Страница 1 от 2

Датчик за температура

Публикувано: 25 май 2005, 10:40
от jijibu
Здравейте!
Имам проблем с датчика за температура на мотора(този за прибора на таблото).Едва едва влиза в сектор (нормал),смених термостата щото си мислех че той е проблемен ама .....промяна няма.На всичкото отгоре не мога да намеря къде се намира този датчик.Моля ви ако някой знае къде се намира поне,еле ако пък знаете колко му е съпротивлението при различни температури........ще е супеер.Мондеото е 1993 година 1,8 бензин

Публикувано: 25 май 2005, 19:20
от aaleks
И при мен е така, седи на N или O и много рядко при нотоварване към R. Мисля, че е нормално /лично мнение/.

Публикувано: 26 май 2005, 11:59
от Любо
И при мен беше така до преди зимата, тогава смених антифриза (в МП поръчах си оранжев, а те ми сипаха син - и за син си платих де - 3,??лв./л, но това е друга тема). След смяната си влиза в нормалното. Но горе долу от тогава карам и по по-дълъг маршрут (навартам около 30км сутрин и толкова вечер). Та горе-долу за 10-15 минути каране в София стрелката влиза в НОРМАЛ и след още 5 застава вертикално.

Та с две думи по моему нямаш проблем, просто караш на по-къси разтояния :)

П.П. Ако не си сменял антифриза близките 2-3 години (или не си сигурен, че е сменян) го смени.

Публикувано: 27 май 2005, 08:03
от jijibu
За алекс- мисля че не е нормално,до скоро карах сиера и имаше същия проблем,след като смених датчика и то с такъв от мотопфое се оправи и стрелката се установява в средата на сектора "нормал" а и всички аналогови измерителни прибори показват вярна стоиноср в средната третина от скалата.

Публикувано: 27 май 2005, 08:08
от jijibu
За Любо-карам по над 100 км преходи и не се качва повече от N дори по зле става след като отвори термостата слиза към долната чертичка на сектора.Преди със стария антифриз бе същото,сега съм с вода и е все тая.Не мисля че вида на охлаждащия влуид би повлияло на показанието на температурата.А антифтиза го смених щото имаше проблем с една протрита тръба по сливната тръба от парното и изтичаше от там.Кажете знаете ли къде се намира датчика?

Публикувано: 28 май 2005, 16:58
от komarov
и аз имам същия проблем, смених термостата защото мислех че е от него ама стрелката пак едва помръдва от нулата, а колата си загрява. Ако някой знае кой датчик трябва да се смени и къде се намира по двигателя да помага

Публикувано: 06 юни 2005, 03:03
от demiro
При мен стрелката стои по средата на скалата,а именно между R и M,но доколкото знам при мондео това си е характерна черта на датчика,наречете го ако искате БЪГ,тоест от 5 автомобила може на различни места да стои и на петте. В дебелите книги за модела пише че ако стрелката е в сектора НОРМАЛ - всичко е нормално,като карам с големи скорости или градско стига до А включва се вентилатора и пак застава на горното положение. А иначе датчика се намира на корпуса на термостата и умните хора съветват да не купуваме италиански такъв,защото нямали нищо общо с истината :lol:
Между другото зависи и кой с какъв термостат е,щото както знаем има за различни температури на отваряне на големият кръг.Та така де :?

Публикувано: 06 юни 2005, 20:11
от pepy1
при мен при каране по магистралата е преди средата а като карам градско е след средата значи има значение скоростта скоято караш както и разтоянието което изминаваш ако изминаваш по5км градско може и да не отлепи от 0
това са ми наблюденията от ескорта при мондеото трябва да е същото

Публикувано: 09 юни 2005, 11:39
от PlamenJ
аз имам подобен проблем с отчитането на температурата. Сменях термостат миналата есен и въпреки това стрелката си ходи към L на "NORMAL" след 15-20 мин градско каране, иначе по магистралата си стои вертикално. Зимата не беше проблем, ама сега като се стопли времето, тая работа може да ми докара някоя беля на главата. Мисля си, че датчика за температурата не е наред и ще го сменям. А тоя датчик се намира точно под термостата.

Изображение
Лесно се вижда - бронзовия чарк долу по средата на снимката.

p/n: 6193368 "Датчик т.", цена в Мото Пфое 33.82лв, това поне казва сайта им.
Тъй като снимката не е моя, ето адреса откъдето я взех. Там подробно е описано как се сменя датчика. http://www.btinternet.com/~madmole/HowD ... e%20Sender
jijibu успех ! :)
Сайта е на един англичанин, който е събрал доста полезна информация за Мондео МК1. http://www.btinternet.com/~madmole/" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 09 юни 2005, 22:12
от aaleks
Ако е дачкика няма проблем, двигателя си върви в норми но ти показва малко отклонение на скалата. Но ако е термостата не е добре, двигателя не е в норми/режим!

Публикувано: 09 юни 2005, 23:03
от demiro
Уважаеми PlamenJ,ще те помоля като смениш датчика,драсни два три реда във форума да разбера как се държи стрелката при новия в различните режими.А иначе и аз това си мислех,че ако предположим,че с термостата всичко е наред,колата няма да прегрее,колкото и да показва неверният датчик,даже вентилатора при това положение ще се включна по-рано от необходимото.
И при мен на градско бяга към А,макар че няма още такива жеги.
Мерси предварително за отзивчивостта/брей че сложна дума/ :lol: :lol:

Публикувано: 21 юни 2005, 20:35
от jijibu
demiro написа:даже вентилатора при това положение ще се включна по-рано от необходимото.
/ :lol: :lol:
Вентилатора не ти се включва от този датчик а от другия дето е отгоре над термостата.При мен проблема се оказа не в датчика а в кабела и по точно буксата на кабела(лош контакт ) сега си стой точно по средата

Публикувано: 19 окт 2005, 17:11
от PlamenJ
Най-накрая го смених тоя датчик, че стария съвсем отказа. Докато се наканя обаче цяло лято мина demiro :?
Крайно време беше, щото стрелката спря да се движи съвсем. :o
Сега с новия датчик стрелката показва нормално и стои на "А" или "М", а когато иде до червения сектор, перката на вентилатора се включва.
Казаха ми че перката тръгва когато охладителната течност стигне температура 106 градуса :shock:
Сигурно е така..

Публикувано: 19 окт 2005, 18:05
от demiro
То PlamenJ
А честито :)
:censur: мааму 106 градуса,ето още една причина да се кара с антифриз/било то и лятото/,щото ако е само с вода при 100 градуса и почва да кипи. На 106 би трябвало да се включва втората степен на кулера,а до колкото знам първата е на 100.
Както и да е,пиши по-подробно/ако не те затруднявам/ как се държи в резличните режими показалеца,на коя буква точно седи стрелката. Макар че вече изтървахме жегите за да си направя по подробни изводи за моя.А и колко франка чини тоя датчик? :)
Поздрави!

Публикувано: 20 окт 2005, 10:00
от Brock
demiro написа:То PlamenJ
... ако е само с вода при 100 градуса и почва да кипи...
А бе, не е точно така - при 100 градуса кипи при нормално атмосферно влияние, но в охлаждащата има налягане и температурата на кипене се покачва доста /един вид тенджера под налгане/ :P

:twisted:

Публикувано: 20 окт 2005, 17:07
от kujo
Момчета, сменяйте датчика за температура и не чакайте съвсем да спре.
При мен се наложи да го сменям 2 пъти за 6 месеца. Първия път ми сложиха един втота употреба работещ ( стрелката стоеше на N - съвсем в началото и през най-топлите дни през лятото), сега като застудя съвсенм отказа.
Купих си нов за 17 лв. имаше и по-евтини 14.50 италиански но предпочетох този щото е внос от Германия.
Смених го и сега разбрах какво голямо влияние оказва на мотора.
Оборотите се стабилизираха, спестана да издава тенекиен звук при рязко ускорение и наи-важното разхода на бензин падна озезаемо.
То в книгите си пише, че компютъра от този датчик изчислява количеството бензин и предварението.
Това че не е оргинален не ме притеснява защото по същество този датчик е термосъпротивление, което е стандартно и производителя го влага в корпус с търговската си марка.

Публикувано: 20 окт 2005, 18:08
от demiro
То Brock
Да беше цензурирал втората дума,а то първата дето я бях написал си е композитор :P :P Съгласих се за тенджерата :evil:

То kujo
Долният датчик на термостата е само за показомера,а компа взема данни от горният/поправи ме ако греша/.И как се движи по НОРМАЛа сега новият в различните режими? :roll:
Поздрави!

Публикувано: 20 окт 2005, 18:53
от PlamenJ
demiro, право казваш, че от горния датчик зависят повече неща, а не само как да мърда една стрелка на таблото :)
Аз този дето го смених (долния) го взех от МотоПфое за да съм сигурен, че няма измама. Малко повече пари струва разбира се :) :). Ще погледна утре фактурата, ама беше някъде 33 лв, щото освен нея взех и масло 5W30 и не помня точната цифра.
Ще го наблюдавам как се държи по време на работа и ще споделя пак.

А за важния, който е отгоре, в Haynes *00106* пише следното:

Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms

така че ако съпротивлението му е в тия граници при дадената температура, значи - "не бойте се деца" .... поне той е здрав :)

Публикувано: 20 окт 2005, 20:37
от kujo
Пояснявам !
Горния датяик е само за релето на вентилатора.
За проба , ако се изключи принудително вентилатора трябва да заработи.
Долния датчик е за компютъра и уреда на таблото.
За проба ако се изключи стрелката на таблото е в крайно лява положение.
И в двата случая двигателя ще работи.

Публикувано: 20 окт 2005, 22:37
от demiro
То kujo
Нямам "Хайнес" но като гледам по-горе поста на PlamenJ
Coolant temperature sensor
се убеждавам че си напълно прав,защото това преведено нали означава вентилаторен температурен сензор

То PlamenJ
Мерси за инфото,ще съм ти благодарен за това:
Ще го наблюдавам как се държи по време на работа и ще споделя пак.