Страница 1 от 1

Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 05 апр 2008, 14:10
от icoboys
Здравейте колеги фордовци ,въпросът ми е деликатен и отправен към майсторите жичкаджий . При подаване на контакт замервам на изхода на буксата на моторчето за празен ход и ми дава 11.5 волта, така , когато я вкарам обаче в моторчето то не щтрака , подавам напрежение директно от акумулатора и сработва, следователно работи , защо се получава така , дали не е достатъчен този ток за да сработи защото от акумулатора идват 12, 5 или повече волта или някой датчик не работи правилно , като се има в предвид че съм сменил температурният датчик който дава инфо на компа , ламбда сондата и дебитомета като си мислех че е от тях но уви . Най на края реших да отида до бош сервиза защото ми беше най близко и взимат скъпо следователно знаят много , но и това се оказа невярно , онзи само ми развърте едно болче на дроселовата клапа ( демек я поотвори малко ) , но проблема си остана , а той всъщност е : НЕ МИ ДЪРЖИ ВИСОКИ ОБОРОТИ ПРИ СТУДЕН МОТОР ( ГАСНЕ 0СОБЕННО АКО ВРЪТНА МАЛКО ВОЛАНА ИЛИ ПУСНА ПАРНОТО ;) ) Моля за съвет !

П.П

геобразното маркуче което смука въздух от картера е проверено , купил съм и чисто ново моторче за празен ход , но както се сещате напразно ;) потенциометъра на дроселовата клапа съм го замервал покачва плавно съпротивлението при плавно завъртане без да накъсва и да прескача .Единствените датчици за които се сещам и не са пипани са датчика на всмукателните тръби за мерене на тепературата на засмуканият въздух и датчика на хол , на коляновия вал , дали може да е от тях причината за ниските оботори сутрин рано и гаснене ?

Re: към жичкаджийте !!!

Публикувано: 05 апр 2008, 16:03
от mrdds
според мен се насочи към сензора за температурата на въздуха и дебитомера.
Датчика на хол или работи или не.Това е твърде проста електроника за да прави проблеми от време на врееме или да работи на някакво изменение от нормалното.
Според мен преди всичко ресетни стойностите на компютъра като откачиш акумулатора и обучиш ПРАВИЛНО след това.
Провери със друг въздушен филтър-нов,ако този с който си е стар.

Re: към жичкаджийте !!!

Публикувано: 05 апр 2008, 18:48
от OhljovchO
Пробвай да замериш напрежението при включена в моторчето букса. Ако имаш кофти връзка/нещо окислено ще мериш малко по-малко напрежение при извадена букса, но при включена то ще пада съвсем и няма да може да прекара достатъчен ток през веригата, за да сработи моторчето.

Re: към жичкаджийте !!!

Публикувано: 05 апр 2008, 19:16
от icoboys
OhljovchO написа:Пробвай да замериш напрежението при включена в моторчето букса. Ако имаш кофти връзка/нещо окислено ще мериш малко по-малко напрежение при извадена букса, но при включена то ще пада съвсем и няма да може да прекара достатъчен ток през веригата, за да сработи моторчето.


сега току що пак го мерих .Направи ми впечатление че спрямо минуса на клемата (на моторчето ) и минуса на акумулатора дава 130 кома.Значи аз така си го обяснявам и ще кажа после защо . Явно този минус който идва към клемата минава през някакво съпротивление което се мени в зависимост от това колко е загрял мотора и ако не се лъжа понеже кабелите на там водят това нещо за съжаление се намира в компа което е много лошо защото ако наистина води тоя минус на там отиваме на много скъпа джаджа (утре ще проследя кабела(минуса на клемата на моторчето на пртазния ход ) и ще пиша ) , неможах днес да го направя защото заваля.
До тзи извод стигнах след като му подадох директен минус на моторчето двигателя дигна твърди 2500 оборота и не се снижаваха поради простата причина че клапата на моторчето беше отворена до край , но когато минуса отслабва поради така нареченото от мен реголируемо съпротивление клапата се затваря постепенно и мотора намалява оборотите вслетствие на загряването .Може и някой датчик да управлява тоя минус , но кабелчето отиваше към компа , но не съм сигурен.Ето защо на мултицета ми показваше 11.5 волта а крушката от 5 вата не светна поради голямото съпротивление на минуса (слабия минус ) то и за това моторчето не щтрака .

Най общо казано е че компа е запаметил работата на топъл двигател и при студен мотор нещо там в компа не пропуска по хубав минис за да се отвори малко клапата за да вдигне по височки обороти .Дано да сте ме разбрали от всичко това написано до тук .

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 06 апр 2008, 00:00
от ivocsim
За колко купи моторчето? Аз имам същия проблем с тази разлика, че като загрее държи 1000 оборота. Това пък от какво може да е?

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 06 апр 2008, 13:17
от icoboys
ivocsim написа:За колко купи моторчето? Аз имам същия проблем с тази разлика, че като загрее държи 1000 оборота. Това пък от какво може да е?

Моторчето го взех оригинално от ул "Цар Симеон" от един магазин на Форд за 160 лв. , но не бързай да го сменяш извади буксата от него и му подаи 12 волта от акумулатора , ако цъка леко значи сработва и моторчето работи ако ли не мойто седи чистак бърсак в гардероба ще ти го дам за 100 лв., а щтях да забравя имам и чисто нов дебитомер на :"хелла " който взех от бош за 250 лв , като мислех че проблема е от него но сега и той седи в къщи него го продавам за 180 лв.

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 06 апр 2008, 16:11
от ivocsim
Много вали днес ще пробвам като спре. Моето моторче е на много кофти място. Клекторите са ми пласмасови и е отдолу. Само на канал може да се бръкне до него. Ти това, което го имаш може ли да ми го снимаш да го видя, че имам съмнения да ли е същото? Може и да стигнем до сделка!

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 06 апр 2008, 17:57
от icoboys
ivocsim написа:Много вали днес ще пробвам като спре. Моето моторче е на много кофти място. Клекторите са ми пласмасови и е отдолу. Само на канал може да се бръкне до него. Ти това, което го имаш може ли да ми го снимаш да го видя, че имам съмнения да ли е същото? Може и да стигнем до сделка!

Ето го моторчето : http://www.smolian.eu/ford/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 07 апр 2008, 09:51
от vladislav
Колега и при мен го правеше това с не подържане на обороти на студен или като загрее двигател, но само на бензин.
Много неща съм пробвал, клапан съм купувал но втора ръка, в момента е с оригиналното моторче, но почистен клапан с обезмаслител - като марка "меглио". На мереше и при мен показваше 11,5 в.
И бензин само v-power 95. Имах съмнения в датчика за температурата на блока, но така и не можах да го сменя на много кофти място е при мен. Последно в което се усъмних са свещите, чак сега преди 1000 км. ги смених с нови оригинални и видях че разстоянието е повече от 1 мм., те и старите бяха оригинални, но явно това разстояние трябва да се проверява на известен пробег.
Почистването на клапана и проверката на свещите поне ще излезе без пари, е освен цената на обезмаслителя.

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 10 апр 2008, 19:18
от ivocsim
Много благодаря за съветите! Свещите смених, кабелите са ок и ... Ако си ме разбрал правилно аз с оборотите на студен ДВГ по-скоро нямам само където са ниски 600-700. Като влезе в опт. температура кове на 1000 об. Мисълта ми е не е ли правилно като е студен да са 1100-1200 об и след това да падне на 800-900 (по книга са 875 +/- 50) АГУ нямам!!!! ;):

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 11 апр 2008, 14:11
от tankovbg
При студен двигател трябва оборотите да са около 1200, след което да паднат на около 800.
Един съвет към всички, периодично си развивайте, почиствайте и завивайте местата където минусовия кабел контактува с шасито и двигателя, завишеното съпротивление там прави много лоши шеги. Същото правете и с плюсовите кабели.

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 15 апр 2008, 22:55
от ivocsim
Колега tancovbg мога ли да те помоля да си снимаш твоето моторче за да покажем какво разнообразие има!

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 16 апр 2008, 00:18
от paci
ivocsim написа:Колега tancovbg мога ли да те помоля да си снимаш твоето моторче за да покажем какво разнообразие има!
Аз съм качил снимки на моето из форума и мисля, че същото като на 1,25.
Какво те интересува?

Re: Моторче за празен ход-слаба нула-проблеми сутрин !

Публикувано: 23 апр 2008, 19:07
от NikiNew
Имам сходен проблем. Реших вместо да пръскам пари по "майстори", да си закупя ново стъпково моторче за регулиране на ниските обороти и евентуално нова дроселна клапа или поне тампона да и сменя. От "ЕВРО 07", днес ме уведомиха, че изобщо намат в наличност такива части за Форд /всички модели/.
Някой ще каже ли, от кой ВНОСИТЕЛ/съответно ДИСТРИБУТОР си е закупувал подобни части ?!???