Реле за подгряване
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 17 окт 2009, 15:47
- Модел на автомобила: Escort
- Status: Извън линия
Реле за подгряване
Здравейте всички.
имам един въпрос относно това реле за подгряване. Колата (Ескорт 1.8 ТД, 90 к.с.) Пали много трудно в тези вече студени дни. А и през лятото си палеше трудно.. Забелязах, че твърде малко време свети лампата за подгряването. Премерих с мултицет за какъв период от време се подава напрежение на свещите, т.е. колко време работят преди палене. Това беше днес сутринта, когато си е доста студено. Оказа се, релето подава напрежение за около 5 секунди при напълно студен двг (непален от снощи). Това на мен ми се струва твърде малко при тези ниски температури (а какво ли ще е зимата). На предишния ми ескорт съм мерил съшото това нещо, но с контролна лмапа( предполагам с мултицет също е коректно замерването) и подгряването беше над 15 секунди. Дори лампата гаснеше и след това свещите грееха още десетина секунди. Като след прекратяването на греенето се чуваше едно цъкване от към релето. И съответно колата си палеше нормално. А сега при тази кола - 5 секунди подгряване и това е. Нито се чува цъкване, нито пали лесно. А и не виждам разлика в времето за подгряване при студен двигател и топъл.
Та въпроса ми е: коректно ли е диагностицирането на релето по гореописания начин? За смяна ли е със сигурност? Колко време подгряват свещите на колеги с такъв двг? Обаждах се в няколко магазина да питам за цена, но не могат да ми кажат без номера на релето, но пък въздишат колко било скъпо... Някой знае ли за какви пари да се готвя. Другата седмица ще отида с релето в магазин, ама не ми се чака, ще ми се днес-утре да разбера какво ме чака
И нещо друго: при меренето на времето за подгряване, забелязах, че на крайната свещ (от към ангренажа) напрежение няма. Реших, че свеща е изгоряла. Странното е, че като пипна с мултицета на мостовия кабел, който свързва свещите в края, там където се свързва със споменатата свещ (накрая, малко преди свеща, седи оголен кабели и е достъпен) си има 12 В напрежение. Но като пипна на свеща(т.е. взимам плюс от нея) - няма никой. Не разбирам много от ел.неща, та се чудя това значи ли че свеща е изгоряла или е зацапана връзката между кабела и свеща и затова няма напрежение на самата свещ. Ако някой каже лесен начин на диагностика на свещите, но без да се свалят- ще съм много благодарен.
Може би из форума има вече отговори на тези въпроси, но за съжаление сега нямам време да се ровя, така че се извинявам, ако задавам излишни въпроси. другата седмица трябва да го преборя този проблем, затова дано да получа мненеи от колегите...
Поздрави
имам един въпрос относно това реле за подгряване. Колата (Ескорт 1.8 ТД, 90 к.с.) Пали много трудно в тези вече студени дни. А и през лятото си палеше трудно.. Забелязах, че твърде малко време свети лампата за подгряването. Премерих с мултицет за какъв период от време се подава напрежение на свещите, т.е. колко време работят преди палене. Това беше днес сутринта, когато си е доста студено. Оказа се, релето подава напрежение за около 5 секунди при напълно студен двг (непален от снощи). Това на мен ми се струва твърде малко при тези ниски температури (а какво ли ще е зимата). На предишния ми ескорт съм мерил съшото това нещо, но с контролна лмапа( предполагам с мултицет също е коректно замерването) и подгряването беше над 15 секунди. Дори лампата гаснеше и след това свещите грееха още десетина секунди. Като след прекратяването на греенето се чуваше едно цъкване от към релето. И съответно колата си палеше нормално. А сега при тази кола - 5 секунди подгряване и това е. Нито се чува цъкване, нито пали лесно. А и не виждам разлика в времето за подгряване при студен двигател и топъл.
Та въпроса ми е: коректно ли е диагностицирането на релето по гореописания начин? За смяна ли е със сигурност? Колко време подгряват свещите на колеги с такъв двг? Обаждах се в няколко магазина да питам за цена, но не могат да ми кажат без номера на релето, но пък въздишат колко било скъпо... Някой знае ли за какви пари да се готвя. Другата седмица ще отида с релето в магазин, ама не ми се чака, ще ми се днес-утре да разбера какво ме чака

И нещо друго: при меренето на времето за подгряване, забелязах, че на крайната свещ (от към ангренажа) напрежение няма. Реших, че свеща е изгоряла. Странното е, че като пипна с мултицета на мостовия кабел, който свързва свещите в края, там където се свързва със споменатата свещ (накрая, малко преди свеща, седи оголен кабели и е достъпен) си има 12 В напрежение. Но като пипна на свеща(т.е. взимам плюс от нея) - няма никой. Не разбирам много от ел.неща, та се чудя това значи ли че свеща е изгоряла или е зацапана връзката между кабела и свеща и затова няма напрежение на самата свещ. Ако някой каже лесен начин на диагностика на свещите, но без да се свалят- ще съм много благодарен.
Може би из форума има вече отговори на тези въпроси, но за съжаление сега нямам време да се ровя, така че се извинявам, ако задавам излишни въпроси. другата седмица трябва да го преборя този проблем, затова дано да получа мненеи от колегите...
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 03 окт 2005, 23:24
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Реле за подгряване
Колега аз миналата зима имах подобен проблем и бях пуснал и снимки на въпросното реле.Пи мен проблема беше че контактите на релето бяха нагорели и се получаваше паразитно съпротивление във веригата към подгряващите свещи.Самото реле е запечатано със силикон ,но не е никакъв проблем да го отвориш и провериш.При мен е на лесно място-( Форд Ескорт 1.8D-без турбо),намира се отдясно до казанчето за чистачките.
И аз като теб отчетох пад на напрежението в края на веригата,но "корифеи" във форума наскачаха че това било невъзможно и забутаха темата в 9-та глуха.Тук освен освен колеги готови да помогнат с опит се срещат и заядливи комплексарчета.
Но аз малко се отклоних.Най лесно можеш да провериш дали проблема е във веригата на релето по следния начин:с помощник сутрин при ниска температура и студен двигател запали като при погряването помощника подаде директно от акумулатора с проводник с достатъчно голямо сечение ток направо на свещите и да го задържи приблизително за времето на подгряване.Ако мотора запали нормално можеш да търсиш проблема,както при мен,във веригата от акумулатора през предпазителя (намира се до акумулатора)до релето и свещите.
При мен имаше нагар и т.н."пъпка" на контактите на релето.Изчистих ги с пиличка и водна шкурка и релето си бачка.Тук някои съветват и помага -подгряване по 2-3 пъти сутрин,като изчакваш да щракне релето тогава са прекратява подгряването.Лампата гасне много по-рано.
Аз си реших проблема и вече пали без проблем и при-15 градуса ако е читава нафтата.Пожелавам успех и ако има нещо питай.
Пропуснах да ти напомня че първо задължително да си провериш една по една свещите дали работят.Дори и само една изгоряла може да създаде проблем при палене сутрин в студа.за по-сигурно аз ги пробвам с проводник директно на акумулатора , а не с мултицет.
Ще потретя
но това 5 секунди ми се види малко.Когато подгрявам лампата гасне след пет,но релето щракне след още 6-7 секунди и се забелязва по лампите на таблото края на подгряването тогава.Консумацията си е чувствителна.
И аз като теб отчетох пад на напрежението в края на веригата,но "корифеи" във форума наскачаха че това било невъзможно и забутаха темата в 9-та глуха.Тук освен освен колеги готови да помогнат с опит се срещат и заядливи комплексарчета.
Но аз малко се отклоних.Най лесно можеш да провериш дали проблема е във веригата на релето по следния начин:с помощник сутрин при ниска температура и студен двигател запали като при погряването помощника подаде директно от акумулатора с проводник с достатъчно голямо сечение ток направо на свещите и да го задържи приблизително за времето на подгряване.Ако мотора запали нормално можеш да търсиш проблема,както при мен,във веригата от акумулатора през предпазителя (намира се до акумулатора)до релето и свещите.
При мен имаше нагар и т.н."пъпка" на контактите на релето.Изчистих ги с пиличка и водна шкурка и релето си бачка.Тук някои съветват и помага -подгряване по 2-3 пъти сутрин,като изчакваш да щракне релето тогава са прекратява подгряването.Лампата гасне много по-рано.
Аз си реших проблема и вече пали без проблем и при-15 градуса ако е читава нафтата.Пожелавам успех и ако има нещо питай.
Пропуснах да ти напомня че първо задължително да си провериш една по една свещите дали работят.Дори и само една изгоряла може да създаде проблем при палене сутрин в студа.за по-сигурно аз ги пробвам с проводник директно на акумулатора , а не с мултицет.
Ще потретя

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта