На много коли виждам, че късите и халогените в бронята светят заедно.
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_17" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ЗДП - Чл. 74
1. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия.
Тези светлини не може да се използват самостоятелно. (но не става дума дали могат да светят заедно с късите? Или го пише по-точно някъде другаде - НАСКО вероятно може да каже; в ПП на ЗДП пък пише, че трябва да се включват едновременно с габаритите - каквото и да значи това).
2. (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.
А пък знаем, че закона масово не се спазва, та ни вадят очите най-редовно. Държат ги пуснати даже и на осветен път в града.
На мен обаче ми става интересно, тъй като моите халогени например имат светлина с преобладаващо насочване нагоре, противоположно на късите, които имат преобладаващо насочване надолу. Сиреч, трябва халогените да си ги смъкна да светят още повече надолу, че да ми осветяват изобщо пътя, а не дърветата над него. Щото при мъгла даже ще е по-зле, ако са пуснати халогените и осветяват във височина, мъглата ще ги отрази и съвсем няма да виждаме нищо.
Явно в случая разликата е в инсталациите или има някаква повреда. Бих попитал moher_ - винаги ли е било така? Защото може да се окаже, че схемата е направена да не може да се пускат фаровете и халогените заедно...
Факт е, че в мъгла дългите изобщо не помагат - много хора го пишат по форумите и съм се убедил лично, просто се самозаслепяваш. Но къси + халогени - това не знам как е, откакто ги сложих моите не съм попадал в такива условия че да изпробвам.
Още един цитат:
Фаровете за мъгла (незнайно защо наричани халогени, което е всъщност тип крушка) са ефективни единствено и само при мъгла, както се вижда и от името.
Това е така, защото те се монтират на най ниската точка отпред на автомобила и осветяват пътя ниско под мъглата. която винаги е на около 10-15 см. от настилката, където се наблюдава рязка разлика в температурата на земната повърхност и въздуха.
Обикновените фарове (къси/дълги) са високо, светят право в мъглата и водните капчици от които се състои тя разлагат светлината от което пред автомобила се появява познатата "млечно-бяла" пелена, която допълнително влошава нещата.
Поради факта, че в условия на намалена видимост (мъгла) се очаква колите да се движат със значително по-ниска скорост от нормалното, фаровете за мъгла са настроени да осветяват максимално интензивно къс участък непосредствено пред колата (достатъчен да се спре при необходимост) и значително по-широк сектор в страни от този, който осветяват нормалните фарове, за да се следят очертанията на пътя и своевременно да се забележат хора или животни, които биха влезли в обсега на фаровете (евентуално пред пътя на автомобила)
Това го виждам при мен, като пусна фаровете за мъгла и снопът е широк и тънък - получава се една линия пред колата. Явно ще трябва да ги смъкна още много, за да са ефективни по описания горе начин.
Когато са настроени така, от фаровете за мъгла в нормални условия просто няма смисъл, а в нормални условия през нощта дългите са си достатъчно силни при нормална настройка.