Страница 1 от 1
					
				Свързване на радио?
				Публикувано: 06 май 2005, 19:13
				от viksyn
				Здравейте, имам Mondeo от 94г. и имам проблем със свързването на радиото, понеже не е фабрично - радиото е Сони. Там където стои то има един червен куплунг, който предполагам, че е за фабричното радио - в него има изводи: 12V постоянно, 12V след контакт, Маса и още. Радиото е с ISO конектор, който свързвам към този куплунг чрез мушкане на кабелите в него. Радиото работи, но когато пуснеш габарити, фарове спира. Като ги спреш пак работи. Други куплунзи на мястото на шейната няма и не знам какъв е проблема, а не ми се изкарват кабели директно от акумулатора, защото ще е трудно да ги прекарам в купето до шейната. А се чудя и къде трябва да се върже най-добре масата, защото носещата рамка на таблото е пръсната в черно и по нея няма връзка с маса.
Моля помагайте, защото съм отскоро с форд и не им знам чалъмите.
			 
			
					
				
				Публикувано: 06 май 2005, 21:58
				от DigiPro
				Аз съм с фабричен касетофон и като пусна габарити или фарове и ми светва осветление на бутоните на касетофона за да може да ги виждаш в тъмното. На оригиналния куплунг има 3 плюса. Единия постоянен, втория на контакт а третия на фарове. Изтегли си този  
файл и ще видиш кой извод какъв е.
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 06 май 2005, 22:22
				от viksyn
				Това със светването на копчетата като пуснеш габарити съм го виждал на други фордове, опели и т.н., които са с фабрични радиа. Обаче при мен радиото не е оригиналното и както съм го свързал като пусна фарове и радиото спира да работи. От този файл полза нямаше, но мерси все пак.
Няма ли някой, който си е монтирал ново радио на Мондеото, та да сподели къде и как го е свързал.
			 
			
					
				Може би стрелям на посоки ама....
				Публикувано: 06 май 2005, 23:04
				от DigiPro
				я виж да не би да е това:
http://www.mirez.co.uk/Radio.htm
Ако не надявам се някой от колегите с Мондео да сподели своя опит
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 11:47
				от viksyn
				Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва  свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford. 
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко. 
Приемам още съвети!
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 11:48
				от ewgeny
				Значи, почти всички касетофони имат кабел за функция Lunch Engine! Това означава, когато си палиш двигателя, да се спира касетофона, докато не заработи двигателя с горивна енергия. Единственото ми предположение е, че тази функция е грешно вързана в таблото, и като запалиш габаритите касетофона мисли че въртиш стартера. За да разберете дали е така, на куплонга за касетофона има един кабел, който мисля че трябва да е кафяв (на описанията за касетофона пиши кой е) и го срежете. Ако се оправи, значи съм прав! 

  Споделете после резултата от експеримента!
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 12:49
				от viksyn
				Мисля, че нещо не ме разбирате правилно -- аз не съм с фабричния касетофон. Имам радиокасетофон Sony, който стандартно е с дупка за ISO конектор. Аз имам такъв и го мушкам в радиото, а от другата страна проводниците са без куплунг, защото моя исо конектор е универсален. та тези голи проводници аз мушкам в червения кръгъл куплунг, който седи при шейната. От силовите кабели съм закачил само +12V /където съм проверил, че има постоянно с мултицета/ и маса. Докато пали колата касетофона гасне и като запали заработва, но това е заради пада на напрежение, а не от друго. Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 12:58
				от aaleks
				Ами взимай +12 от запалката, дано стане!
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 18:09
				от ewgeny
				???? 
  
  е, съжелявам, ама проблема може да бъде решен май само като се види на място
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 07 май 2005, 18:37
				от paci
				viksyn написа: Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
Баси  
 
Ми ако не ти се разправя повече и ти се слуша музика на фарове пусни един допълнителен кабел от акумулатора докато намериш решение, като става в повечето случай ще си остане така   

 При е така.
Като купих Форд-а бре спре музиката-тръгне музиката, след малко пак и нямаше съвпадение като мина през дупки. Гледах кабели бушони, в един момент се примирих, че ше е така понеже беше лято, жега, музиката на МАХ, загрява и се задейства защита. ОК обаче един ден един кабел до акумулатора ми направи впечатление, че не се слива с пейзажа и даже си има предпазител на него та там беше проблема предпазителя не контактуваше добре.
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 08 май 2005, 10:53
				от DigiPro
				viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва  свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford. 
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко. 
Приемам още съвети!
Абе човек нали свързването от страната на фабричния касетофон което е равносилно на фабричния куплунг който влиза в него. Ти имаш този куплунг имаш и описание на изводите му от този сайт. На новия касетофон който е с ISO конектор също знаеш кой кабел за какво е. Просто трябва да намушкаш съответния кабел в съответната дупка на фабричния куплунг. 
Не е ли така ?  

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 09 май 2005, 11:39
				от Brock
				viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва  свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford. 
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко. 
Приемам още съвети!
Да - продават се такива преходници - форд към исо. Просто си купи един такъв и не се занимавай с глупости. Ако не ти се дават пари, вземи един мултицет и си премери къде имаш постоянен плюс и връзвай плюса на касетофона към него.
 
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 09 май 2005, 11:58
				от Brock
				Ако си решил по трудния начин, ето ти кодовете на кабелитеза ФОРД:
 
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 13 май 2005, 22:47
				от Kalin
				Аz  като си купих нормално радио с мп3 отидох при един дето само с тоци по колите се zанимава и zа 8лв. ми преправи конекторите на ИСО и ми свьрzа всиЧко. ПрепорьЧвам на теzи, които не раzбират от тоци да не пробват сами. От опит, така слагахме радиото в Опела на мой приятел и иzгорихме цялото табло и кой zнае оЩе какво, после ниЩо не работеше и поправката струваше сума пари.
			 
			
					
				
				Публикувано: 13 яну 2006, 13:13
				от PlamenJ
				темата е стара, но сега я прочетох и тъй като се сблъсках със същия проблем като 
viksyn, реших да споделя малко опит.
Значи на някой от Мондьовците, включително и на моя, фабричния куплунг за радиото няма нищо общо със схемите по-горе. Т.е не е плосък като този за говорителите, ами е овален. В допълнение цветната маркировка на кабелите му хич не съвпада с описанията. Изобщо пълна боза недокументирана 
 
 
Конектора е овален, черен, с червена предна част с дупчици за пиновете. Тази червената част може да се извади между другото. Освен това кабелите са изключително къси и конектора едва се подава от дупката в таблото.
Та какво стана при мен. Измерих си кабелите, те са 4 на брой. Видях къде е +12V постоянно, +12V контакт и къде е маса. Четвъртия така и не разбрах какво е, но то ни ми и потрябва. Взех си преходника от ISO към ФОРД (на снимката на 
brock), свързах си кабелите както пише по книгите и като пуснах габаритите, бушона на осветлението на уредите по таблото гръмна. Радиото си работи, но на таблото - тъмнина. Изплющях още няколко бушона така и след това заведох колата на по-разбиращи хора. 
Проблема се оказа че в тъпата букса няма никаква маса!!!!  Това което мислех, че е маса се оказа (+) на осветлението на таблото. Явно фабричния касетофон е светвал заедно с цялото табло, а аз съм улучил този кабел.
За 5 мин ми изведоха една нормална маса от запалката и сега всичко свети, пее и свири както си му е реда!
А къде е била масата на фабричния касетофон....  

 нямам идея!
 
			 
			
					
				
				Публикувано: 13 яну 2006, 21:33
				от kEFi
				...Да не е бил оня кабел, който така и до момента не си разбрал за какво е? 

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 17 яну 2006, 09:26
				от PlamenJ
				не, изобщо не е той. Пробвах всякакви комбинации с него и останалите, на ключ и без ключ - нищо. 
Струва ми се, че и той е някакъв (+), ама така и не разбрах за какво. Вариантите според мен са автоматична антена, аларма или памет на фабричното радио (memory retention). Фабрична аларма и автоматична антена нямам, затова мисля че е трития вариант, ама не съм сигурен 

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 19 фев 2008, 16:43
				от piak
				Здравейте!
Значи имам едно радио и на схемата му над женските евробукси има знаци за земя, +, антена, акумулатор и нещо като слънце. Как да свържа кабелите от акумулатора директно в радиото? Знака за антената означава ли, че трябва да се свърже за автоматична антена?
			 
			
					
				
				Публикувано: 19 фев 2008, 20:27
				от to6kooo
				за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата 

 
			 
			
					
				
				Публикувано: 19 фев 2008, 23:56
				от Nescafe
				to6kooo написа:за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата 

 
Мако закъсняваш с отговора... не много само 3 години близо  
  