Страница 1 от 1
Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 07 окт 2009, 20:32
от manev
Здравейте! Имам Форд Ка 1998 г. и проблемите са следните:
1. Вентилатора на парното ми работи само на 4-та степен. Казаха ми, че бил изгорял некакъв превключвател, който бил под жабаката. Колко струва, лесно ли се поправя и дали някой продава?
2. Имам вода под стелките, но не съм забелязал дали е, когато карам с климатик или през всички сезони. Знаете ли от какво е и къде да пипна?
3. Хидравличната ми рейка тече, но не много и от време на време.Задължително ли трябва да се сменя! Дали може да се оправи и колко струва една нова такава, както и относителна цена на ремонта.
Като цяло това са болежките. Иначе колата не ме е предала до сега нито един път. Жалко ми е, че скоро ще се разделям с нея!
Предварително благодаря на отговорилите.
Моля, ако има подтема за Форда Ка, някой да ми даде линк. Ще бъда много благодарен.
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 07 окт 2009, 22:32
от paci
За вентилатоа на купето се дупиш и гледаш под жабката трябва да видиш една правоъгълна букса с 6 или 8 кабела (забрайх).
Нагоряла клема е най-честия проблем.Разкачваш и гледаш какво е положението.
Ако няма нагоряло, отвиваш видата и проверяваш отзад резисторите.
Така е на моята и предполагам, че е същото при КА.
Ако има несъответсвия, сори.
Ще чакаме някой с КА да се произнесе.
Маркуча за кондеза се намира под централната конзола м/у нея и пода.
Разкачваш и чистиш!
За рейката малко не му е мястото тук в ЕЛ инсталация
И за кондеза също.
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 14 ное 2009, 02:28
от divak_84
здр
ак не си оправил това със четвъртата степен
викат му "реостат" при всички фордове нагрява и бичи само на "4"
на 1,2,3 степен нагрява само защото самия реостат е от няколко намотки и на първите 3 степени исползваш намотките да понижиш тока и затова нагрява а на "4" степен работи директно без съпротивление-лично ако ме питаш мене не исползваи на 1и2 степем дулго--а реостат м/у другото се намира точно под жабката вграден във въздуховода (за да може да се охлажда) от 30 до 50 лв срува реостата ако е нагрял много и на повечето фордове са еднакви
това под стелката постоянно ли мокри или само като вали дъжд
м/у др. имам реостат но незнам дали ще стане за теб ама само реостат имам нямам буксата
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 12 дек 2011, 19:59
от zaprqn
здравейте, при мен проблема е следния: Вчера като си карах колата в купето замириса на горели кабели, след като спярх и вдигнах капака нищо не редно не видях, след като запалих колата обаче вентилатора на парното не работише РАБОТИ САМО НА 4 СТЕПЕН Колата ми е Форд Мондео 1996 г 88 к.с. 1.6 кб бензин. Прочетох из темата и темите, но никаде не се каза как се поправя проблема и къде се намира този терморезистор в мондео?
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 12 дек 2011, 21:15
от OgiDogi
zaprqn написа:здравейте, при мен проблема е следния: Вчера като си карах колата в купето замириса на горели кабели, след като спярх и вдигнах капака нищо не редно не видях, след като запалих колата обаче вентилатора на парното не работише РАБОТИ САМО НА 4 СТЕПЕН Колата ми е Форд Мондео 1996 г 88 к.с. 1.6 кб бензин. Прочетох из темата и темите, но никаде не се каза как се поправя проблема и къде се намира този терморезистор в мондео?
До сега съм сменял резисторна матрица на Renault и Peugeot, знам къде е и на форда - всичките се намират във въздуховода зад жабката, от който вентилаторът засмуква. Идеята на това местоположение е, винаги да има въздушно охлаждане на матрицата, която представлява няколко последователно свързани жични резистора върху керамична основа, и към всяко свързване - извод до врътката за управление. Само последният (4-та степен) е директен към вентилатора. Обикновено, зимно време, в режим на рециркулация, през въздуховода влиза част от излизащият в краката на пасажера топъл въздух и се влошава охлаждането на резисторната матрица, което води до прегряване на жицата и от там - на клемите (едно от двете в крайна сметка не издържа на жегата).
По моргите вървят по 20-25 лева, за нова от магазин - нямам представа, а клемите се почистват и смачкват/подпират за по-добър контакт.
Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 27 дек 2011, 20:31
от bateto113
При мен вчера се получи същото,1,2 и 3 та степен отказаха,работи само 4 та,колата е Форд Пума,та въпроса ми е дали този резистор се намира и при нея под жабката или да го търся някъде другаде?

Re: Вентилатор, вода под стелката и рейка
Публикувано: 27 дек 2011, 21:31
от paci
bateto113 написа:... колата е Форд Пума,та въпроса ми е дали този резистор се намира и при нея под жабката ...
Там трябва да е.