Страница 1 от 2
Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 23 май 2009, 23:13
от craghag
Здравейте,
датчика ми за гориво показва ту пълен до край резервоар ту празен. Прости нищо общо с реалността. някой знаели каде е проблема?
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 24 май 2009, 08:48
от evg2
Плоблема е в сондата /нивомера/ в резервоара,това е запавена марка на Мондито над определени години

аз поне 2 пъти го правих но........с неголям успех.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 24 май 2009, 10:04
от craghag
Как да го оправя? Има ли някой майстор, който да ги оправя тези сонди?
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 26 май 2009, 11:35
от craghag
Четох по форумите, може би твоя проблем е някъде по веригата. Искам да те питам ти как точно смени сондата? Сега вдигнах задната седалка и видях, че има кабели, които излизат от резервоара, но не видях никъде болтове и не ми е ясно как се сменя тази сонда.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 26 май 2009, 17:19
от craghag
дигнах задната седалка и измерих съпротивлението на сензора първо на 3/4 = 1200 ома и после на пълен резервоар = 560 ома. Това означава, че проблема е другаде. Предполагам. Ако някои има идеи моля да пише. След малко ще почна да разглобявам таблото

Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 26 май 2009, 18:14
от evg2
Не бутай таблото, извади сондата при мен цялата тая система е с фланец който се извърта и излиза от застопоряващи гнезда около него, После на контакт местиш поплавъка и ще видиш как се мести стрелката ако ива прескоци в местенето и то те са от нарушени писти на нивомера по-който се плъзгат пластините/или лош контакт с тях/.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 05 юни 2009, 08:37
от chefo_ukr
evg2 написа:Не бутай таблото, извади сондата при мен цялата тая система е с фланец който се извърта и излиза от застопоряващи гнезда около него, После на контакт местиш поплавъка и ще видиш как се мести стрелката ако ива прескоци в местенето и то те са от нарушени писти на нивомера по-който се плъзгат пластините/или лош контакт с тях/.
ако не виж в багажника под левия стоп масата почистия при мен от това се реши проблема
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 23 апр 2010, 19:45
от tisho_1000
А между другото да не отварям нова тема, колко литра събира резервоара на МК3, 2.0TDdi, моето е същото?
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 23 апр 2010, 21:36
от chefo_ukr
tisho_1000 написа:А между другото да не отварям нова тема, колко литра събира резервоара на МК3, 2.0TDdi, моето е същото?
57
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 30 апр 2010, 18:39
от tisho_1000
Колега сигурен ли си че е 57 л., защото моето му го напълних до горе, но понеже взимам гориво оттук оттам, а и понеже имаше вътре не успях да го разбера колко литра е, но имам минато 920 км. смесено градско и извън градско и имам още един сектор нафта. На борда ми показва 7.4/100 км. разход и нещо не ми се връзват работите, пък зимата разхода беше не питай, дали защото се стопли времето, дали борда не е верен или дали резервоара не е 57л., пък сум чувал че TDdi - то си гори доста.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 02 май 2010, 09:12
от baidido
Кажи речи толкова е, поне по книжка го дават толкова, то има резерви и т.н(
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3588.html" onclick="window.open(this.href);return false; ). Аз моя борд съм го хващал да лъже с между 0.5-1.0 л. на 100км в повече, но това е основно на извънградско. Това ви говоря засечено на пълен пълен резервоар и то от една колонка зареждане само! Зимата в задръствания градско си лапа, но няма такава кола, която да не харчи много по това време, всичко останало са митове и откровени лъжи, като почнат моята на градско ми харчи 5/100, няма такъв филм

. Принципно тдди мотора го водят малко по-шумен и по-неикономичен, но за сметка на това е по-здрав, от гледна точка на това, че никога няма да има проблем със смяна на инжектори, което е пък е често срещан проблем при тдци мотори и всъщност абсолютно всички комън-рейл мотори, без значение от марката кола.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 16 юни 2010, 17:37
от kkkc100
tisho_1000 написа:Колега сигурен ли си че е 57 л., защото моето му го напълних до горе, но понеже взимам гориво оттук оттам, а и понеже имаше вътре не успях да го разбера колко литра е, но имам минато 920 км. смесено градско и извън градско и имам още един сектор нафта. На борда ми показва 7.4/100 км. разход и нещо не ми се връзват работите, пък зимата разхода беше не питай, дали защото се стопли времето, дали борда не е верен или дали резервоара не е 57л., пък сум чувал че TDdi - то си гори доста.
размисли и страсти ... търсената вълшебна цифра е 58,5 литра
близко бяхте
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 03 окт 2010, 12:44
от tisho_1000
Абе колега какво стана с датчика пиши какво стана че и аз го имам същия проблем в всъщност аз го имам от доста време но понякога се оправяше от само себе си, но от 2 месеца вече показва пълна нула, даже вчера го натрясках до горе и нищо кръгла нула със светеща лампа и сигнал при всяко подаване на контакт!
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 14 яну 2011, 18:32
от tisho_1000
Развитие по въпроса? Проблема още го имам и започва зверски да ме дразни

, вчера за малко да остана на пътя!
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 25 май 2012, 19:37
от vladimirz
Колеги, и аз имам същия проблем с Мондеото. Днес се опитах да извадя сондата, но уви умните инженери са направили отвора на купето под седалката по-малък от фланеца на сондата, което ще рече, че трябва да се свали резервоара. Мерих съпротивлението и аз като колегата craghag - на мен ми показа 6,42koмa не знам колко ми е пълен резервоара но това са показанията. Ако някой е решил проблема моля да пише как и особено как точно е извадил сондата. Един колега ме посъветва да пробвам с някакво съпротивление (около тези омове )да подам на жиците и да видя дали ще отчете нещо. Вие какво мислите?
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 25 май 2012, 21:58
от HACKO
vladimirz написа:...... Един колега ме посъветва да пробвам с някакво съпротивление (около тези омове )да подам на жиците и да видя дали ще отчете нещо. Вие какво мислите?
Разумно, даже може да закачиш потенциометър и да променяш съпротивлението.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 25 май 2012, 23:04
от dreadx
vladimirz написа:уви умните инженери са направили отвора на купето под седалката по-малък от фланеца на сондата, което ще рече, че трябва да се свали резервоара.
И при мен на Фиестата е така и яко ме дразни. Някой беше писал, че допълнително си е разрязал по-широк отвор и после си е направил някакъв съответно по-голям капак.
При търсене на проблеми с датчика за нивото имайте предвид, че при празен резервоар е с по-високо съпротивление към маса, а при пълен с по-ниско.
vladimirz, между другото имам чувството че май беше доста под 6.5k съпротивлението на датчика,
някакви омове под 500 даже, ама никога не съм се интересувал конкретно за Мондео.
Например колегата на който нищо не му показва може да извади кабела от датчика и да го допре към маса (ама от някъде другаде да си измери, че има маса първо до резервоара). И ако индикаторът покаже пълен резервоар ще означава, че датчикът не е наред. Ако няма промяна е много вероятно да се губи връзката някъде между резервоара и таблото.
При craghag, който започна темата не става ясно - "датчика ми за гориво показва ту пълен до край резервоар ту празен" <- това при реално пълен до край резервоар ли се случва, или при празен. Ако резервоарът е реално празен, а показва пълен трябва да се търси късо по кабелите към маса. Ако е пълен, а показва празен, може да е както прекъсване по кабелите до таблото (или масата на датчика, резервоара), така и прекъсване в самия потенциометър на датчика.
Интересно при мен стрелката никога не стига до пълен, а някъде половин черта под макс.
Съответно доста преди да свърши бензина стрелката опира в нула. Това изкривен поплавък ли трябва да е?
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 26 май 2012, 17:53
от vladimirz
craghag написа:Здравейте,
датчика ми за гориво показва ту пълен до край резервоар ту празен. Прости нищо общо с реалността. някой знаели каде е проблема?
Моят датчик също показваше подобни неща, но всеки път когато го правеше резервоара беше около средата пълен. Показанията бяха хаотични 1/3; 2/3; 1/2; пълен; празен и не задължително в тази последователност и после пак абсолютна нула със светеща лампа. Това с показването на нещо се случва веднъж на 3-4 месеца за около 5-10 мин. Днес не успях да намеря потенциометър за да пробвам, но съм в процес на търсене. Между другото това с масата нещо не го схванах
dreadx написа:Например колегата на който нищо не му показва може да извади кабела от датчика и да го допре към маса (ама от някъде другаде да си измери, че има маса първо до резервоара). И ако индикаторът покаже пълен резервоар ще означава, че датчикът не е наред. Ако няма промяна е много вероятно да се губи връзката някъде между резервоара и таблото
имаше някъде един пост в който казваха, че масата за цялата задна част на Мондеото е под левия стоп но ставаше въпрос или за седан или хечбек при комбито някой знае ли къде е тази маса - изръчках целия багажник и не я намерих, но е възможно и просто да не съм я видял.
Ако установя нещо по проблема ще пиша веднага, но ако някой е открил топлата вода да казва и ние да си стоплим ръцете

Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 26 май 2012, 22:26
от dreadx
Мисълта ми беше, че ако просто извадиш кабела към датчика и го допреш до маса би трябвало стрелката да покаже пълен резервоар. Обаче има и вариант да е изчезнала масата на резервоара, където най-вероятно ще ти е удобно да опреш кабела от датчика за пробата. И освен това самият датчик взима маса от резервоара, така че дори на кабела му да включваш разни резистори, потенциометри и др. няма да отчете нищо ако резервоара няма връзка към шасито на останалата част от колата. Това можеш да установиш с пробна лампа от плюса на акумулатора - ако свети към резервоара (откъдето датчика си взима минус) е ok. И внимавай като разхождаш дълги жици от плюса на акумулатора да не опрат някъде по купето.
http://www.ehow.com/how_5050371_check-f ... -unit.html
// И мисля, че съпротивлението на датчика е макс. 150 ома, като при пълен резервоар е няколко ома.
Re: Проблем с датчикът за горивото! мондео мк3
Публикувано: 29 май 2012, 22:49
от vladimirz
dreadx написа:Мисълта ми беше, че ако просто извадиш кабела към датчика и го допреш до маса би трябвало стрелката да покаже пълен резервоар. Обаче има и вариант да е изчезнала масата на резервоара, където най-вероятно ще ти е удобно да опреш кабела от датчика за пробата. И освен това самият датчик взима маса от резервоара, така че дори на кабела му да включваш разни резистори, потенциометри и др. няма да отчете нищо ако резервоара няма връзка към шасито на останалата част от колата. Това можеш да установиш с пробна лампа от плюса на акумулатора - ако свети към резервоара (откъдето датчика си взима минус) е ok. И внимавай като разхождаш дълги жици от плюса на акумулатора да не опрат някъде по купето.
http://www.ehow.com/how_5050371_check-f ... -unit.html
// И мисля, че съпротивлението на датчика е макс. 150 ома, като при пълен резервоар е няколко ома.
dreadx според това което видях тази вечер след като направих разни проби се съмнявам да има такова нещо като резервоара да е замасен. Целият резеревоар е пластмасов, всички елементи на сондата са пластмасови и се уплътняват към резервоара с гумен опръстен. Пак махнах седалката, намерих потенциометър 0-100 кома, изключих буксата и подавах различни стойности на съпротивление резултат нямаше, т.е. стрелката на уреда не мръдна. Реших да видя какво е положението със самата букса - при измерване с уреда ми показа 12волта, което ще рече, че има и плюс и минус на буксата и между другото миналата седмица като мерих съпротивлението на сондата ми показа 6.42кома при изминати 160км от пълен резервоар, а днес при изминати 73.4км от пълен резервоар съпротивлението беше 2.81кома. Цялата тази работа ми се вижда доста странна, започвам да мисля, че проблема не е в сондата а някъде другаде - но къде ли???

Много ме изнервя тази работа и вече не знам какво да правя!!!