Страница 1 от 1

Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 21 юли 2008, 16:08
от peshaka
взех новия датчик сега чакам колата да изстине и да го сменям,тъй като гледам че е на винт,само развивам стария и слагам новия нали така няма нищо по-сложно като го развия от мястото му да не вземе да тече нещо знам ли ,че майстора не е на работа днес иначе нямаше да се бъркам където не ми е работа.Става въпрос за датчика към който е вързан уреда на таблото за показване на темпаратурата на двигателя

п.п. колата е от фиеста мк3 89та 1.1 моноинжекцион

и друг въпрос имам ,тъй като перката ми не въртеше ,казаха ми че е от датчика на перката смених го ,сега отново не върти (не се включва никога) когато майстора я даде накъсо завъртя,дали е възможно проблема да е също в горният датчик за температурата на уреда или да търся проблема другаде ,съответно къде ,че в тия жеги ме е страх да я карам така (хем не ми върти перката,хем незнам каква ми е реалната температура на колата - ужас) :)

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 21 юли 2008, 17:52
от peshaka
датчика го смених с цената на изгаряния по ръката и се полях малко с антифриз като рукна да тече ама го смених и се оправи,но сега искам да попитам ако някой може да помогне за по - сериозният проблем с перката ,къде да търся причина за това че не се включва :?

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 22 юли 2008, 13:13
от carrot
Когато правиш ремонти по двигател, генерация и охлаждаща система е логично да изчакаш да поизстинат :idea: за да не си нанесеш тежки изгаряния
Относно двата датчика и перката - доколкото разбрах си ги сменил и двата? и този за уреда (той само за това служи) и този за перката (термоключ - само за перката е ;))? => би трябвало да ти показва коректно уреда и да не се притесняваш излишно ;)
Според мен няма от какво да се притесняваш при положение, че перката е тествана и работи. Просто тия Фиести мноооого трудно загряват до положение да включи перка.
А ако нямаш вяра на датчиците => свързваш си едно ключе успоредно на датчика на перката и когато решиш си вкл. перка ;)

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 22 юли 2008, 20:09
от peshaka
днес в задръстване ми загря почти до червено,но отново не се включи пустата перка,от предишният собственик(бртоавчед ми ) разбрах че от както я е взел (около 2 години) не се била включвала никога перката,което за него не е проблем тъй като е в малък град,но тук в София не става :) оставил съм я на майстор и чакам информация и резултати.

:wink:

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 24 юли 2008, 09:33
от dimotaxi
Може да има прекъснат кабел от термоключа към перката,щом е отдавна този проблем? :-/:

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 24 юли 2008, 10:50
от carrot
dimotaxi написа:Може да има прекъснат кабел от термоключа към перката,щом е отдавна този проблем? :-/:
Пише че "майстора" е тествал перката през датчика, поне аз тъй разбирам написаното де :D:
То е толкова просто, че просто :) няма къде да има проблем - две жици , работеща перка, работещ :?: датчик(термоключ) - единствено тук може да има съмнение

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 24 юли 2008, 20:48
от licho
термостата как е, сменял ли си го. зимата като си я карал бързо ли ти идва парното или след 10 км и не е много силно. датчика е сложен върху термостата и може и да не включи перката. аз имам подобен проблем но той е защото капака на датчика е стопен на половина и кабелите се вадят от вибрациите и от дупките и като загрее не включва. остави я 10 минути на място или я покарай малко на 1-ва скорост ако имаш широко място или на баир. след като видиш че се вдига стрелката до много топло отвори капака и подбутай кабелите или ги дай на късо.
и един съвет като почнеш да прегряваш в задръстване пускай парното да духа топло на макс. отваряй прозорците и ще задържиш за известно време прегряването, е малко ще ти е жега :)

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 24 юли 2008, 21:28
от peshaka
licho написа:термостата как е, сменял ли си го. зимата като си я карал бързо ли ти идва парното или след 10 км и не е много силно. датчика е сложен върху термостата и може и да не включи перката. аз имам подобен проблем но той е защото капака на датчика е стопен на половина и кабелите се вадят от вибрациите и от дупките и като загрее не включва. остави я 10 минути на място или я покарай малко на 1-ва скорост ако имаш широко място или на баир. след като видиш че се вдига стрелката до много топло отвори капака и подбутай кабелите или ги дай на късо.
и един съвет като почнеш да прегряваш в задръстване пускай парното да духа топло на макс. отваряй прозорците и ще задържиш за известно време прегряването, е малко ще ти е жега :)
точно така направих :D :D :D , За термостата мисля че си е наред,защото като поработи 3-4 мин. колата сутрин и макручите стават топли,а проблем с кабелите нямам добре си е изолацията проблема беше при мен в самия датчик смених го и новите му (верни) показания започнаха да ме плашат ,затова сега е в бокса форда за да няма после изненади и обяви " купувам мотор за фиеста" :D
а другите тестове които си описал ще ги пробвам непременно когато взема колата от майстора,а за зимата не мога да ти кажа,трябва да питам братчеда,че аз я имам Фифи от има няма 2-3 месеца :wink:

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 29 юли 2008, 14:54
от Бранко 1
и при мен се получи подобен проблем. бях на планина и изглежда много баир беше.
прегря яко, предпазния клапан на капачката на казанчето ме отърва от сериозни поражения, загубих почти цялото съдържание на казанчето. перка "ниет", след оглед, бутни, дръпни, чукни перката проработи. Може ли проблема да е в самата перка? и къде да търся термо датчика на, на радятора или на перката.
засега работи но ще ходя на поправка.

Re: Смяна на датчика за температурата и проблем с перката

Публикувано: 30 юли 2008, 12:31
от peshaka
проблема при мен е отстранен след като смених 2 датчика на перката (моя стария който не работеше и един който взех нов но и той не работеше и накрая третия проработи :wink: ) ,но наистина започва да върти перката при доста висока Т почти като иде на червено чак тогава.

п.п. при теб може да не прави контакт някаде по перката или датчика (иначе той нов е около 20-25 лв )

термодатчика за перката е на термостата точно (май :) ) оградил съм го с червено кръгче

Изображение