Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 13 фев 2010, 16:43
- Модел на автомобила: Mondeo mk1 1.8td
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Здравейте, преди време гледах в някакъв онлайн магазин да се продават само тези пластмастки (бленди) които са пред късата светлина на фара.Днес търсих около 2 часа и не можах да намеря никаде такива в нета.ако някой знае такъв онлайн "шоп" кадето да се продават моля да сподели. Става дума за мондео Мк1
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Офф-лайн трябва да ги има в любимото на цял форум МотоПфое (2х25лв или нещо от тоя род)!
Аз за моя таралясник от 4-5г се канех да ги сменям ... ама вече му мина времето
Аз за моя таралясник от 4-5г се канех да ги сменям ... ама вече му мина времето

- sharky4455
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 28 яну 2009, 20:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .
- sa6eeev
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 мар 2010, 20:10
- Модел на автомобила: ford mondeo kombi 1.6 16v 1993r. с АГУ ФОБОС
- Местоположение: плевен
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
За теб е добре , а за тези срещу теб как е ,задавал ли си си този въпрос някога .Дали пък не си от тези "Аз да съм добре пък на тези срещу мен ....................................."sa6eeev написа:колеги аз карам без тези плаз маски вече 1 година.преди да ги махна имах проблеми с светлината,слагах 55w след това минах на 100w и пак нямаше ефект,но откакто махнах тези плас маси,сякаш се родих.В момента фаровете светат с два лъжа и бих казал,че късите са ми по силни от дългите.които не вярва да си свали пласмаските и да покара няколко дена да провери.
- sharky4455
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 28 яну 2009, 20:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянкатаNikola Iordanov написа:Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .


-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Само щипки метални без лепило или силикон , махаш щипките с една отверка ,след което стъклото лекичко с отверката го отлепяш от гуменото уплътнение като не го напъваш мното силно за да не го спукаш.Пробвай първо на това което ти е за смяна .sharky4455 написа:Но си сигурен, че са само щипки без лепило (силикон) и тн.? Ако е така наистина ще бъде много лесно, пък и на единия фар стъклото е леко пукнато и е за смяна, тамън ще ги съчетая нещата. Ако вече след това не се подобри видимостта вече ще се мисли за ксенон, защото това не може да продължава (като застане кола зад мен да си виждам сянкатаNikola Iordanov написа:Ако ги махнеш светлината се разсейва и намалява осветеноста на пътя , подобре със жълти бленди отколкото без тях.sharky4455 написа:А някой знае ли дали тези бленди ако се махнат изцяло дали ще има ефект или не е желателно? И другото как се махат с разлепяне на фара ли?
По добре ги свалете и ги изтъркайте с бинго за чинии пожълтялото почти пада и придобват лек жълт оттенък,и не забравяите да измиете стъклото на фара от вътрешната страна заштото е почернял от мърсотия ,свършите ли ги тези две неща разликата ще е чуствителна .Отварят се като махнеш металните щипки които държат стъклото за тялото на фара .) какво ли не пробвах по-силни крушки с 30% повече незнам с какви екстри още и разликата е супер малка...
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 10 дек 2009, 23:41
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.8 16V & Opel Vectra A
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Някой може ли да сподели как се сваля фара, че днес го гледах, но не ми стана ясно? 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пожълтели бленди на къси светлини: Мондео
Вариант А (официален):
А.1 сваляш кората под бронята - няколко винтчета
А.2 сваляш бронята - 4 гайки
А.3 сваляш двата мигача - по един болт в ъгълчето м/у фара и калника + по 1 букса на мигач
А.4 сваляш декоративната решетка с емблемата
А.5 сваляш сглобката с фаровете - два болта отстрани под мигачите, два болта под декоративната решетка + по 1 букса на фар
А.6 на всяко стъкло има по 7 клипса - 3 отгоре, 1 от вътрешната страна (към емблемата), 3 отдолу - внимателно с права отвертка, може да подложиш плътен парцал (примерно брезент или дънки) ако те е страх да не нараниш нещо с отвертката, но съм го правил и без парцал без да е имало последици
А.7 м/у стъклото и пластмасата има гумено уплътнение, което с годините е залепнало - внимателно пъхаш отвертката с парцал в процепа за да надигнеш стъклото, докато отлепи
после по обратния ред
- накрая реглаж на фарове
Вариант Б (мързелив):
Б1 - виж А.3
Б2 - виж А.4
Б3 - виж А6 - сваляш само горните 3 + 1 страничен клипс, защото не си махнал бронята
Б4 - виж А7 - само отгоре отваряш внимателно - отваря се около 3-4 см, достатъчно, колкото да бръкнеш и да смениш блендите
тука можеш да минеш и без реглаж на фаровете, ама го провери все пак
Първия път като го правих (беше вариант Б) го направих за около 40 мин, щото много внимавах и умувах как и откъде. Опитен човек ще го направи за 10-15 мин.
В МП процедурата (слино се надявам по схема А
) струва 1час и 50 мин. + още 10мин регулиране на фарове - 2ч. х 50лв/ч.ч (май?!) = 100лв - Честито!
А.1 сваляш кората под бронята - няколко винтчета
А.2 сваляш бронята - 4 гайки
А.3 сваляш двата мигача - по един болт в ъгълчето м/у фара и калника + по 1 букса на мигач
А.4 сваляш декоративната решетка с емблемата
А.5 сваляш сглобката с фаровете - два болта отстрани под мигачите, два болта под декоративната решетка + по 1 букса на фар
А.6 на всяко стъкло има по 7 клипса - 3 отгоре, 1 от вътрешната страна (към емблемата), 3 отдолу - внимателно с права отвертка, може да подложиш плътен парцал (примерно брезент или дънки) ако те е страх да не нараниш нещо с отвертката, но съм го правил и без парцал без да е имало последици
А.7 м/у стъклото и пластмасата има гумено уплътнение, което с годините е залепнало - внимателно пъхаш отвертката с парцал в процепа за да надигнеш стъклото, докато отлепи
после по обратния ред
- накрая реглаж на фарове

Вариант Б (мързелив):
Б1 - виж А.3
Б2 - виж А.4
Б3 - виж А6 - сваляш само горните 3 + 1 страничен клипс, защото не си махнал бронята
Б4 - виж А7 - само отгоре отваряш внимателно - отваря се около 3-4 см, достатъчно, колкото да бръкнеш и да смениш блендите
тука можеш да минеш и без реглаж на фаровете, ама го провери все пак
Първия път като го правих (беше вариант Б) го направих за около 40 мин, щото много внимавах и умувах как и откъде. Опитен човек ще го направи за 10-15 мин.
В МП процедурата (слино се надявам по схема А

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта