Страница 1 от 1
Проблем със СТАРТЕРА
Публикувано: 18 дек 2005, 02:46
от JoroM
Откакто взех колата имам проблем с тоя стартер! Проблема е следния: рядко стартера зацепва и върти както трябва! В повечето случай върти неравномерно, като издава странни звуци! Винаги зацепва - НО не винаги както трябва! Отварях го, шлайфах колектора, смених му четките с некви италиански, и не се оправи! Съмнението ми е в бубината на бендикса - и по-точно вътре в нея да има лоша спойка! Ама тя е капсулована и нищо не мога да направя, освен да гадая! Някой имал ли е такъв проблем???
Публикувано: 18 дек 2005, 09:11
от bilder
А втулките как са?Понеже е доста вероятно и от тях да прави такива номера

Публикувано: 18 дек 2005, 12:18
от JoroM
Добре са, аз затова почнах да се съмнявам че проблема е лоша спойка а не механичен! На Самарата подобен проблем беше точно от втулката, и съответно го оправих бързо, тук за съжаление не е от това!
Публикувано: 24 дек 2005, 13:25
от Overclock
Един познат имаше такъв проблем и се оказа, че има късо съединение в ротора.Може и от шалтера да е.
Публикувано: 26 дек 2005, 01:37
от JoroM
Не ми се вярва да е късо съединение, щото отвреме/навреме върти както трябва! Какво имаш впредвид под "шалтер"?
Публикувано: 26 дек 2005, 19:25
от adis_78
Колега,
шалтера се разкапсулова много лесно - може да изглежда масивен корпуса, но не е:-)
Взимаш средно голяма отвертка и лека полека отваряш запресовката откъм бакелитената част (пази се само от отплесващи отвертки - боли;-)). Като напреднеш не забравяй да отпоиш краищата на бобината отвън и после нещата стават интуитивни;-)
Като сглобяваш, намачкай обратно корпуса. Е, той няма да е като преди, а по-скоро като бирена капачка, но ко ти пука - няма да ходиш на изложение с него;-)
Може да му мазнеш и малко силикон да не влиза влага вътре.
Друго нещо, което аз правих когато имах проблема е почистване на всички силови кабели, както тези на стартера, така и на тези на акумулатора.
Публикувано: 27 дек 2005, 11:16
от buhap
По някога се сабира батак ж соленоида и котвата на бобината затяга в някакво си положение.провери дали стифа ток на бобината и дали върти като дадеш на късо дебелите болтове на стартера
Публикувано: 27 дек 2005, 23:10
от JoroM
Скоро го почвам, и ще го разглобя на съставните му части! Мисля че най-после ще го оправя тъпия стартер! Благодаря за отговорите!

Публикувано: 06 яну 2006, 13:31
от T punchev
Колега.аз ти препоръчвам да си занесеш стартера в един от многото сервизи за стартери,алтернатори,които са на светофара на раковска и сливница,за около 50 лв сте ти оправят каквото трябва,аз съм ходил там и съм доволен!!! Наи важното е че става за 1,2 часа!
Публикувано: 06 яну 2006, 13:57
от Mondeo18TDI96
Преди 5-6 год. на стария ми орион (1.6D/87) имах проблем със стартера. Бендикса изхвърля, но не върти - зацепва от 2-3 опит за палене и издаваше странен шум. Проблема беше износени зъби на зъбното колело (онова на коляновия вал за който се зацепва стартера). Проблема се реши чрез обръщането му (в сервиз). Най-странното беше че зъбите не се износват равномерно (всичките) а само половината бяха износени (от едната страна половината !?). Това както ми обясниха майсторите е защото коляновия вал винаги спира (само при дизел !?) в едно и също положение и стартера се зацепва с едни и също зъби - така след 2-3 опита за палене вероятността да се попадне на здрави зъби е по-голяма.
Публикувано: 06 яну 2006, 15:16
от S>G>Bankov
още едно предложениекато завъртиш на контакт и запалваш стартера върти но не пали и чак когато връщаш кюча се мъчи да запали ако го имаш пози признак товае контактния ключ,но там пипаи само ако имаш нерви финни инстроменти вероятно имаш зацапани пластини.
п.с. ако пипаш там гледаи да запомниш кое от каде е успех
