Страница 1 от 1
Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 07:32
от goro67
Колеги, здравейте!
Имам фиеста 1.4 бензин, моноинжекция. Карам я на газ. Онзи ден в движение, при добре затоплен двигател, колата угасна.
По никакъв начин не можах да я възпламеня, ни на газ, ни на бенз.
Впоследствие разбрах, че липсва високото към свещите. Разбрах и че, бензиновата помпа не работи.
Един приятел майстор ме посъветва първо да възстановя работата на помпата, а после да търся високото, понеже двете повреди може да са свързани.
Досега съм проверил предпазителите - наред са.
Също и инерционният изключвател на помпата. Наред е. В смисъл, че не е сработил.
Остава да подам напрежение директно на помпата, за да разбера дали е дефектирала, или не работи, поради липса на напрежение към нея.
Въпросът ми е, според вас, дали двете повреди са свързани. И ако не са, каква може да бъде причината за липсата на високо? Как става диагностиката - само на стенд ли?
Предварително ви благодаря за съветите и идеите!
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 12:19
от peterdi_bg
Не разбрах дали стартера ти върти и дали имаш ток в таблото. Ако не, най-напред можеш да направиш един прост тест. Даваш на контакт и пускаш който и да е консуматор, чийто ток минава през контактния ключ. Не ти знам инсталацията точно, но в таблото някъде под волана би трябвало да имаш една букса, която може да е причина за този проблем. През нея минават токове за стартер, свещи и табло.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=32920

Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 15:04
от goro67
Имам и табло, и стартерът върти идеално!
Благодаря ти, peterdi, но изглежда ще е нещо друго

Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 15:24
от tropper
1) Виж първо бензиновата помпа - трябва при даване на контакт да врътне докато вдигне налягането. На повечето автомобили до нея имаш достъп или като вдигнеш задната седалка или под корите на багажника. Виж при нея кои са силовите кабели и включи малка крушчица (примерно 5Вт) и виж дали ще светне. Ако светне - ослушай се дали самата помпа завърта (чува се и с невъоръжено ухо). Ако крушката не светне - не стига захтранване до помпата. Пусни +12 и маса с външни проводници до помпата. Внимавай кое къде свързваш! Ако помпата врътне - значи е жива и проблемът е или в проводниците или в релето което я управлява. Почваш да проследяваш за да "откриеш заека".
2) При бобината освен че излиза "високо", влиза и "ниско". Трябва да имаш +12, активни при контакт. Мери с крушката, мултицета лъже при окислени контакти на ключове и релета. Ако е механична - трябва да имаш чукче, което да затваря другия край на бобината към маса, както и дистрибуторна капачка за високото напрежение, ако е електронно - бобината ще има 4 извода за високото и сътветно система от транзистори ще комутират ниското...
Ако нещо не ти е ясно по написаното, по-добре е да се ориентираш към майстор, за да не стане по-голяма беля.
Много малко неща си проверил засега.
Вариант да са свързани двата проблема е ако захранването за бобината и това за помпата се разделят в точка, която е след захранването на таблото и там да е проблема.
Да не би да имаш грешно сработил имобилайзер?
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 18:05
от drtazz79
Здравейте колеги,аз имам същия проблем с ESCORT 1.4 mi.Горивната помпа работи но не ходи ток до бубината на високото.Карам газ-бензин.Давам контакт но помпата на бензина мълчи и няма ток на ключето за газ -бензин.Майстора който ми постави уредбата ми даде съвет да подам +12V директно от акомулатора до токовия кабел на бубината на високото и всичко си дойде на мястото но е временно решение докато се прибрах от път.Дайте някакви идеи за отстраняване на повредата !Стенд дали ще я открие? Благодаря предварително!!!
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 18:32
от tropper
drtazz79 написа:...Стенд дали ще я открие?...
Едва ли... ровене по жиците и релетата му е майката според мен.
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 19:57
от drtazz79
Съгласен съм ама каде по точно да ровя??? И как мога да разбера дали релетета са наред!!
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 20:18
от kriki
Ами почни от най слабото място на тези автомобили, а именно таблото с предпазителите. По въпросът със стенда този набор автомобили са скарани с този род апаратури.
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 21:11
от drtazz79
Там рових наи-напред ама нищо и нищо.Предпазителите са наред,кабелите видимо и те са наред и пак неиска да запали.Утре търсенето продължава.Ако открия проблема ще пиша във форума.Благодаря все пак!!
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 21:15
от goro67
Благодаря ви, колеги. Благодаря, tropper.
Разбирам това, което ме съветваш. Това е ценно за мен.
Наистина още много малко неща съм прегледал. Но засега толкова

.
Ще проверя помпата скоро.
А запалването ми е електронно. Интересувам се, как да проверя веригата за ниско напрежение към бобината. Може би ще разбера, като прегледам по- отблизо. Явно ще е свързано с комутаторния блок, но сега още ми е тъмно.
А имобилайзер нямам, доколкото мисля, понеже ключът за запалването ми е обикновен.
До скоро

Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 28 дек 2009, 23:20
от HACKO
drtazz79 написа:Там рових наи-напред ама нищо и нищо.Предпазителите са наред,кабелите видимо и те са наред и пак неиска да запали.Утре търсенето продължава.Ако открия проблема ще пиша във форума.Благодаря все пак!!
Проблемите на таблото са "студени" спойки на платките зад самите бушони и където са релетата. Затова бушоните и кабелите са наред. За да се установи "студена" спойка трябва цялото табло да се свали, да се разглоби и да се огледа а най-добре да се презапоят всички спойки.
П.П. Малко объркано стана, щото се налага да се отговаря на двама, обаче това важи и за двамата.
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 29 дек 2009, 09:07
от drtazz79
Много благодаря НАСКО ще послушам съвета ти и дано да е от това .

Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 29 дек 2009, 10:32
от HACKO
Това е една от възможните причини, но я слагам като най-вероятна, защото вероятността да се повреди едновременно помпата и комутатора е малка.
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 30 дек 2009, 01:25
от goro67
Точно така, Наско! Колата ми е отново в действие и проблемът наистина беше в таблото на предпазителите.
Но не от студена спойка, ами едното ми реле се беше извадило, явно от тръскането по дупките.
http://vulcan.snimka.bg/automobiles/tabloto.458026" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
поз. 1 е въпросното реле;
поз 2 - а това е един предпазител от 10 А, който е на сравнително недостъпно място. За къде ли е, и какво ли ще ми угасне, ако изгори?
Искаше ми се да извадя таблото и да презапоя всички спойки, както съветвате, но не успях да извадя куплунгите с кабели.
Почнаха да се чупят щипки и се отказах, засега. Щото вече нямам голям зор, де
Благодаря на всички, които ми помогнахте!
Re: Изчезнаха токовете
Публикувано: 31 дек 2009, 00:38
от drtazz79
Здравеите на всички!!Азнаправо смених таблото с предпазители ,но е от ESKORT 1.6-95година,а моята е ESKORT -clx 1.4 -91ва.Но явно има несъответствие защото колата пали,има светлини и всички други неща като радио,парно ,запалка,но няма ток на контролните лампи за зареждане и масло,оборотомер,стрелката за температура.Възможно ли е да има разлика и ако някои знае каква? Между другото прелепих старото табло и утре ще пробвам.Имаше окис между пистите и една студена споика.