Страница 1 от 2
НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 06 яну 2010, 16:56
от kokoz_1952
Ако сложа крушки Н1 - 100 вата за дългите и Н7 - 80 вата за късите,дали ще ми издържат рефлекторчетата?
Колицата ми е Форд Куриер - 1.3 - Ендура Е - 60 кс , 1997 - на базата на Форд Фиеста
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 06 яну 2010, 17:07
от Doin
На мен когато ми изгоря крушката на път я замених с 75/100 W синя светлина (такава имах резервна). От първия магазин на следващия ден си сложих нормална - за 10-15 километра цокъла бе започнал да се топи. Не знам как е рефлектора, все пак не съм я ползвал дълго, но за толкоз кратко ме изуми че стъклото се е топяло... Сега и резервните ми са по каталог, да няма изненади.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 06 яну 2010, 17:47
от paci
kokoz_1952 написа:Ако сложа крушки Н1 - 100 вата за дългите и Н7 - 80 вата за късите,дали ще ми издържат рефлекторчетата?
Колицата ми е Форд Куриер - 1.3 - Ендура Е - 60 кс , 1997 - на базата на Форд Фиеста
С/у тебе и пред тебе все пак карат хора!
Не си ли се замислял над това?
С тези 100W крушки как мислиш, дали ще им е комфортно?
Сложи си нормални крушки да не береш ядове с букси, рефлектори ...
Какви псувни отнасят па тия с "посадените" ксенони ... дали не ги сърбят задниците

Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 06 яну 2010, 19:43
от kokoz_1952
Прав си колега - това си е чиста гъзария , а и във финансово отношение е доста соленичка инвестиция - около 80 лева.До преди седмица карах с Филипс - Силвър Вижън,
но релерегулатора на генератора да вземе да се прецака и то най-лошия вариант - презарежда - 19 волта и нагоре,и докато се усетя ми изпукаха и четирите крушки.Сега съм с
обикновени халогенки и ми е още терсене.И съм решил да си направя едно изводче някъде в колата и с едно мултицетче да си контролирам зареждането на генератора - защото
когато не зарежда-добре - лампата свети,обаче когато презарежда...........
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 12 яну 2010, 09:48
от Svetlix
Няма смисъл от крушки с повече ватове - само проблеми ще си докараш. Взимаш си Osram Nightbreaker или Philips Extreem и получаваш същия резултат без да вадиш очите на околните.
Колкото до посадените ксенони - зависи на какво си ги посадил

При фаровете с лупи и тези с прозрачни стъклени фарове няма грижи.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 12 яну 2010, 09:58
от kokoz_1952
Освен това,ровейки се някъде из мрежата видях,че те са забранени в ежедневието - използват се само за ралита !
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 13 яну 2010, 16:17
от methodboy
А какво ще кажете за диаграма на насоченост при късите светлини? Ако са регулирани на никой няма да пречат независимо колко им е мощноста. На дълги закона забранява да караш когато срещу теб или пред теб на по малко от (мисля 150м, но не съм сигурен) се движи автомобил. А това дали ще ти издържи инсталацията е друг въпрос.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 13 яну 2010, 17:24
от stoy@n
methodboy написа:А какво ще кажете за диаграма на насоченост при късите светлини? Ако са регулирани на никой няма да пречат независимо колко им е мощноста. На дълги закона забранява да караш когато срещу теб или пред теб на по малко от (мисля 150м, но не съм сигурен) се движи автомобил. А това дали ще ти издържи инсталацията е друг въпрос.
На някой през последните години когато минава преглед да са му проверявали регулировката на фаровете???
Преди мнооооого години имаше такова нещо.......че забраняваха и допълнително сложените халогени.....
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 13 яну 2010, 18:38
от paci
stoy@n написа:На някой през последните години когато минава преглед да са му проверявали регулировката на фаровете???
Преди мнооооого години имаше такова нещо.......че забраняваха и допълнително сложените халогени.....
Лут ли си уе?
Искало ми се е, ама ...
Аз съм се карал с този който извършва прегледа, че го усетих, че засича задните колелета а аз съм стъпил с предните.
Ти фаровете да ти гледа някой ...
На тия наще Фиести-Куриери късите са много калпави.
Веднъж ги разбазиках аз, ходих в СБА и дадох 5 кинта да си ми регулират.
След това в МП май са ги барали и са добре.
С най-обикновенни Н7 съм.
Слагах NIGHT BREAKER, страхотни са, но с къс живот.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 13 яну 2010, 20:43
от Атанас
stoy@n написа:
На някой през последните години когато минава преглед да са му проверявали регулировката на фаровете???
Преди мнооооого години имаше такова нещо.......че забраняваха и допълнително сложените халогени.....
Само прегледите ли са? А това, че монтажът на ксенон (в момента даже има активна обява в секция "Продавам") е преправяне на осветителната уредба? Поне аз не съм чул някой да се жалва за това, полицията го е глобила за това, че неговият "ксенон" не отговаря на нормативната уредба. А това, че 3/4 -ти от автомобилите се движат със запалени "халогени", без да има нужда от тях? Някой да е изпищял, че "гадните" полицаи са го глобили?
От 100W крушки най-много да се прецакат генератора и акумулатора, е и главата на голфъра, ако е заслепил някой по-нервен бабаит, но за истинският голфър е без значение.
От студ умри, гузар бъди!!!

Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 13 яну 2010, 20:56
от methodboy
stoy@n написа:На някой през последните години когато минава преглед да са му проверявали регулировката на фаровете???
Преди мнооооого години имаше такова нещо.......че забраняваха и допълнително сложените халогени.....
Ами не си питал да ти ги проверят и не са ти ги проверявали. Във всеки пункт за годишни технически прегледи трябва да имат такъв уред. Ако ги питаш докато ти пишат документите ще ти направят реглажа. Аз понеже си сменях фаровете преди няколко години си правех реглаж на фаровете.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 09:20
от peterdi_bg
Това за допълнителните халогени ми стана интересно... да взема да си ги сваля преди да отида на преглед, ако е толкова проблем...
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 09:46
от mrdds
stoy@n написа:
На някой през последните години когато минава преглед да са му проверявали регулировката на фаровете???
Преди мнооооого години имаше такова нещо.......че забраняваха и допълнително сложените халогени.....
Вчера минавах преглед с фокуса.Провериха само предни и задни спирачки.Другото го написаха с "да" в листа.
Викам му на чичката: Няма ли да проверите фаровете дали светят правилно,насочени ли са,нещо разцентровани?
Оня вика по 5лв на фар ги проверяваме,искаш ли,
Ми викам искам.
Сложи една стойка с няква лупа
-Тоя е добре!
Премести на другия.
-И тоя е добре!
....и прегледа ми излезе 35лв. да се еваа
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 10:12
от TED
methodboy написа:А какво ще кажете за диаграма на насоченост при късите светлини? Ако са регулирани на никой няма да пречат независимо колко им е мощноста. На дълги закона забранява да караш когато срещу теб или пред теб на по малко от (мисля 150м, но не съм сигурен) се движи автомобил. А това дали ще ти издържи инсталацията е друг въпрос.
Тук не си прав, предвидено е (във въпросната диаграма

) че определен процент от светлината ще се пропусне в тъмната (горна) част от гледката на къси. Това се прави за да са видими пътните значи и на къси. Нали се сещаш че като монтираш ксенон и осветеността в светлата част на картинката ти се вдигне 3 пъти с толкова ще се вдигне и в тъмната. Тогава се преминава прага на заслепяване и насрещните страдат. Най-силно това си личи на фаровете с френелови лещи на стъклото (набраздените стъкла) и малко по-малко на тези с френелова леща на рефлектора (кристалните). За пример давам Голф II с ксенон

или Голф IV с ксенон

Само на прожекционни фарове (с лупи) обикновенно няма проблем със заслепяването.
Малко по темата. Тези 100W-ови крушки обиновенно даже и не светят повече от нормалните. Само синеят заради синьо оцветеният балон. Е, и стопяват инсталацията

Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 12:56
от methodboy
TED написа:Тук не си прав, предвидено е (във въпросната диаграма

) че определен процент от светлината ще се пропусне в тъмната (горна) част от гледката на къси. Това се прави за да са видими пътните значи и на къси.
Няма как да се пропусне светлина там. При реглажа повдигането на диаграмата започва малко след средата на скалата .Това е диаграма на насоченост по европейски стандарт. Това заслепяване може да се получи когато ти си в десен завой и срещу теб има автомобил. Водача на другия автомобил ще бъде заслепен докато ти не. Това няма как да се избегне. Всъщност има с американски фарове. При тях няма повдигане на диаграмата в дясно за осветяване на банкета и знаците (респективно в ляво за английските). А това за ксенона се получава при промяна на фокусното разстояние.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 19:01
от TED
Не си ме разбрал правилно, говоря за осветеността в тъмната част от гледката а не за повдигането от страната на тротоара. Въпросните френелови лещи не са идеални и затова над разделителната линия светло/тъмно не е идеално тъмно.
Пример 1 - Пежо 407 '99 (кристален фар с френелов рефлектор)
Пример 2 - Некво М3 с прожекторни фарове (лупи)
Забелязваш ли че има отблясъци над линията (в тъмното). Те заслепяват насрещно движещите се даже и при правилно регулирани фарове.
На кугара например може да видиш два отблясъка като уши от ляво и дясно. Ако не знаеш има и как да му обърнеш дирекцияята на фаровете с едно лостче от вътре.
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 21:49
от paci
TED написа: ...
Най-после някой да даде обяснение.
Начи не съм аз малоумен и кривоглед.
Турайте си ксенонови крушки де не им е мястото ... да си светите в ...
Не може ли да се направи нещо и по тези ГТП да се гледа за такива малоумни истории и да се задължават водачите да ги махнат?!
Почвам вече да пускам дълги с/у такива идиоти

6 крушки паля отпред, все ще виждам нещо ако и той ми набие дълги и е със БИлайна
Тази вечер гледам един червен Ескорт май MK4 беше, че не го видях добре.
Само му видях тъпата заслепяваща светлина и затъмнените задни джамове.
Смятайте тези огромни фарове въоръжени с ксенонови крушки ... малоумна раота еййй
Няма да ни опрай никой ... проста сган сме си

Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 22:06
от krassigeoriev
не се заблуждавайте колеги
няма нищо по добро от добре регулираните фарове та ако ще да са със свещи а не с крушки
а за ксенона - тои си е супер но да е монтиран както трябва, не само да свети в бяло
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 22:20
от paci
krassigeoriev написа:не се заблуждавайте колеги
няма нищо по добро от добре регулираните фарове та ако ще да са със свещи а не с крушки
а за ксенона - тои си е супер но да е монтиран както трябва, не само да свети в бяло
В кое съм се заблудил?
Написал ли съм, че съм минал едва ли не 3пъти на реглаж на фаровете и съм си доволен от фаровете в момента?
1 път аз ги видгах, че на извънградско като мина от дълги на къси ставаше едновременно със скачане на спирачки.
Те халогените светеха доста по-далече!
Видях, че съм се омазал с вдигането, отидох и дадох 5 кинта да ми ги регулират.
После мрънках в МП за тези фарове и казаха, че ще ги видим някой ден.
Не помня за какво им я бях оставил и вечерта забелязах, че късите са ми доста по-добре.
Иначе съжалявам за всяка една оставена стотинка в МП!
За реглаж на фарове не знам да им е правен там освен да си бъркали в носовете и да са се сетили да ги проверят и да ми направят зарибявка за да съм им доволен клиент.
За скапаните ксенони ми е ясно, че трябва да се мине да се дадът поне 5 кинта да се регулират тези фарове след монтаж на ксенона, ама грамотни хора останаха малко в тази държава

Re: НОВИ КРУШКИ ?
Публикувано: 14 яну 2010, 23:46
от kriki
Май е време и аз да изразя своето мнение.
1. На снимките по горе се дава за пример пежо 407 99 година. Не че нещо ама съм сигурен че през 99 французите дори и не са си мечтаели за 407 понеже моделът излиза на бял свят през 2004.
2. Фаровете на 407 верно са кристални, но са задължително с лупи, което на теория означава че трябва да свети и фокусира светлината не по зле от даденото за пример М3.
3. На кугъра фаровете са различни за ляво и за дясно движение, а въпросното лостче се използва при мъгла за да елиминира вдигането на десният край на снопа светлина и по този начин да се намали самозаслепяването при движение в такива условия.
4. До сега за близо 5 години от както са започнали да навлизат ксеноните съм срещнал не повече от 5 души които да не са доволни от това как светят (говорим за хубав ксенон, а не за най дивият и евтин китаец който може да се намери на пазара). Все пак след като фирми като филипс хела, осрам и доста други които са се доказали в тази сфера произвеждат въпросният продукт, то значи той е проверен и отговаряна съответните стандарти, относно светене, заслепяване и така на татък.
5. Когато собствените ти фарове не светят (както и когато си уморен) дори и човек с газена лампа да се зададе на среща ти, започва да ти пречи.
6. Наистина е страшно важно да са добре регулирани, иначе ако са малко по вдигнати от нужното за тези на среща става кошмар