Лампичка за масло

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
l_m_b
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 27 яну 2005, 12:56
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3mi '94
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Лампичка за масло

Мнение от l_m_b » 13 апр 2005, 13:50

Май някъде бях споменал за проблема ми, но нямаше напълно конкретно решение. Та проблемът е:

- не ми свети лампичката за маслото, като съм на контат :roll:

Така, това не е фатално, но може и да стане :lol: .

Причините какви са според вас:

а) изгоряла ми е лампичката (нееее.... не искам да свалям таблото, това е най-кошмарното нещо на света)!

б) датчика за маслото е дал фира? Ако да, как да проверя? Той къде се намира? Да го дам накъсо може би или какво?

в) други причини, например паднал е докато съм излизал от някоя яма, или са ми го откраднали както се случи с емблемата отстрани, или хлапе с пирон го е надрало, или някой мангау го е върнал на вторични суровини?

Така, сърдечно благодаря на всички отзовали се колеги фордаджии!
Форд Фиеста
1.3mi
09.1994

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 13 апр 2005, 14:06

Знаеш ли каде е датчика?
Ако незнаеш викай да го намерим :wink:
Ако го знаеш откачи кабелчето и го опри на маса, ако светне лампата беги за датчик.
Ама нали се сещаш да дадеш контакт първо :)))
Сеа се върнах и прочетох, че незнаеш къде е датчика :)
Значи като застанеш пред колата и се намира на задната страна на мотора от към купето. Погледни то мисля от друго място не стърчи кабел :) Горе доло по средата се намира
Ама така го обясних :oops: .. дано се ориентираш

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 13 апр 2005, 14:46

Според мен по-лесно ще е да видиш лампичката дали не е изгоряла. Развиваш 2-3 болта и това е :lol:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 апр 2005, 19:51

Но като извадиш таблото, провери да не е от студена спойка, че тогава направо ще се изприщиш да търсиш. Виж куплунга на кабелите кой е за маслото и го провери дали пък няма ток там! Разбра ли ме? (щот малко мътно ти го обясних май но е важно!!!! :lol: )
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на лампичка.

Мнение от kEFi » 14 апр 2005, 09:28

Може да стане много лесно. Свяляш само маската на таблото - няколко винта (възможно е единия да е скрит-разглобявал съм само на Ескорт). После таблото излиза напред малко. Държи се на жилото на спидометъра и кабелите. Куплинга с кабелите се вади лесно, но жилото е малко по-особено (не че не е лесно, но трябва да му знаеш чалъма :wink: ). Крушка можеш да смениш без да разскачаш нищо - само си пъхаш ръката (все пак внимаваш) стигаш до въпросната крушка, с леко завъртане тя се освобождава. Ако е изгоряла-сменяш. Незнам как е на Фиестата - сигурно е същото като при Ескорта, но захранванията са на една тънка прозрачна платка (като фолио) - препоръчително е при работа около нея да внимаваш - да не се пречупва и наранява, защото както каза колегата - после ядове.
Все пак, мисля че ще е по добре да провериш с мултицет самия датчик. Има вероятност да е омаслен поради изпускаща гарнитура.
Успех!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Смяна на лампичка.

Мнение от paci » 14 апр 2005, 10:06

kEFi написа:Има вероятност да е омаслен поради изпускаща гарнитура.
И к'во правим тогава ?
Щото при мен така стана, свалих датчика цяла нощ кисна в един разни неща :lol: даже забравих вече с к'во го чистих ... участваше и един препарат за миене на двигатели. Изуших го, турих го, запалих и стана ... опраи се но за мъничко :)
Естественно с мултицета се бях въоръжил, и след като мултицета показа положителен резултат тогава турих датчика на двигателя. Всичко беше излишо но пък ко толкова не съм си изгубил времето, седа вечерта пия си ракията и се занимавам с глупости :wink: :lol:
На другия ден отидох и си купих датчик.
АААА ма чеки малко
Ти искаш да кажеш ако отвъм е мазал и куплунга отгоре не праи хубав контакт. Шото моя явно вътре се беше спукала мембраната.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта