Страница 1 от 2
Проблем-трета степен на вентилатор-Ескорт 96 климатик(РЕШЕН)
Публикувано: 15 яну 2008, 10:13
от Mindjigger
Здравейте,
От скоро спря да ми работи третата степен на превключвателя на степените на вентилатора. Останалите две степени (четри положения) са ОК. Става въпрос за ключа, който е едновременно и за включване на климатик. Свалих го и го разглобих. От вътре се оказа, че ключа е в сравнително добро състояние. Все пак го минах с финна шкурка и почистващ спрей G-22. При сглабянето, не успях да напасна пластинката, която дава маса на лампичката, която индикира състоянието на климатика. Това е първият ми проблем. Мерих ключа с мултицет и съм 99 процента сигурен че не е проблема от него. Все пак ако имам някаква схема бих го проверил още веднъж. Вторият проблем е че нямам идея от къде другаде може да ми спре третата степен на вентилатора. Схема на ключа и на тази част от електрическата инсталация би ми била доста полезна.
Благодаря.
Публикувано: 15 яну 2008, 19:19
от Brock
Публикувано: 15 яну 2008, 21:44
от fordman
Не е от ключа колега. Има някакви реостатчета които намалят мощността. Поне на мондеото е така. Като го купих имах същия проблем(не ми работеше 3 степен.) Продавача взе от друга кола и го смени за 3 минути, но не беше клуч. За съжаление не видях къде се намира тая джаджа която смени.Като се оправиш напиши с две думи какво е било.
Успех!
Публикувано: 15 яну 2008, 21:46
от paci
fordman написа: ...
И аз тва щях да му пиша ама кат незнам де се намират тези резистори

На мойта кочина и на Мондеото са под жабката и така почти зад нея ама на Ескорта незнам

Разфасоване
Публикувано: 16 яну 2008, 00:04
от Mindjigger
В най-скоро време ще проверя дали вентилатора е зад жабката. Ако все пак някой знае дали се намира там и как точно се разглабя ще е изключително полезно. Ще ви информирам за развитието на нещата.
Публикувано: 16 яну 2008, 17:49
от cossy
На ескорта е под решетката на чистачките

При въздушният филтър ли?
Публикувано: 16 яну 2008, 21:31
от Mindjigger
Как се стига до него? Моля за по-подробно описание.
даи една снимка
Публикувано: 17 яну 2008, 01:18
от marto
снимай двигателния отсек с вдигнат капак и някой колега ще ти нарисува една стрелка къде ти е болката. кутията се намира в средата между основите на двете чистачки. отгоре има 2-3 метални щипки, откопчаваш вдигаш капачето и на него или под него са три "пружини". измери ги, едната е изгоряла.
пиши к'во стана
успех

Къде се намира вентилатора, резисторите и термозащитата?
Публикувано: 18 яну 2008, 10:44
от Mindjigger
Прилагам снимки на решетката пред предното стъкло. Ако някой може да ми посочи къде точно се намира вентилатора за купето, резисторите за трите степени и термозащитното съпротивление.
Благодаря.
PS: Имам съмнения че ми е зад жабката. Ако е така моле за някакви инструкции за разглабянето и.
Предварително благодаря.
Re: Къде се намира вентилатора, резисторите и термозащитата?
Публикувано: 18 яну 2008, 19:52
от paci
Недей разглобява жабката уе

Нагъзи се напърво време се огледай зад нея ако видиш нещо като букса с кабели по него.
Имам една тема за един неизвестен маркуч при мен в купето и там мисля, че се виждаше буксата. Ама е за моята и може да те подведе но пък може да ти даде насока.
Ще поровя да видя за темата. Ти в това време вирни гъз и гледай зад жабката и викай ко си видял
Баси няма ли някой с Ескорт да даде рамо по темата .. баси

Публикувано: 19 яну 2008, 17:40
от Dundee
Еми явно колегите дето са сваляли вентилатора ги мързи да пишат. Аз само съм виждал, ама не мога да рисувам добре по снимки.
Май трябва да свалиш кората, която е между двигателя и нишата с чистачките. Онова с гуменото уплътнение отгоре е кората. В нишата е заврян мотора. В едно черно, пластмасово, закръглено - като бидонче е. Ей там трябва да ровиш.
Публикувано: 19 яну 2008, 18:41
от cossy
Точно зад надписа EFI имаш един капак. За да го махнеш първо си сваляш чистачките, после махаш и пластмасовата решетка, след това е лесно. До колкото знам съпротивленията са на моторчето, но все пак провери в дебелите книги какво пише, да не го разглобяваш напразно.
Утре ще пробвам
Публикувано: 19 яну 2008, 18:52
от Mindjigger
Мерси колеги,
Днеска се гъзих по съвет на paci, обаче не видях никакъв куплунг под жабката. Утре ще опитам да отворя решетката под чистачките. Дано там се крие проблема с третата степен.
Благодаря.
Публикувано: 19 яну 2008, 19:08
от cossy
Eто една снимка на моторчето.
Публикувано: 19 яну 2008, 20:35
от Drake
Преди няколко дена сваляхме този вентилатор. На картинката капакът, под който се намира той, е ограден с червения правоъгълник:

След отвиването на болтовете отбелязани със стрелки (със сигурност има още болотве, но не мога да си спомня разположението на всички) капакът може да се свали. От страна на купето той се държи на щифтове. Под капака се вижда вентилатора. Сваля се акумулатора и се развиват страничните болтове на самия вентилатор. Той може да бъде издърпан през пространството освободено от акумулатора. Преди това обаче трябва да се откачи резистрония блок и жицата за маса.
Доста е пипкава тази процедура, но поне не се налага сваляне на чистачките...
Публикувано: 19 яну 2008, 20:39
от paci
Drake написа:Преди това обаче трябва да се откачи резистрония блок ...
Точно май той се дири в случая!
Публикувано: 19 яну 2008, 21:29
от Drake
paci написа:
Точно май той се дири в случая!
Ами на снимката дадена от cossy той е означен с "A" в лявата картинка. За да се свали просто се издърпва. За тая операция е нужно май да се свали само капака под решетката под чистачките.
Стана работата
Публикувано: 21 яну 2008, 00:15
от Mindjigger
Днес, успях да ремонтирам вентилатора. Маха се решетката под чистачките. Това става сравнително лесно има 6 винта, а самите чистачки са с ключ 13. Издърпват им се ламаринените кожухчета в долната част нагоре и отдолу са гайките. Винтовете са маскирани с малки кръгли пласмасови декоратори. Те се изчоплят с малка права отверка. След като се махне решетката в участъка показан на снимката приложена от Drake, има малка правоъгълна пластмаса хваната с два винта в която влиза букса. Развиват се винтовете и от долната страна има два резистора и мисля че другият елемент е термозащитата. При мен проблема беше, че буксата е адски клеясала и разтопена. Реших го като зачистих крачетата на платка (правоъгълната пластмаска), изрязах жиците от буксата и ги запоих директно на платката. После ги залях със силикон да не влиза влага и ги монтирах обратно. Ще приложа снимки на търсената платка.
Публикувано: 22 яну 2008, 17:55
от fordfen
Браво, това е чудесен пример как да си помагаме =D>:
Re: Проблем-трета степен на вентилатор-Ескорт 96 климатик(РЕШЕН)
Публикувано: 09 дек 2009, 00:13
от MotorqgA