Имам ли проблем със стартера?
- jmichev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
- Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Имам ли проблем със стартера?
Фиестата ми развърта мотора бавно. Първо съвсем бавно и после малко забързва и хубавото е че винаги пали
, ама все пак ме притеснява. Това е когато е студена, когато е топла пали доста по добре...върти леко стартера ама пак и трябват няколко развъртания.
Трябва ли да правя центровка или е нормално за фиеста да пали по трудно.....и дали бавното развъртане е от стартера? Акумулатора е ок показва 12,78В и е 55А

Трябва ли да правя центровка или е нормално за фиеста да пали по трудно.....и дали бавното развъртане е от стартера? Акумулатора е ок показва 12,78В и е 55А

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Тука има една тема ... тя малко се отплесва - ама ако я прегледаш ще видиш някои неща...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Моят съвет е: ЗАРЕДИ СИ АКУМУЛАТОРА!
Това е поне без пари, а и е винаги ама винаги полезно!

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Моят съвет е: ЗАРЕДИ СИ АКУМУЛАТОРА!
Това е поне без пари, а и е винаги ама винаги полезно!

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
четките на генератора са си "консуматив". Ако са съвсем износени ще искрят повече и ще "пускат" по малко ток
Вслучай че си решил сам да го разглобиш - всяко почистване и смазване ще му е от полза, но според мен няма смисъл да ходиш на майстор докато найстина няма проблем. Едиственото което може да се направи "профилактично" е нови четки.
Със зареден акумулатор ще върни винаги по-добре. Според пада на напрежението по време на въртене на стартер може да се прецени състоянието на акумулатора (вързваш волтметър на запалката - да ти е по близо и гледаш колко пада U-то), ...
Без волметър: ако ти примигват лампите на таблото - батерията е слаба или остаряла (ако е 100% заредена и пак примигват) ...
http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/

Вслучай че си решил сам да го разглобиш - всяко почистване и смазване ще му е от полза, но според мен няма смисъл да ходиш на майстор докато найстина няма проблем. Едиственото което може да се направи "профилактично" е нови четки.
Със зареден акумулатор ще върни винаги по-добре. Според пада на напрежението по време на въртене на стартер може да се прецени състоянието на акумулатора (вързваш волтметър на запалката - да ти е по близо и гледаш колко пада U-то), ...
Без волметър: ако ти примигват лампите на таблото - батерията е слаба или остаряла (ако е 100% заредена и пак примигват) ...
http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Почисти клеймите на акомулатора и накрайниците /кабелните обувки/ и огледай за силно окислени кабели към стартера/бендикса. Понякога и там стават проблеми. Провери и масата към двигателя.
Карай от лекото/евтино към трудното/скъпо т.е. не пилей стартера преди да си проверил кабелите и състоянието на акомулатора.
Успех!
Карай от лекото/евтино към трудното/скъпо т.е. не пилей стартера преди да си проверил кабелите и състоянието на акомулатора.
Успех!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- jmichev
- потребител
- Мнения: 33
- Регистриран: 05 мар 2006, 04:15
- Модел на автомобила: Fiesta 1,4mi 92г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Когато вържа мултицета към акумулатора показва 12.22.....когато дам контакт показва 10.5 може би заради ламата на часовника,индикатора за алтернатора на таблото и може би нещо за инжекциона. Когато завъртя показва 6-6.5. Какво ще кажете. Когато запаля показва 13.6-13.9. Аз все пак си мисля че е от стартера защото се случва и колата когато е загряла.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според тия данни които даваш акумулатора си заминава. Не трябва да пада под 12V само от това че си дал на контакт. Иначе генератора ти явно си зарежда щом дава 13,9Vjmichev написа:Когато вържа мултицета към акумулатора показва 12.22.....когато дам контакт показва 10.5 може би заради ламата на часовника,индикатора за алтернатора на таблото и може би нещо за инжекциона. Когато завъртя показва 6-6.5. Какво ще кажете. Когато запаля показва 13.6-13.9. Аз все пак си мисля че е от стартера защото се случва и колата когато е загряла.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
батерията ти май хич я няма:
- 12.2 V (ако това е измерено на клемите ) е напълно разреден акумулатор (12.5 V е при мин. зареден)
- 10.5 V при въртене на стартера - направо се чудя как върти - много пада (слаба батерия)
- когато запалиш - скача на 13.9V - това пак говори за стара/амортизирана батерия - ако беше наред щеше напрежението да се вдига плавно а не да скача на 13.9 (от 12.2V) - а скача щото вътрешното съпротивление на батерията се е повишило (старост) - и нито се зареждат като хората - нито "пуска" ток
Според мен имаш всички признаци на изтормозена батерия!
Предполагам че ще изкараш лятото с нея - ама следващата зима цък
- 12.2 V (ако това е измерено на клемите ) е напълно разреден акумулатор (12.5 V е при мин. зареден)
- 10.5 V при въртене на стартера - направо се чудя как върти - много пада (слаба батерия)
- когато запалиш - скача на 13.9V - това пак говори за стара/амортизирана батерия - ако беше наред щеше напрежението да се вдига плавно а не да скача на 13.9 (от 12.2V) - а скача щото вътрешното съпротивление на батерията се е повишило (старост) - и нито се зареждат като хората - нито "пуска" ток
Според мен имаш всички признаци на изтормозена батерия!
Предполагам че ще изкараш лятото с нея - ама следващата зима цък

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
ако наистина пада до 6.5V и върти - тоя стартер е за медал
Направо не ми се вярва че при 6.5V стартера ще направи и един оборот (съвсем сериозно)!
Май нямаш много варианти - зареждане или купуване на нов.
пробвай за го заредиш, ама сигурно няма да може да се зареди добре. Смяна на електролите не знам доколко ще има ефект.... проблема е че при "стареенето" се разрушава вътрешната структура (химия)... особенно ако е по-стар > 5г.
Когато се вдигнат температурите, проблема няма да е толкова голям, но за есента ти трябва нов със сигурност!

Направо не ми се вярва че при 6.5V стартера ще направи и един оборот (съвсем сериозно)!
Май нямаш много варианти - зареждане или купуване на нов.
пробвай за го заредиш, ама сигурно няма да може да се зареди добре. Смяна на електролите не знам доколко ще има ефект.... проблема е че при "стареенето" се разрушава вътрешната структура (химия)... особенно ако е по-стар > 5г.
Когато се вдигнат температурите, проблема няма да е толкова голям, но за есента ти трябва нов със сигурност!
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега канал в Ст.град има само на едно място и е заключен с катинар
Що ми се струва ,че на 1.4 стартера е отпред отдясно като гледаш коша отпред и с малко повече желание ще го свалиш и без канал.
Аз те съветвам да идеш при озни акумулаторджия в Дървеница/Боби/ да ти го замери с товарна вилка и ще ти каже какво се случва.Но по това което си написал май си е пътник.И зареждане няма да му помогне.Другия вариант е да ти дам моя за проба и като видиш как върти да си направиш изводите.Пиши,ако ти се занимава и аз съм в Ст.Град

Що ми се струва ,че на 1.4 стартера е отпред отдясно като гледаш коша отпред и с малко повече желание ще го свалиш и без канал.
Аз те съветвам да идеш при озни акумулаторджия в Дървеница/Боби/ да ти го замери с товарна вилка и ще ти каже какво се случва.Но по това което си написал май си е пътник.И зареждане няма да му помогне.Другия вариант е да ти дам моя за проба и като видиш как върти да си направиш изводите.Пиши,ако ти се занимава и аз съм в Ст.Град

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...И да зареждаш, и да не зареждаш - имаш поне една умряла клетка. Потърси си нов акумулатор - не се мъчи. Има ги в диапазон от 60-400лвjmichev написа:Е днес вече съм без акумулатор! Преди малко си се опитах да си запаля колата и пак мерих напрежението. На 4 волта стартерен ток успя да направи последниа си оборот. В събота ще го заредя и ще видя ка е работата.

Има цяла тема с + и - за батерии.....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта