EEC на Ескорт 1.8TD
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
EEC на Ескорт 1.8TD
Колеги някой знае ли със сигурност какво точно прави ЕЕСто(компютъра) на 1.8TD(90 hp/66kW) моторите на Ескорт и Мондео след 1995г.? Според схемата всичко ходи в него, но самия дизел е "обикновен" имам впредвид, че всичко важно за работата му с изключение на клапана за пускане и спиране на горивото е механично???????
Какво точно върши компа????
Какво точно върши компа????
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Не служи за нищо друго , освен за намаляване на новата на NO (азотен окис) в изгорелите газове. От MAF -а взема инфо за кислорода, ... и ако сметне за необходимо отваря една клапа чрез която част от газовете се връщат за "рециклиране" (смесват се с въздуха от турбото) ... (предполагам че това се налага най-вече при рязко подаване на газ ...)
в тая тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;
има схема на 1.8TD (Mondeo1.8TD.JPG)
в тая тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;
има схема на 1.8TD (Mondeo1.8TD.JPG)
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Ако не е побългаряване от някой майстор...
Общо взето компютъра следи няколко параметъра (на картинката се виждат) - въздуха е единия от тях, ... и взема решение (според оценката) дали има нужда от рециклиране... щото няма датчик които да следи какво излиза от ауспуха (какво ли би издържало на висока температура и токсични газове...
)
Може да са решили че другите параметри (гориво, натоварване на двигателя) са достатъчни за оценката... и са си спестили един МАФ
Дали системата работи или не, предполагам можеш да разбереш на техн. преглед където мерят газовете, ако нивото е в нормалното - работи или не - няма значение
По принцип TD е по-екологична от D именно поради възможността от рециклиране (предполагам че всички TD след 1990 трябва да имат подобна система - не само Форд !?)
Общо взето компютъра следи няколко параметъра (на картинката се виждат) - въздуха е единия от тях, ... и взема решение (според оценката) дали има нужда от рециклиране... щото няма датчик които да следи какво излиза от ауспуха (какво ли би издържало на висока температура и токсични газове...

Може да са решили че другите параметри (гориво, натоварване на двигателя) са достатъчни за оценката... и са си спестили един МАФ

Дали системата работи или не, предполагам можеш да разбереш на техн. преглед където мерят газовете, ако нивото е в нормалното - работи или не - няма значение

По принцип TD е по-екологична от D именно поради възможността от рециклиране (предполагам че всички TD след 1990 трябва да имат подобна система - не само Форд !?)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта