Страница 1 от 1

Имам ли проблем със стартера?

Публикувано: 05 мар 2006, 04:27
от jmichev
Фиестата ми развърта мотора бавно. Първо съвсем бавно и после малко забързва и хубавото е че винаги пали :P , ама все пак ме притеснява. Това е когато е студена, когато е топла пали доста по добре...върти леко стартера ама пак и трябват няколко развъртания.
Трябва ли да правя центровка или е нормално за фиеста да пали по трудно.....и дали бавното развъртане е от стартера? Акумулатора е ок показва 12,78В и е 55А :?:

Публикувано: 05 мар 2006, 09:16
от Mondeo18TDI96
Тука има една тема ... тя малко се отплесва - ама ако я прегледаш ще видиш някои неща... :lol:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0


Моят съвет е: ЗАРЕДИ СИ АКУМУЛАТОРА!

Това е поне без пари, а и е винаги ама винаги полезно! :D

Публикувано: 06 мар 2006, 10:35
от mrdds
Моя беше същия и го карах до момента в който ме ядоса като спря.Всъщност нищо стряшно няма.Свали го ,отвори го смажи оста на ротора,провери четките и контактите и си го затвори.Ако нее свалян в близките 4,5 години 99% проблема е от там.

Публикувано: 06 мар 2006, 21:47
от Mondeo18TDI96
четките на генератора са си "консуматив". Ако са съвсем износени ще искрят повече и ще "пускат" по малко ток :D

Вслучай че си решил сам да го разглобиш - всяко почистване и смазване ще му е от полза, но според мен няма смисъл да ходиш на майстор докато найстина няма проблем. Едиственото което може да се направи "профилактично" е нови четки.

Със зареден акумулатор ще върни винаги по-добре. Според пада на напрежението по време на въртене на стартер може да се прецени състоянието на акумулатора (вързваш волтметър на запалката - да ти е по близо и гледаш колко пада U-то), ...

Без волметър: ако ти примигват лампите на таблото - батерията е слаба или остаряла (ако е 100% заредена и пак примигват) ...

http://www.clubford.org/portal/content/view/32/95/

Публикувано: 07 мар 2006, 20:17
от aaleks
Почисти клеймите на акомулатора и накрайниците /кабелните обувки/ и огледай за силно окислени кабели към стартера/бендикса. Понякога и там стават проблеми. Провери и масата към двигателя.
Карай от лекото/евтино към трудното/скъпо т.е. не пилей стартера преди да си проверил кабелите и състоянието на акомулатора.
Успех!

Публикувано: 08 мар 2006, 20:12
от jmichev
Когато вържа мултицета към акумулатора показва 12.22.....когато дам контакт показва 10.5 може би заради ламата на часовника,индикатора за алтернатора на таблото и може би нещо за инжекциона. Когато завъртя показва 6-6.5. Какво ще кажете. Когато запаля показва 13.6-13.9. Аз все пак си мисля че е от стартера защото се случва и колата когато е загряла.

Публикувано: 08 мар 2006, 23:26
от DigiPro
jmichev написа:Когато вържа мултицета към акумулатора показва 12.22.....когато дам контакт показва 10.5 може би заради ламата на часовника,индикатора за алтернатора на таблото и може би нещо за инжекциона. Когато завъртя показва 6-6.5. Какво ще кажете. Когато запаля показва 13.6-13.9. Аз все пак си мисля че е от стартера защото се случва и колата когато е загряла.
Според тия данни които даваш акумулатора си заминава. Не трябва да пада под 12V само от това че си дал на контакт. Иначе генератора ти явно си зарежда щом дава 13,9V

Публикувано: 08 мар 2006, 23:46
от Mondeo18TDI96
батерията ти май хич я няма:

- 12.2 V (ако това е измерено на клемите ) е напълно разреден акумулатор (12.5 V е при мин. зареден)

- 10.5 V при въртене на стартера - направо се чудя как върти - много пада (слаба батерия)

- когато запалиш - скача на 13.9V - това пак говори за стара/амортизирана батерия - ако беше наред щеше напрежението да се вдига плавно а не да скача на 13.9 (от 12.2V) - а скача щото вътрешното съпротивление на батерията се е повишило (старост) - и нито се зареждат като хората - нито "пуска" ток

Според мен имаш всички признаци на изтормозена батерия!

Предполагам че ще изкараш лятото с нея - ама следващата зима цък :D

Публикувано: 09 мар 2006, 00:34
от jmichev
Напрежението ми пада до 6.5 когато върти стартера. Май е много зле акумулатора. Само зареждане ще го оправи ли, или смяна на електролит и зареждане или само си хабя времето? В дървеница има един човек дето сменя електролит и зарежда маи за 8лв. Дали ще помогне? :roll:

Публикувано: 09 мар 2006, 00:51
от Mondeo18TDI96
ако наистина пада до 6.5V и върти - тоя стартер е за медал :D
Направо не ми се вярва че при 6.5V стартера ще направи и един оборот (съвсем сериозно)!

Май нямаш много варианти - зареждане или купуване на нов.
пробвай за го заредиш, ама сигурно няма да може да се зареди добре. Смяна на електролите не знам доколко ще има ефект.... проблема е че при "стареенето" се разрушава вътрешната структура (химия)... особенно ако е по-стар > 5г.

Когато се вдигнат температурите, проблема няма да е толкова голям, но за есента ти трябва нов със сигурност!

Публикувано: 09 мар 2006, 01:39
от jmichev
Все пак мисля да го заредя. Благодаря за мненията. А за профилактика на стартера не знам къде мога да намеря канал защото стартера иначе трудно ще го сваля.....ако имате идеи в раиона на студентски град.

Публикувано: 09 мар 2006, 06:10
от bilder
Колега канал в Ст.град има само на едно място и е заключен с катинар :evil:
Що ми се струва ,че на 1.4 стартера е отпред отдясно като гледаш коша отпред и с малко повече желание ще го свалиш и без канал.
Аз те съветвам да идеш при озни акумулаторджия в Дървеница/Боби/ да ти го замери с товарна вилка и ще ти каже какво се случва.Но по това което си написал май си е пътник.И зареждане няма да му помогне.Другия вариант е да ти дам моя за проба и като видиш как върти да си направиш изводите.Пиши,ако ти се занимава и аз съм в Ст.Град :wink:

Публикувано: 09 мар 2006, 07:12
от paci
Стартера е слънце няма го бараш !!!
Обаче пробвай с друг акумулатор какви ще са цифрите.
Да не се окаже, че имаш проблем.
До момента проблема ти е от акумулатора.
Каква марка е акумулатора и на колко време е ?
Странна история :?
На 6,5 да върти :? :shock: :?
До последно обаче дава някакъв стартерен ток :shock:

Публикувано: 09 мар 2006, 20:28
от jmichev
Е днес вече съм без акумулатор! Преди малко си се опитах да си запаля колата и пак мерих напрежението. На 4 волта стартерен ток успя да направи последниа си оборот :( . В събота ще го заредя и ще видя ка е работата.

Публикувано: 09 мар 2006, 20:37
от Mondeo18TDI96
оловен акумулатор не се оставя да стои напълно разреден. Той твоя и без това не е в цветущо състояние

ако чакаш до събота - направо отивай да си купиш нов!

Публикувано: 10 мар 2006, 10:05
от kEFi
jmichev написа:Е днес вече съм без акумулатор! Преди малко си се опитах да си запаля колата и пак мерих напрежението. На 4 волта стартерен ток успя да направи последниа си оборот :( . В събота ще го заредя и ще видя ка е работата.
...И да зареждаш, и да не зареждаш - имаш поне една умряла клетка. Потърси си нов акумулатор - не се мъчи. Има ги в диапазон от 60-400лв :wink:
Има цяла тема с + и - за батерии.....

Публикувано: 11 мар 2006, 01:37
от jmichev
Ами то се е видяло че ще купувам акумулатор :( . Ще ми кажете ли от къде мога да се сдобия с Искра и да e на добра цена. 55Аh :roll:

Публикувано: 11 мар 2006, 05:50
от Луки
Сточна гара