2.0. На самия TPS има обозначение на клемите С В А.
1. Checking supply voltage - това е на куплунга на автомобила дали излизат 5 волта към сензора.
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect TP sensor multi-plug.
Switch ignition ON.
Check voltage between harness multi-plug terminal and earth
мери се между 3 & earth и резултата трябва да бъде 5 V approx.
2. Проверка на напрежението на TPS
Ensure ignition switched OFF.
Do not disconnect multi-plug. Access TP
Switch ignition ON.
Check voltage between multi-plug terminals.
Operate throttle valve while checking voltage
Voltage change should be smooth.
И ето какви резултати трябва да получиш
Terminals 1 & 2 Condition Throttle closed 0,8 V approx.
Terminals 1 & 2 Condition Throttle fully open 4,5 V approx.
3. Checking resistance
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect TP sensor multi-plug.
Check resistance between TP sensor terminals.
Operate throttle valve while checking resistance
Resistance change should be smooth.
И ето резултатите:
между 1 и 3 трябва да получиш около 3950 ома
между 2 и 3 при Затворена клапа трябва да получиш около 4210 ома
между 2 и 3 при Напълно Отворена клапа трябва да получиш около 1210 ома
Аз ти предлагам ако ще ги мериш, по добре замери съпротивлението (точка 3 от описанията), защото е най-лесно, а и няма как да си прецакаш TPS-а. Ако TPS-а не си го монтирал става много лесно - в начална позиция без да въртиш потенциометъра ще ти показва все едно е затворена дроселовата клапа, а в крайно положение (завъргаш го много внимателно с една отверка) все едно е напълно отворена. Измерваш с един мултицет и си сравняваш стойностите.
Ако сензора е монтиран на автомобила се измерва точно както е описано в точка 3 - на загасен двигател, махаш куплунга и мериш директно на изводите на сензора. В начално положение винаги дроселовата клапа е затворена, а като искаш да я отвориш докрай просто подай газ (както е на загасен двигател) с ръка докрай и тогава замерваш. Като при нормално работещ TPS началните стойности при затворена клапа трябва да отговарят както и при самото плавно отваряне на клапата съпротивлението също плавно трябва да се изменя до крайната стойност.
В твоя случай може би 1=А, 2=В, 3=С или А=3, В=2, С=1 - лесно можеш да разбереш как е подредбата: Това, което е сигурно е, че В=2. Оттук като измериш В и С като и А и В сравняваш коя стойност ще ти даде тази близка до 4210 ома т.е. ако между А и В даде около 4210 (това е при затворена клапа) означава, че ще мериш на тези изводи.
Но пак ти казвам, за да не си прецакаш сензора измери само съпротивленето (по т.3). Там не се мери под напрежение и няма опастност дори и да окъсиш нещо.
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:45
- Модел на автомобила: mondeo 95 1.8
- Местоположение: plovdiv
- Status: Извън линия
а за мондео
можеш ли да ми кажеш за мондео какви трябва да са данните 1.8 94г
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
- Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Лятото гледах ТРS на zetec 1.6
Когато е монтиран, врътката му се установява
на положение,съответствщо на клапата,а не на
начално положение(когато не е монтиран).
Клапата подлежи на регулиране-от там и съпротивлението
се променя.
Мерене на съпротивление на немонтиран TPS
няма да е коректно!
Затова в сервизните писания се указва да се мери
напрежение
Когато е монтиран, врътката му се установява
на положение,съответствщо на клапата,а не на
начално положение(когато не е монтиран).
Клапата подлежи на регулиране-от там и съпротивлението
се променя.
Мерене на съпротивление на немонтиран TPS
няма да е коректно!
Затова в сервизните писания се указва да се мери
напрежение

Не е все едно!Не правете това в къщи-губите си времето.Ако TPS-а не си го монтирал става много лесно -
в начална позиция без да въртиш потенциометъра ще ти показва
все едно е затворена дроселовата клапа, а в крайно положение (завъргаш го много внимателно с една отверка)
все едно е напълно отворена
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Аз лично бих го мерил както е описано в Аутодата - за едни модели се мери съпротивление, за други напрежение. Те хората си знаят най-добре защо такива начини са дали.цеков написа:Лятото гледах ТРS на zetec 1.6
Когато е монтиран, врътката му се установява
на положение,съответствщо на клапата,а не на
начално положение(когато не е монтиран).
Клапата подлежи на регулиране-от там и съпротивлението
се променя.
Мерене на съпротивление на немонтиран TPS
няма да е коректно!
Затова в сервизните писания се указва да се мери
напрежение
Не е все едно!Не правете това в къщи-губите си времето.Ако TPS-а не си го монтирал става много лесно -
в начална позиция без да въртиш потенциометъра ще ти показва
все едно е затворена дроселовата клапа, а в крайно положение (завъргаш го много внимателно с една отверка)
все едно е напълно отворена
При моя случай в Аутодата са дали съпротивление, а не напрежение. Износванто става най-често там където най-много се ползва т.е. начални и средни стойности се губят, а най-често началите. Затова писах, че и при свален TPS пак можеш да се ориентираш дали е наред.
Последна промяна от nhk на 03 дек 2007, 18:22, променено общо 3 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Re: а за мондео
Throttle position (TP) sensorvikica написа:можеш ли да ми кажеш за мондео какви трябва да са данните 1.8 94г
1. Checking resistance
Ensure ignition switched OFF.
Disconnect TP sensor multi-plug.
Check resistance between TP sensor terminals.
Стойности:
Terminals: 26 & 46 Resistance: 400-6000 W approx.
2. Checking Voltage:
Ensure ignition switched OFF.
Do not disconnect multi-plug. Access TP sensor multi-plug terminals.
Switch ignition ON.
Check voltage between multi-plug terminals.
Operate throttle valve while checking voltage between terminals 46 and 47.
Voltage change should be smooth.
Terminals: 46 & 47 Condition: Throttle closed Voltage: 0,8-1,15 V
Terminals: 46 & 47 Condition: Throttle fully open Voltage: 4,3-4,8 V
Това е от Аутодата 2004 - дано да ти е полезно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта