Проблем с вентилатора на радиатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 29 авг 2009, 20:46

Здравейте колеги :) Имам следния проблем, днеска си мсених датчика за температурата, който показва температурата на таблото, и така като се загледах виждам, че вентилатора ми не се пуска, а температурата беше стигнала почти червеното на скалата и пак не се пусна. Можете ли да ми кажете къде да търся проблема??? Термостата си отваря и затваря нормално, нямам проблем с това :(

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 29 авг 2009, 21:59

дай на късо изводите на датчика който вкл.вентилатора (трябва да е на капака на термостата или на радиатора) ако вкл.значи е от него.ако не вкл.виж бушон или по веригата.бушона май е на плюсовата клема на акумолатора но не съм сигуен

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 30 авг 2009, 02:08

дадох го на късо и не тръгна вентилатора :( за бушони не съм проверявал

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 30 авг 2009, 10:08

провери дали се върти на ръка перката.Бушона провери.Ако можеш подай директно захранване на мотора и виж дали се върти ако искаш схеми ще ти пратя

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 30 авг 2009, 11:37

имам само 1 бушон на акумолатора, а имам 3 гнезда :( днеска ще ги проверя и тези неща благодаря :), а ток доректно от акомулатора с 2 кабела ли да му дам ?

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 30 авг 2009, 15:10

минах днеска да си купя един мултицет да почна да проверявам, оба4е не успях да намеря :( и взех някакво фазомерче, с което установих, че не достига ток до датчика, който трябва да пусне вентилатора. Проверих всички бушони с него и няма проблеми всичко си е изправно. Вентилатора се върти на ръка. Т.е. според мен щом не достига ток до датчика, който трябва да го пусне, значи няма как да се затвори веригата на вентилатора.

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 30 авг 2009, 22:33

Пращам ти ръководство на руски за модели на ескорт до 95 и от 96 ел схемите са в края.Ориентирай се твоя модел по кои схеми е изпълнен по номерата на бушоните, но щом има датчик май е до 95 но не съм сигурен напълно но схемите стават за ориентация.По тези схеми бушона до 95г. е №9 -30А или от 96г. №22 -30А но бушона е даден на таблото с релетата и бушоните а не на плюсовата клема на акумулатора ,извинявай че съм те подвел.Като мериш дали има напрежение на датчика не забравяй да дадеш на контакт от ключа.А пробва ли да дадеш датчика на късо с мост и на контакт от ключа.С две жици можеш да подадеш ток на вентилатора от акумолатора но много внимателно но да не дадеш на късо , желателно е да откачиш захранването на колата от + на акумулатора

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 30 авг 2009, 23:06

колега премерих го бушона точно номер 22 е :) , но не е в него проблема (все пак го смених с нов). Дадох на късо буксата пак не се включи вентилатора (това го направих още вчера). Опитите съм ги правил на запален двигател :(
Замерих и самата букса и до нея не стига ток нз къде да търся проблема. Видях че кабела, който стига до нея идва от една кутия, която се намира точно над пластмасовите колектори, но не я отварях(беше станало тъмно реших да видя утре на светло).

Току що си изтеглих някакво ръководство за ескорт (за моноинжекцион), където дават че горния датчик на термостата е за температурата, а долния за перката.
Аз смених долния и почна да ми отчита свестно температурата. Мисля че долния ми е за температурата а горния за вентилатора. Може ли да провериш :(

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 31 авг 2009, 20:18

отгоре на корпуса на термостата е датчика които отчита температурата а отстрани отдоло е датчика които вкл.вентилатора така е написано в ръководството което ти пратих на 112 стр.за двигатели zetek какъвто е твоят 16v Още не съм открил ел схема за твоят модел

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 31 авг 2009, 21:15

дам и аз това открих, Но при мен датчика който е отдолу ми е за температурата, а явно горния за перката. :) Днеска като се ровичках из колата стигнах до извода, че сигурно релето ми е прецакано, но неможах да намеря кое реле е точно :( Проблем с връзките няма. Проблем и с резистора за 2те степени на вентилатора също няма. Имаш ли идея кое реле точно е за тая перка? Днеска реших и да тествам до къде може да загрее колата, като я карам и стигнах най-много до А на N O R M A L. При положение и че тук таме я оставях за по 2-3 минути да стои, имитирах светофарите. Тествах и ако пусна перката на парното на макс, тя сваля около 1 буква. Утре просто ще ми трябва колата да покарам малко из София и ще видим какво ще направи.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от sobis » 31 авг 2009, 21:32

Проблема ще да е в релето :wink:
Проследи кабела на датчика, точно в кое реле влиза. Сменяй релето и си ти...има вероятност релето да е замасило и да ти е изгорял и мотора на перката. Подай му ток директно от акумулатора и виж да ли ще тръгне...не през датчика. Директно с 2-кабела на перката на радиатора. Преди това махни +, както каза колега преди мене.
Всички кабели си имат цветен код, и да не знаеш кое е релето разглобяваш и търсиш кабела който идва от датчика :wink:

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 31 авг 2009, 21:39

кабелите на тоя датчик са кафяв и бял на цвят, обаче при релетата има доста кабели и не можах да го намеря, опитах се.

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 31 авг 2009, 22:14

на стр.261 от ръководството горе в дясно e твоята схема.Няма реле на вентилатора.Премери на бушон №22 при подаден контакт(при изваден бушон) има ли напрежение отгоре или отдоло не знам къде точно(измери сигурно с нещо тънко ,защото клемите са навътре) ако има напрежение провери връзките до датчика който вкл.вентилатора ако няма :cry: проблем в таблото с бушоните
Последна промяна от eliceco на 31 авг 2009, 22:17, променено общо 1 път.

sobis
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от sobis » 31 авг 2009, 22:16

Кафявия е ясно, че е масата. Значи белия ти е захранващия кабел...търсих някаква ел. схема за този модел, но уви успех нямаше.
Гледах схеми на други коли, и там нещата стоят по този начин. Значи от бушона, бял кабел отива до релето, после пак бял от релето отива към датчика. Ако не намериш схема да видиш кое точно е релето ще трябва да се ровиш в кабеляцте. Вариант 2 е взимаш мултицета (ако не си си купил. Купи си, ще ти е от полза ;)
Махаш бушона едната сонда е забиваш там, с другата сонда при релетата и почваш да ги махаш едно по едно и да мериш на държачите на релетата. Една по една всяка възможна клема. Настройваш мултицета на съпротивление, когато ти изпише 0.000 значи имаш късо, което значи си уцелил точното реле. Ако е от по-големите мулстицети има един нарисуван диод. Въртиш копчето на него, обикновено има и звуков сигнал. Пак по горния метод, като чуеш звуковия сигнал...значи е осъществена връзката Земя с Марс :lol:

По добре от това не мога да обясня :oops:

eliceco
От къде да си дръпна това ръководство. Искам да видя. Невъзможно е да го направят без реле :shock:

eliceco
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 13 юли 2009, 10:30
Модел на автомобила: orion1.3mi CL 92г
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от eliceco » 01 сеп 2009, 09:32

от замунда,но ще ти го пратя

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 02 сеп 2009, 12:08

благодаря за обяснението колега довечера ще се помъча и ще ти кажа какво съм направил :) и дали съм го намерил. А като го намеря кое точно реле е от къде мога да го купя и задължително ли трябва да е за форд ?
sobis написа:Кафявия е ясно, че е масата. Значи белия ти е захранващия кабел...търсих някаква ел. схема за този модел, но уви успех нямаше.
Гледах схеми на други коли, и там нещата стоят по този начин. Значи от бушона, бял кабел отива до релето, после пак бял от релето отива към датчика. Ако не намериш схема да видиш кое точно е релето ще трябва да се ровиш в кабеляцте. Вариант 2 е взимаш мултицета (ако не си си купил. Купи си, ще ти е от полза ;)
Махаш бушона едната сонда е забиваш там, с другата сонда при релетата и почваш да ги махаш едно по едно и да мериш на държачите на релетата. Една по една всяка възможна клема. Настройваш мултицета на съпротивление, когато ти изпише 0.000 значи имаш късо, което значи си уцелил точното реле. Ако е от по-големите мулстицети има един нарисуван диод. Въртиш копчето на него, обикновено има и звуков сигнал. Пак по горния метод, като чуеш звуковия сигнал...значи е осъществена връзката Земя с Марс :lol:

По добре от това не мога да обясня :oops:

eliceco
От къде да си дръпна това ръководство. Искам да видя. Невъзможно е да го направят без реле :shock:
колега пробвах твоя метод махнах 3-4 релета и на всяко краче ми даваше, че има връзка :( За това реших да изтегля аутодата. И тея дни ще си се ровичкам из нея пък дано намеря за кое реле става дума :(


Един приятел ми каза, че като си пусна климатика и задължително трябвало да ми се пусне вентилатора на радиатора. И днеска реших да го пробвам.... така и стана следователно вентилатора си работи, само че нямам зареден фреон за климатика и се питам дали мога да го прееба ако така го включвам????

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 02 сеп 2009, 20:15

Колеги да ви се похваля намерих кое точно е релето ( от Autodata 3.18 много полезна програмка ). Утодох веднага до една морга изскубах си го, та даже и никакви пари не ми взеха, т.к. пича дето я държи ми е приятел. И с новото реле перката си включва :) РЕЛЕТО Е НОМЕР 5 :D

Потребителски аватар
disi_d
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 11 фев 2008, 11:06
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 16v 90k 95г.
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от disi_d » 22 окт 2009, 20:02

nosfera7u написа:Колеги да ви се похваля намерих кое точно е релето ( от Autodata 3.18 много полезна програмка ). Утодох веднага до една морга изскубах си го, та даже и никакви пари не ми взеха, т.к. пича дето я държи ми е приятел. И с новото реле перката си включва :) РЕЛЕТО Е НОМЕР 5 :D
Колега ще може ли някоя снимка ,че и аз маи имам същия проблем.Благодаря предварително.

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проблем с вентилатора на радиатора

Мнение от nosfera7u » 25 окт 2009, 01:18

колега това е едно сиво реле голямо (единственото такова). под всяко едно реле си пише номера му върху самата платка ;) Пробвай да свалиш някое и ще видиш кой номер е, ако не можеш да се ориентираш _friends_ Ако не успееш ще кача снимки утре :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 12 госта