Страница 1 от 1

Сериозен проблем или нов акумулатор...за Фокус

Публикувано: 13 дек 2007, 14:50
от Sim3
Здравейте колеги!
Отново е зима и темата за дизелите стана актуална. Карам дизелов автомобил форд от 1999 год. като първия фиеста сега Фокус.
При първото застудяване в Бургас се появи следния проблем, който все още е в начален стадий. От няколко дни сутрин като паля автомобила стрелката за нивото на горивото слиза до нула и отново се връща в положение, което показва наличността в момента. Осветлението на цифровия дисплей на километража леко примигва. Тествах автомобила по указания във форумите начин и за dts ми показва грешка с код 9318 означаваща понижено напрежение на акумулатора.
Като гледам акумулатора е все още оригинален моторкрафт.
Смятам да пробвам едно зареждане, но ако няма промяна да си вземам нов.
Моля за съвет *00134* - ще се отърва ли само с акумулатор или проблема е по сериозен

Публикувано: 13 дек 2007, 15:20
от debug
Според мен си е точно слаб акумулатор, особено ако това се получава само при първия старт сутрин. Рестарт на таблото е показателен за това. То обаче е доста чувствително към спад в напрежението - възможно е колата да продължи да пали още доста дълго време (аз например повече от месеца го мъча така моя акумулатор). Пробвай да го заредиш и да почистиш клемите му ако са окислени. Като не става - караш докато умре тотално и купуваш нов.

Публикувано: 13 дек 2007, 15:31
от Sim3
Смятате ли, че след подмяната на акумулатора с нов, компютъра сам ще изчисти тази грешка или ще трябва да се ходи на диагностика?

Публикувано: 13 дек 2007, 15:35
от debug
Като разкачиш акумулатора за 5-10 минути ще изчезнат всички грешки. След това обаче има период на самообучение на компютъра ~ 15-20 километра, през които колата може да се държи странно (по-високи или ниски обороти на празен ход, по-трудно форсиране и др. подобни според упътването). Досега единствено съм забелязал че пали малко по-трудно първия път след ресет на компютъра, после си е ОК.

Публикувано: 13 дек 2007, 15:47
от Sim3
Благодаря за съветите, дано изпреваря студа, че да не се излага марката ФОРД пред съседите. *00127*

дизела

Публикувано: 13 дек 2007, 22:07
от 100jan
сменяй смело акумулатора. и при тех както и при гумите имат седмица и година на производство- вземи малко по голям като Ампераж -5-8А повече.щом караш отдавна дизел трябва да си се научил тогава късна есен да сменяш горивния филтър и преглед на акумулатора - гъстота и ампераж и как ти зарежда динамото..поздрави и успех. :D

Публикувано: 13 дек 2007, 22:19
от iv4oto76
И при мен имаше подобен проблем при палене всички стрелки отиваха в крайно положение и после се вършаха и след съвет от ”debug да сменя акумулатора” отивам при майстор да замери акумулатора и му казвам че най вероятно този проблем се дължи на слаб акумулатор, сваляме стария акумулатор и го мерим с всевъзможни инструменти, товарни вилки и заключеното е че е работи нормално и за всичко е виновна марката Форд но аз продължавам да настоявам да сложим един нов акумулатор да видим дали няма да изчезне проблема и о чудо проблема е решен !!. Майстора не вярва на очите си слагаме пак стария акумулатор и проблема пак се появява. Стария акумулатор все още се кара на някаква по стара кола и няма проблем явно Фокуса е много чувствителен към колебания в напрежението. Аз не съм ресетирал след смяна на акумулатора и нямам проблем. И си купи хубав и мощен акумулатор !!

Публикувано: 13 дек 2007, 22:48
от Sim3
На принципа, който кара Форд е горд си подарявам за Нова година - нов акумулатор.....проблема е решен.

Същия форд, същия проблем ...

Публикувано: 15 дек 2007, 15:07
от ttsenov
Наскоро имах същия проблем - по време на движение светна лампата за акумулатора и стрелките на всички уреди почнаха да ходят ту на минимум, ту на максимум. Изгасих я вечерта, на сутринта въобще не запали. Оправи се с нов акумулатор. Мерих зарядното напрежение - нормално, 14,1 волта при включени всички консуматори.

И още нещо - след смяната на акумулатора, спряха да ми се вдигат стъклата с едно натискане ... оправи се, като ги вдигнеш догоре и после натиснеш още веднъж за няколко секунди пак нагоре.