Страница 1 от 1
Проблем с паленето - РЕШЕН
Публикувано: 10 юли 2008, 16:19
от meltin
Здравейте,
Имам следния спешен проблем. Сигурно някой вече го е имал ама едва ли ще имам време сега да прочета всичките теми.
Отидох аз да си допълня климатика. И като се връщам зареждам. След като заредих на бензиностанцията забелязах че на климата вентилатора нещо не върти т.е. не духа във купето студено

Спирам аз 2 км след бенизонстанцията да видя дали не е някой бушон и проверявам бушоните на който има нарисувано вентилаторче. Видях че нито един не е изгорял и реших че ще го гледам по-късно... Паля.... ама неще да пали. Бензиновата помпата върти. Лампите на таблото светят. Пусках фаровете и те светят. Обаче стартера не завърта. Дори не се чува цъкане. Викнах 1 колега и той ме додърпа до работата горе долу около 1км реших да пробвам и на скорост дали няма да запали и не пожела пробвах 1-2 пъти. Като завъртя ключа касетофона загасва. Лампите на таблото си светят.
Някой да даде акъл какво става и как може да се оправи, че тази вечер трябваше да пътуваме не искаме да си губиме отлагаме цялата лятна почивка.
До сега не съм имал проблеми със паленето на метан/бензин от каквото и да е естество.
Благодаря много предварително за оказаната помощ.
Ако някой препоръча сервиз където могат да свършат работата бързо качествено също ще съм благодарен.
Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 10 юли 2008, 19:17
от meltin
Един колега ме дръпна да я вкараме в служ. паркинг и пробвах на 2-ра на метан и взе че запали.
Все още не съм наясно от къде идва проблема.
Със дърпане на бензин не пожела да запали.
ПС. Преди малко слезнах да търся какъв е проблема. Обаче реших да пробвам да запаля преди да ровичкам.
Колата запали на пушка 10 от 10 пъти. Кво да я правя кошницата?
И вентилатора на климатика дето вкарва въздух се оправи. Общо взето всичко работи все едно никога не е имало проблем

Отчаян съм как да тръгна с тази кола на дълъг пълт

Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 12 юли 2008, 09:30
от momo76
Предния ми ескорт правеше подобни изпълнения. Когато загрее доста и има включен някакъв голям консуматор не ще да завърти, а ако загрее още малко хич не ще да завърти докато не се охлади малко. Гледай когато палиш да е спрян климатика щото при пуснат се върти перката на радиатора. А решението на проблема е ремонт на стартера.
Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 15 юли 2008, 23:10
от meltin
Вече четвърти ден колата се кара без да проявява никакви проблеми с паленето и вентилатора на климатика.
Пали еднакво със пуснати консуматори и със спряни такива, както на метан така и на бензин. Просто от четвърт оборот си пали.
Почвам да се притеснявам, че ще се случи тогава когато най-малко подозирам/.
Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 16 юли 2008, 21:59
от pepy1
имаш ли аномалии с други ел. неща ,като огледала стъкла и т.н.
Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 05 авг 2008, 17:24
от meltin
Само вентилатора. Ел. стъклата, клаксон, фарове, плафон всичко работи перфектно.
Тоя отказ да пали се случи още веднъж по време на почивката. За щастие бях паркирал на 1 нанадолнище и я пуснах на метан по инерция и запали.
Напоследък започна да се случва нещо друго. Тръгвам да паля и въртя ключа в крайно положение и около секунда няма никой... и чак тогава завърта...
Започвам да подозирам акумолатора, ама съм си във София и ще чакам да хвърли нещо котва за да се знае 100% какво е, а не да го търся под дърво и камък, а то да си работи.
Re: Проблем със паленето - спешно
Публикувано: 05 авг 2008, 19:11
от jojo
не съм голям спец,но мога да те посъветвам да видиш кабелите към акумулатора как са и масата на стартера,да не би да имаш някъде разкъсване или нещо полуоткачено,и затова не винаги да ти пали,защото на таблото всичко си свети че е наред,нали?
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 07 авг 2008, 15:16
от meltin
Да всичко по таблото свети, че е ок.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 07 авг 2008, 18:27
от synthez 3D
Възможно е проблема да е от контактния ключ.Имал съм подобни проблеми със стария си ескорт и се оказа износена писта вътре в ключа.След като завъртиш на положение контакт всичко беше наред, но след това, като продължиш, за да подадеш напрежение на стартера,нямаше никой.Износена беше пистата вътре в ключа,по която се подава управляващото напрежение за стартера.Някой път даваше контакт дълго време,друг път отказваше почти по същия начин, както при теб.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 15 авг 2008, 16:01
от meltin
Какво е решението ако е от ключа?
Разглабя се от волана и се сменя целия контактен ключ? Сменям го със нов и си търся ключар да ми го напасне?
Може ли да се ремонтира или директно се заменя целя детайл?
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 15 авг 2008, 17:51
от synthez 3D
Електрическата част на ключа е отделно от секретния патрон.Просто трябва да се замени само тя.Ако разглобиш капаците около кормилната колонка ще видиш колко е просто.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 19 авг 2008, 16:28
от Fori
Дали отива високо напрежение на свещите?Ако нямя-първо мери напрежението на акумулатора по време на въртене на стартера.При голям пад на напрежението се изключва схемата за високото.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 20 авг 2008, 14:03
от meltin
Fori написа:Дали отива високо напрежение на свещите?Ако нямя-първо мери напрежението на акумулатора по време на въртене на стартера.При голям пад на напрежението се изключва схемата за високото.
Колега стартера не върти... въобще дори не пожелава да изхвърли... за какво да ги меря свещите?
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 20 авг 2008, 18:04
от Fori
Почисти всички съединения осигуряващи "маса".Включително и и вътре в стартера по четкодържателя.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 21 авг 2008, 10:56
от motry
Колегата е прав !
Свали стартера и го почисти идеално.С времето се отлага по ротора и статора фин прах !
Аз имах подобен проблем - давам на контакт и ...след 3-4 сек. завърта!
На Мондеото е на много шибано място...

Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 авг 2008, 15:03
от meltin
motry написа:Колегата е прав !
Свали стартера и го почисти идеално.С времето се отлага по ротора и статора фин прах !
Аз имах подобен проблем - давам на контакт и ...след 3-4 сек. завърта!
На Мондеото е на много шибано място...

Аз пък ония ден гледах гледах и така и не видях къде е стартера...
Тия дни ще се постарая повече да разгледам за какво става дума.
Свалях контактния ключ изглежда наред.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 авг 2008, 16:25
от aaleks
synthez 3D написа:Електрическата част на ключа е отделно от секретния патрон.Просто трябва да се замени само тя.Ако разглобиш капаците около кормилната колонка ще видиш колко е просто.
И аз съм за тази джаджа, но докато невземе да го прави по-често или постояно не си хвърляй парите на вятъра за стартери, акомулатори и вентилатори. То щом е тръгнало нещо, рано или късно ще си покаже рогцата /и тогава между рогите/.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 авг 2008, 21:11
от jojo
стартера е на края на скоростнота кутия

Re: Проблем с паленето
Публикувано: 24 авг 2008, 22:25
от meltin
jojo написа:стартера е на края на скоростнота кутия

Да, ама сигурно е от страната на купето, защото не се вижда.
От днес проблема е перманентен. Днес на обяд както си пътувахме със жената към кума на включен климатик перката спря да духа студено и аз веднага включих, че колата едва ли ще запали отново. На първото нанадолнище в движение изключих двигателя и се опитах да запаля и нямаше никой. Запалих я на скорост и криво ляво се прибрах. Пробвах с на 1 колега акумолатора който е 74 ah(моя е 55ah). Резултата е същия.
Преди малко слизах пак със надеждата, че като изстине ще може да запали, но уви, тоя номер вече не върви...
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 27 авг 2008, 08:30
от meltin
Проблема се оказа алармаджийски.
Разни релета, които понагоряли и работят когато си искат. Човека при които я закарах каза че е възстановил инсталацията максимално близо до оригинала.
П.С. Сервиза е СКА и се намира в един гараж при БАН. Не го препоръчвам на никого след преживяното. Не мисля, че са достатъчно квалифицирани да вържат на същото реле за паленето и климата... и кво ли още не.. очевидно ще че изгори, добре че не се запалихме някъде...