Перката за охлаждане не работи - РЕШЕН
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Перката за охлаждане не работи - РЕШЕН
След загубата на токовете миналата седмица не съм имал проблеми с температурата, но днес колата ми загря доста и разбрах че перката ми не работи. Два бушона имам със знак за вентилатор, 20 и 25 А, и двата са здрави. Прегледах й жичките и връзките, пуснах ток директно от плюса на акумулатора - не ще. Иначе всичко друго си работи нормално (показва температура и т.н.)
1. За свързване на късо за проба стига ли да се прекара плюс от акумулатора или пак веригата няма да се затвори?
2. Има една жичка, която е вързана за стартера, преди време видях че като я откача и перката не работи. Каква е нейната функция?
3. Съвместима ли е перката с такава от Фиеста 1.1, Мк2 / Мк3 и с Ескорт 1.1 / 1.3, Мк3 / Мк4? Перката е единична, зад радиатора и няма различни режими на работа (върти винаги еднакво).
1. За свързване на късо за проба стига ли да се прекара плюс от акумулатора или пак веригата няма да се затвори?
2. Има една жичка, която е вързана за стартера, преди време видях че като я откача и перката не работи. Каква е нейната функция?
3. Съвместима ли е перката с такава от Фиеста 1.1, Мк2 / Мк3 и с Ескорт 1.1 / 1.3, Мк3 / Мк4? Перката е единична, зад радиатора и няма различни режими на работа (върти винаги еднакво).
Последна промяна от peterdi_bg на 17 ное 2009, 21:20, променено общо 1 път.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Благодарности на maxpoint за личните, в които ми казваше какво да направя. Само че датчика ми не е на радиатора, а е при термостата...
Дадох двете жички на късо и перката тръгна. Или са прекалено мръсни заради неправилно чистене, или датчика е заминал и ще се сменя с нов.

Дадох двете жички на късо и перката тръгна. Или са прекалено мръсни заради неправилно чистене, или датчика е заминал и ще се сменя с нов.

ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Само като купуваш новия датчик, гледай температурата на включване да е около 100градуса, че инак ще умреш от студ. Нискотемпературните датчици 70-90градуса, са предвидени за монтаж на радиатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Ами казах ти,че не знам на твойто хафтомобил къде е датчика/предположението ми бе за радиатора/ ама щом си стигнал до истината тфа е важноpeterdi_bg написа:Благодарности на maxpoint за личните, в които ми казваше какво да направя. Само че датчика ми не е на радиатора, а е при термостата...
Дадох двете жички на късо и перката тръгна. Или са прекалено мръсни заради неправилно чистене, или датчика е заминал и ще се сменя с нов.


Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Може би до нов датчик няма и да се стига.
При свързването на късо ми направи впечатление, че доста трудно ставаше контакт. Изглежда, е станало нещо, което досега не ми се беше случвало. През почивните дни си поиграх с чистене на разни букси и връзки по колата, при което ползвах както обикновено малко WD40, с което да изчистя спечената мръсотия. При това явно не съм успял да го избърша добре заради формата на буксите, и така вместо да са по-чисти реално те се замърсяват.
При малко ровене попаднах на тема във форума http://www.kawasakimotorcycle.org" onclick="window.open(this.href);return false;,
където хората пишат следното:
При свързването на късо ми направи впечатление, че доста трудно ставаше контакт. Изглежда, е станало нещо, което досега не ми се беше случвало. През почивните дни си поиграх с чистене на разни букси и връзки по колата, при което ползвах както обикновено малко WD40, с което да изчистя спечената мръсотия. При това явно не съм успял да го избърша добре заради формата на буксите, и така вместо да са по-чисти реално те се замърсяват.
При малко ровене попаднах на тема във форума http://www.kawasakimotorcycle.org" onclick="window.open(this.href);return false;,
където хората пишат следното:
Така че ще си потърся нещо по-добро като контактен спрей и ще прегледам отново всички връзки, които съм отварял тия дни.I use a really good electrical contact cleaner/preservative..... it can be purchased at the local Radio Shack or any electrical/electronic supply store.
Avoid using WD-40 on the connectors and fuse clips as it will in time turn into a non-conductor(more like an insulator).
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Не се занимавай със спрей и почистване,за същото време ще смениш кабелните "обувки" /има ги навсякъде/и са стотинки,купуваш едни китайски клещи за кримпване/струват 3-4 лв/ и си готов за минути.Читав контакт спрей струва около 20 лева,така,че прецени 

Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Имам си резервни. Ще ги сменя и тях с новия датчик. Ако беше по-топло, си проличава ефекта веднага, ама сега ще трябва специално да оставям мотора да загрее, щото иначе по-нагоре от средата не качва!maxpoint написа:за същото време ще смениш кабелните "обувки" /има ги навсякъде/и са стотинки
По принцип тия са без изолация, чудя се има ли вариант да им се сложи, без да се разтопи.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 юли 2005, 22:59
- Модел на автомобила: Ford Escort 85г. 1.1 бензин
- Местоположение: България
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Здрасти, имам същия варел 1.1 бензин аз лично ползвах изолирбанд и отгоре малко термошлаух и заспа а за датчика купих първо като оригиналния (мисля че беше италианцки около 15 лв.) и включваше точно преди да започне да избива от капачката. Обезвъздушавах и аз и майстори и накрая сложих на 90 градуса и заспа до ден днешен
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Перката за охлаждане не работи
Аз взех един за 9лв. и взе да включва по-отрано. Освен това, стегнах двете обувки които влизат в датчика и ги изстъргах малко с отверка. Перката проработи в нормален режим чак днес, щото досега не беше загрявала толкова колата =D
Мерси на отзовалите се за информацията. На maxpoint предложението за термошлауха ще го имам предвид, ако не стане с нещо друго.
Мерси на отзовалите се за информацията. На maxpoint предложението за термошлауха ще го имам предвид, ако не стане с нещо друго.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта