Страница 1 от 1
Проблем със зареждането на акумулатора .
Публикувано: 27 яну 2008, 18:51
от hitman
Колеги от доста време съм с един доста сериозен проблем предполагам ,че е от алтернатора но не съм много сигурен.Акумулатора през седмица трябва да се зарежда ,защото пада до такива критични нива ,че неможе да завърти и един път стартера,а това падане води и до неговото унищожаване .При запалване лампата за зареждането на акумулатора съвсем леко свети но понякога дори и в движение ми се е случвало при намаляване на оборотите направо да грейва и да последват опити за загасване на автомобила.Съмнявам се че алтернатора не покрива консумацията на автомобила и тегли постоянно от акумулатора.Някакви идей ? Предварително благодаря .
Публикувано: 27 яну 2008, 20:27
от зуница
Колега,когато двигателя работи на обороти над 1000 премери напрежението върху клемите на акумулатора.Трябва да е 14 до 15 волта.При по-ниско имаш проблем със зареждането.Ако откачиш една от клемите на акумулатора и двигателя загасне ,гарантирано нямаш зареждане.Насочи се към алтернатора, реле ,четки.Провери за всеки случай връзките при клемите на акумулатора и връзката към масата на автомобила.
Публикувано: 27 яну 2008, 20:32
от pepy1
сигурен ли си че акомулатора ти е читав ?
преди да правиш каквото и да е по колата, провери акомулатора при акомулаторджии с товарна вилка теста -струва не повече от 5 лв
ако си от София ще те пратя на едно място
Публикувано: 27 яну 2008, 21:08
от paci
Щом лампата му вика "чеки малко" според мен генератора е за ремонт.
Иначе Пепи е прав.
Свали го и го зареди тоя акумулатор като се гони да се достигне и гъстота 1.25 или 1.29 ли трябваше да бъде. Уреда ми е оцветен като за неграмотни така че много много не гледам цифри
Провери си и всички връзки.
Незнам тоя XR ква електроника има обаче ако има в никакъв случай не откачвай акумулатора докъто двигателя работи!
Публикувано: 27 яну 2008, 21:52
от valerko1
зуница написа:Колега,когато двигателя работи на обороти над 1000 премери напрежението върху клемите на акумулатора.Трябва да е 14 до 15 волта.При по-ниско имаш проблем със зареждането.Ако откачиш една от клемите на акумулатора и двигателя загасне ,гарантирано нямаш зареждане.Насочи се към алтернатора, реле ,четки.Провери за всеки случай връзките при клемите на акумулатора и връзката към масата на автомобила.
Това с откачването на клемите при работещ двигател се правеше на Москвичите. Не го прави.
Публикувано: 27 яну 2008, 22:10
от hitman
Значи акумулатора е читав защото е поредния нов който закупих но проблема е , че купувам всяка година по 1 ,защото просто се скапва от това разреждане до минимум и мисля да купувам нов алтернатор.Това с клемите вече е тествано, защото го откачам поради опасение от отечки като си свърша работата с колата и не стягам клемите с болтовете един път се беше извадила едната и започна да гасне жестоко спрях фаровете и оборотите побесняха от тук си вадя извод ,че проблема е алтернатора.
Да попитам дали е нормално при закачане на клемата при спрени големи консуматори като фарове,вентилатори и прочие да прехвърчи искра при поставянето на клемата,защото се боя ,че има много сериозни отечки някъде и може и от това да пада акумулатора.
Публикувано: 27 яну 2008, 23:05
от зуница
Щом хвърля искра при изключени консуматори провери алармата."Майсторите" на алармите са опасни.
Публикувано: 27 яну 2008, 23:10
от hitman
Няма аларма не съм сложил до сега имено поради тази причина със падащия акумулатор
Публикувано: 28 яну 2008, 00:38
от ewgeny
Човек направи един елементарен тест. Измери напрежението докато работи колата, и после пак докато работи вкючи фаровете и парното. В първия случа не трябва да показва по-малко от 13,8 волта, а при втория най-малко 13,5. Това е най-малко. Стойностите дори трябва да са по-големи. Има и друго обаче. Ако случайно показва над 14,5 работата е ясна. Абе измери квот ти казах че пак пиши.