Страница 1 от 1
пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 13 мар 2009, 14:26
от ivocsim
Колеги знам , че темата е обсъждана много и съм изчел всичко във форума... ама дали на някой му се случвало следното.
Като е мокро, влажно и студено всичко е ок. Паля на студено 1200 об държи докато загрее и заспива на 900. Сега като се оправи малко времето и започна... паля аха да задържи на 1200 и падне 500 об, че даже и гасне. Сменил съм моторчето и темп. датчика този за компа. Дайте някакъв съвет, защото се убедих, че дори и на диагностика този проблем не може да се открие? ескорт 1,6 16V
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 13 мар 2009, 15:09
от samsung_bg
Виж си маркучите на вакуумните линии, може да има някой нацепен.
Провери си и свещите, ако има някоя с различен цвят от другите може да имаш прегорял клапан.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 13 мар 2009, 15:40
от Peshe
Уплаши го колегата с тия клапани

Дето се вика това е най-лошият вариант,който може да се случи.
Провери си вакуумите около смукателните колектори,направи един ресет профилактично на компютъра,почисти си дроселовата клапа,МАФ-а и него,ако не е чистен скоро.
Това са елемнтарните неща,които можеш и сам да направиш.
Успех,колега!
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 13 мар 2009, 15:51
от samsung_bg
На съм искал да го плаша

Наистина това е най-лошия вариант, но се открива най-лесно - или по цвета на свещите или с мерене на компресията.
Пък и не е чак толкова черен дявола, лошото е ако се кара така повечко... може да спече сегмент.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 15 мар 2009, 18:39
от ivocsim
Колеги аз съм врътнал на тази кола около 30 000 почти все така щото оригиналното моторче го чистих 2 пъти и накрая ми писна и го смених.Свещите съм ги сменил преди 10000, ама маистора каза че неса зле и старите. Смених ги със същите. Съмнявам се да е клапан. Мисълта ми беше защо като е влажно е добре а пък иначе се цака.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 16 мар 2009, 10:26
от tankovbg
Колега, кой "температурен датчик за компа си сменил" ? За стабилни обороти на празния ход компа ползва информация от датчика за температурата на антифриза (не този който е за стрелката на таблото) и датчика за температурата на входящия въздух (разположен някъде по кутията на въздушния филтър, не знам как е на вашите двигатели). Но след като е добре при влажно време, то твърде вероятно е да има лоша връзка в електрическата верига, купи си Контактен спрей вади куплунзите наред и пръскай.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 20 мар 2009, 18:34
от ivocsim
колата се скапа тотал. пали но не дъжи обороти. трябва да падавам газ зада я поддържам. двигателя работи равномерно като подавам газ. не трепери не припуква. незнам вече ... почти съм се отчаял

Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 22 мар 2009, 21:49
от Edinuser
Колега, както писа колегата samsung_bg - Виж си маркучите на вакуумните линии, може да има някой нацепен, или пък изваден - както го описваш проблема на това прилича най-много, огледай внимателно смукателния колектор отзад от към купето.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 03 май 2009, 08:52
от gospi74
аз имах същия проблем с оборотите.самият датчик можи да го разглобиш и да го почистиш внимателно със спеи за каборатор/ще ти трябват и клечки за уши/.след това го монтираш обратно.на реиката има датчик за налягане на гориво.когато дадеш на контакт през него не трябва да минава гориво,дори и когато запалиш.ако тече гориво значи е изтървал и трябва да го смениш/за предпочитане втора употреба 20 лв., ново 150лв./.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 05 май 2009, 10:37
от ivocsim
Колеги, до някъде реших проблема. Спрея оправи всичко. Напръках всички куплонзи при двигателя и ок. НО пак от време на време на студено палене ми прави проблем. Така като попрочетох и друго писано из форума може и от свещи и кабели, и темп. датчик, и VSS и т. н.

А моторчето на празен ход регулира подаването на въздух на празен ход.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 05 май 2009, 23:16
от paci
ivocsim написа: А моторчето на празен ход регулира подаването на въздух на празен ход.
А той е един скапан
клапан.
Няма ротори, статори и червяци както е било едно време.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 16 май 2009, 16:47
от mannlicher
Здравейте,
Аз също имам проблем с промяната в оборотите и това, че колата ми сама се форсира. Изчетох куп неща и е ясно, че сама не мога да се справя. Моля, препоръчайте ми сервиз, където да открият проблема/проблемите. Ходих вече при един автомонтьор, но той твърди, че заради дупка в тръбата на ауспуха, не може да диагностицира. И в тази връзка, къде могат да ми сменят само тази тръба? Колата е Форд Ескорт `94 - комби, моноинжекция.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 16 май 2009, 22:30
от pepy1
ако си попърниш коректно профила все някой ще ти помогне за сервиз
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 17 май 2009, 16:38
от mannlicher
Не разбирам, какъв е проблема в профила ми. Не се заяждам, кажете, какво липсва или е некоректно.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 17 май 2009, 21:24
от pepy1
проблема поне до вчера ти беше ,че на местоположение не пишеше София ,а беше празно
както и да е
ако си в района около Младост мога да ти препоръчам 2 места
Уеб-сайт:
http://www.pitstopBG.com" onclick="window.open(this.href);return false; обаждаш се по телефона и се разбирата
другото място е до магазин фантастико в мл.4 има сервиз ,там за диагностика и почистване взимат 45 лв-поне на мен толкова ми взеха
за това ли става дума-виж моята снимка
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B4#p37475" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 18 май 2009, 02:19
от mannlicher
Не, при мен проблемите са следните:
- при преход от висока към ниска предавка, оборотите се увеличават до около 3000 и остават така докато автомобила не остане в покой. По-бързо спадат, ако натисна съединител /пак при спрял автомобил/;
- при изключване от скорост, т.е. празен ход, положението е същото,
- понякога обаче при изключване от скорост, оборотите падат и аха-аха да угасне. Понякога дори угасва.
Установих, че във влажно време, автомобилът се държи добре.
Преди два месеца бях в Мото Пфое за диагностика. Противно на очакванията ми, ми казаха, че всико е О.К. Бяха сменили някакви кабели, защото били напукани и ми казаха, че ако продължи да гаснее автомобила, значи проблемът е в потенциометъра. Миналата седмица, един младеж /невероятен мърляч, междудругото/ ми каза, че никъде няма да ми направят диагностика, заради дупката в тази тръба на ауспуха, както и че ако си оправя ауспуха, ще си реша гореописаните проблеми. Моя колежка ми препоръча сервиз Дунев, но тя е по-руса от мен

Иначе работя в център, а живея в Надежда, но по-важно е да получа някакви референции.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 18 май 2009, 02:39
от mannlicher
А за колата ми: тя е с по-простия двигател (ако правилно си спомням е осем цилиндров) и е 1.4 моноинжекция. Само бензин, без газ. Това, което ми направи днес впечатление е, че нивото на моторното масло е над мах. Сменях го в края на март и е на не повече от 2000 км. Проверявах го при студен двигател и почти равно място.
Re: пак проблем с това моторче за празен ход
Публикувано: 24 май 2009, 01:06
от mannlicher
Смених си средното гърне и тръбата до него и колата ми вече се държи прилично. Сега е на изпитателен срок от една седмица.