Лампата на SRS еърбега-инфо за кодовете!
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Лампата на SRS еърбега-инфо за кодовете!
Когато има неизправност по системата,лампата на еърбега мига с кодове,как да разберем кой за какво е:
Едно мигане и интервал - Неизправност в еърбега на шофьора/във волана/. Проблем с възпламенителя.
Две мигания и интервал - Неизправност в еърбега на пътника. Проблем с възпламенителя.
Три мигания и интервал - Неизправност в общия контур на еърбеците.
Четири мигания и интервал - Неизправност в пиротехническия предпазител на шофьорските или пътнически колани. Допълнителните натегатели на коланите.
Пет мигания и интервал - Неизправност на страничната възглавницата в седалката на шофьора. Проблем с възпламенителя.
Шест мигания и интервал - Неизправност на страничната възглавницата в седалката на пътника. Проблем с възпламенителя.
Седем мигания и интервал - Неизправност в датчика за сблъсък на шофьора.
Осем мигания и интервал - Неизправност в датчика за сблъсък на пътника.
При отсъствие на напрежение в блока на захранване на SRS,лампата свети постоянно.Същото може да се получи и от слаб недозареден акумулатор.
Решения на проблеми с мигането на лампата:
При едно мигане,проблема често се решава с разместване в дълбочина и височина на кормилната колона.Проблема може да е в контактната пластина в кормилото-нарушен контакт.
Две или три мигания,нямам сведения.
Четири мигания,най-често появяващ се проблем.Решението е да се отместят седалките и да се видят щекерите отдолу за нарушеност на контакта.Пръска се със спрей,примерно ВД40
Пет шест,седем и осем-нямам сведения
По метериали от интернет
Едно мигане и интервал - Неизправност в еърбега на шофьора/във волана/. Проблем с възпламенителя.
Две мигания и интервал - Неизправност в еърбега на пътника. Проблем с възпламенителя.
Три мигания и интервал - Неизправност в общия контур на еърбеците.
Четири мигания и интервал - Неизправност в пиротехническия предпазител на шофьорските или пътнически колани. Допълнителните натегатели на коланите.
Пет мигания и интервал - Неизправност на страничната възглавницата в седалката на шофьора. Проблем с възпламенителя.
Шест мигания и интервал - Неизправност на страничната възглавницата в седалката на пътника. Проблем с възпламенителя.
Седем мигания и интервал - Неизправност в датчика за сблъсък на шофьора.
Осем мигания и интервал - Неизправност в датчика за сблъсък на пътника.
При отсъствие на напрежение в блока на захранване на SRS,лампата свети постоянно.Същото може да се получи и от слаб недозареден акумулатор.
Решения на проблеми с мигането на лампата:
При едно мигане,проблема често се решава с разместване в дълбочина и височина на кормилната колона.Проблема може да е в контактната пластина в кормилото-нарушен контакт.
Две или три мигания,нямам сведения.
Четири мигания,най-често появяващ се проблем.Решението е да се отместят седалките и да се видят щекерите отдолу за нарушеност на контакта.Пръска се със спрей,примерно ВД40

Пет шест,седем и осем-нямам сведения

По метериали от интернет

Последна промяна от demiro на 12 май 2008, 08:05, променено общо 4 пъти.

-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Лампата на SRS еърбега-инфо за кодовете!
МОята изобщо не мига.Както си карам и изведнъж светва и това е.Обикновенно на дълъг път(над 60-70 км.)И след това и да я угася и запаля колата пак си свети.Трябва да я загася и да я подържа 3-4 мин. и чак тогава като запаля и вече си угасва за следващите 60-70 км.докато пак светне.Ама точно за тази болка май не си написал лекПри отсъствие на напрежение в блока на захранване на SRS,лампата свети постоянно.

А този интервал между бройката мигания как да го разбирам светната или загасена лампа
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: Лампата на SRS еърбега-инфо за кодовете!
При мен мигаше четири пъти и угасваше за около две секунди,след това пак четири пъти и т.н..Проблема наистина се оказа в лош контакт под пасажерската седалка.А относно лек за постоянно светене,не съм специалист,просто намерих горното и си помислих,че ще е от полза да го видят всички от форума.1.8d написа:А този интервал между бройката мигания как да го разбирам светната или загасена лампа

- greek
- потребител
- Мнения: 267
- Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
такааа и мойта лампа най после светна изчетох във форума всичко по темата но не разбрах:
1. къде точно на мондеото са буксите под или отстрани на седалката
2. лапата ми свети постоянно без да мига следователно няма напрежение във модула -откъде се захранва?
3.може и да не е лентовия кабел във волана понеже клаксона си ми работи и едно уточнение еърбега е един и май няма SRS
1. къде точно на мондеото са буксите под или отстрани на седалката
2. лапата ми свети постоянно без да мига следователно няма напрежение във модула -откъде се захранва?
3.може и да не е лентовия кабел във волана понеже клаксона си ми работи и едно уточнение еърбега е един и май няма SRS
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
От така поставените въпроси,мога да отговоря само на първия: Под предните седалки,местиш напред и влизаш от задните врати,залягаш и гледаш за лош контакт 
Ха,ето един случай като твоя,преди време съм го смъкнал от Руския форум на Мондео:

Ха,ето един случай като твоя,преди време съм го смъкнал от Руския форум на Мондео:
Значи явно блока за управление е под жабката,погледни дали няма окислени контакти в щекерите,разклати щекерите и ги напръскай с нещо.Както знаеш една от основните болести на Форд е нарушените/окислени/ контакти по ел.си-мата.Загорается лампа АБС, иногда сама тухнет, иногда только если передернуть зажигание. Возникает при резких ускорениях с малой скорости или болтанке. Электричество вроде в норме, контакты датчиков проверял - не помогает. Начинает гореть - нервов не хватает. Может кто сталкавался?
Скорее всего, у тебя слабый сигнал с датчика. Либо из-за мокрой грязи в гребенке, либо из-за не до конца вставленного (вылезшего) датчика. При обрыве датчика лампа АБС не гаснет вообще, сразу как заведешь двигатель. Проверить обрыв просто - надо из-под бардачка в ногах пассажира вытащить блок АБС (на ощупь поймешь, как), отсоединить разъем и прозвонить тестером датчики АБС. Номера контактов: 4/22 - правый задний, 5/23 - левый передний, 6/24 - левый задний, 7/25 - правый передний. Сопротивление должно быть 1.3-1.5 кОм и, скорее всего, они у тебя электрически нормальны. Ну а дальше не на много сложнее - вывешиваем колеса, крутим руками по очереди с примерно одинаковой скоростью и смотрим на осциллографе, чтобы амплитуда сигнала со всех датчиков была примерно одинакова. Скорее всего один из датчиков будет даать пониженную амплитуду. Соответственно, чистим/моем/вставляем.


-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 19 ное 2006, 14:30
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 2002 DI 115 hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 20 дек 2006, 09:40
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.6 16v '95
- Местоположение: Божурище
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според AUTODATA при подаване на контакт лампата светва за около 4 сек, след което загасва. Ако има проблем, лампата свети постоянно. Фиестата /тази 94-95г./ не притежава модул за диагностични кодове при проблем.dilqnski написа:Мен ме интересува на Fiesta '94 SRS-а какви са нормалните показания на лампата. Моята светва за 3-4 секунди и изгасва. Това означава ли, че имам проблем с AirBag-а или не? Защото на елкон показанията за airbag-а са че всичко му е наред.

- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Незнам какво е AUTODATA но аз съм с Фиеста 1.1 '95 и моята лампа свети 4 сек(както е нормално) и после мига един път и пауза от 4-5сек. По този код има проблем във възпламенителя или в контактната пластина.Brock написа:Според AUTODATA при подаване на контакт лампата светва за около 4 сек, след което загасва. Ако има проблем, лампата свети постоянно. Фиестата /тази 94-95г./ не притежава модул за диагностични кодове при проблем.dilqnski написа:Мен ме интересува на Fiesta '94 SRS-а какви са нормалните показания на лампата. Моята светва за 3-4 секунди и изгасва. Това означава ли, че имам проблем с AirBag-а или не? Защото на елкон показанията за airbag-а са че всичко му е наред.
Къде се намира този възпламенител и тази контактна пластина. Вчера разглобих кората около волана (малко остана да натисна и него). Има едно пръстенче точно под волана около това дето изкл. мигача. От него излизат две кабелчета, реших че това е свързано с airbag. пръсках го с WD40 свалях акум. да се изчисти компчтъра (Работех на изкл. акум че ме беше страх дане се вкл. airbag-a). Тия две кабелчета отивът към жабката и аз реших че отивът към другият airbag.
Ако някои може да помогне не съм сложил още корите. Благодаря предв. сега ще разгледам Хаинес да жидя дали няма да намеря нещо
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
@cruise: имам същия "проблем", но все не ми остава време и нерви да се занимавам с тоя бибиткан волан. Та ако си стигнал до нещо положително - сподели, за да знам дали си заслужава да опитвам.
/Съмнява ме, че майсторя, дето е обличал волана нещо може да е прецакал, щото преди това сякаш не бях забелязал да мига пущината/
/Съмнява ме, че майсторя, дето е обличал волана нещо може да е прецакал, щото преди това сякаш не бях забелязал да мига пущината/

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Коя седалка?
Здравей,demiro написа:От така поставените въпроси,мога да отговоря само на първия: Под предните седалки,местиш напред и влизаш от задните врати,залягаш и гледаш за лош контакт
Ха,ето един случай като твоя,преди време съм го смъкнал от Руския форум на Мондео:Значи явно блока за управление е под жабката,погледни дали няма окислени контакти в щекерите,разклати щекерите и ги напръскай с нещо.Както знаеш една от основните болести на Форд е нарушените/окислени/ контакти по ел.си-мата.Загорается лампа АБС, иногда сама тухнет, иногда только если передернуть зажигание. Возникает при резких ускорениях с малой скорости или болтанке. Электричество вроде в норме, контакты датчиков проверял - не помогает. Начинает гореть - нервов не хватает. Может кто сталкавался?
Скорее всего, у тебя слабый сигнал с датчика. Либо из-за мокрой грязи в гребенке, либо из-за не до конца вставленного (вылезшего) датчика. При обрыве датчика лампа АБС не гаснет вообще, сразу как заведешь двигатель. Проверить обрыв просто - надо из-под бардачка в ногах пассажира вытащить блок АБС (на ощупь поймешь, как), отсоединить разъем и прозвонить тестером датчики АБС. Номера контактов: 4/22 - правый задний, 5/23 - левый передний, 6/24 - левый задний, 7/25 - правый передний. Сопротивление должно быть 1.3-1.5 кОм и, скорее всего, они у тебя электрически нормальны. Ну а дальше не на много сложнее - вывешиваем колеса, крутим руками по очереди с примерно одинаковой скоростью и смотрим на осциллографе, чтобы амплитуда сигнала со всех датчиков была примерно одинакова. Скорее всего один из датчиков будет даать пониженную амплитуду. Соответственно, чистим/моем/вставляем.
Видях, че си написал, че куплунга за захранването на еърбега е под предните седалки - за шофьорската или пасажерската става дума? При мен еърбег има само на шофьора, предполагам, че трябва да е под шофьорската седалка, но там има една камара кабели заради подгряването на седалките, моторчето за местене на седалката и т.н. Ще ти представлява ли проблем да пост-неш една снимка точно кой куплунг е и точно къде се намира?
Колата ми е мондео ghia 2.0i комби, 93 година..
Благодаря предварително!
- rejo
- потребител
- Мнения: 234
- Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
- Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
- Местоположение: София, жк Младост 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Моята лампа свети от месец-два и няма брой мигания. Тоест, като запаля, започва да си мига като 3-4 сек е светната и още толкова - угаснала. И така докато загася двигателя.
Пробвах повечето обяснения от форума - без ефект.
Братовчед ми разправя, че тези Мондеота имали нещо като патрон, който се използва за отварянето на възглавницата. На няколко години той трябвало да се сменя, за да е сигурно, че когато се наложи - ще сработи.
Мисля, че със смяна в Мото-Пфое няма да стане работата (в смисъл скъпо).
Но ако някой друг мисли, че може да е това и да знае как може да се провери или направо смени - нека да каже.
Пробвах повечето обяснения от форума - без ефект.
Братовчед ми разправя, че тези Мондеота имали нещо като патрон, който се използва за отварянето на възглавницата. На няколко години той трябвало да се сменя, за да е сигурно, че когато се наложи - ще сработи.
Мисля, че със смяна в Мото-Пфое няма да стане работата (в смисъл скъпо).
Но ако някой друг мисли, че може да е това и да знае как може да се провери или направо смени - нека да каже.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
...
А ако лампата мига постоянно без прекъсвания, какво правим?
Колата е Мондео 2.0, 98 г. Ще съм благодарен за съвет, защото е много дразнещо, особено вечер

Колата е Мондео 2.0, 98 г. Ще съм благодарен за съвет, защото е много дразнещо, особено вечер

Е ли правото право?
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Както е написано с червено в първото мнение,постоянното светене на лампата,сигнализира за отсъствие на напрежение в управляващият модул на SRS.Той се намира в кормилната колона отгоре/последно/,ако се смъкне волана крайно долу се вижда.Може да е зацапан контакт,пробвай го пръсни с нещо.По принцип е хубаво в сервиз да се види,ако не се оправи със спрей,за да не задействаш пиропатрона случайно при по-кардинални интервенции.Има вариант да е и бушона/не помня кой беше,а съм и на работа в момента и не мога да видя по схемата/,също може да липсва възглавницата.Не забравяй накрая да занулиш компа!
А клаксона работи ли ти?
А клаксона работи ли ти?

-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Същият проблем
Здравей,
аз имам същия проблем с лампата на SRS-a. Когато колата е студена и дам на контакт, свети постоянно. Ако я оставя да поработи 5-6 минути, загася и запаля наново, изгасва.
Клаксонът работи...
Ако имаш някакви снимки, кое къде е, как да се стигне до него и т.н., ще съм много благодарен.
Колата е Мондео 93 Ghia
Поздрави,
Ал
аз имам същия проблем с лампата на SRS-a. Когато колата е студена и дам на контакт, свети постоянно. Ако я оставя да поработи 5-6 минути, загася и запаля наново, изгасва.
Клаксонът работи...
Ако имаш някакви снимки, кое къде е, как да се стигне до него и т.н., ще съм много благодарен.
Колата е Мондео 93 Ghia
Поздрави,
Ал
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 28 ное 2006, 12:41
- Модел на автомобила: transit,escort1.8tdi
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
4 мигания на лампата на SRS
Здравеите колеги моята лампа мига 4 пъти, проверих връските под седалките добре са, може ли някой да ми каже какво трябва да има на тези кабели (колко ома или контакт от към седалките), за да разбера каде ми е проблема в седалките или по кабелите в обратна посока
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Постоянно светене на SRS Airbag-a - решен, но защо?...
Здравейте колеги,
В тази тема имам няколко поста за това, че при контакт, лампата на еърбега остава светната и съответно за да се изключи, трябва да изчакам 2-3 минути колата да поработи.
Пробвах нещата, които колегите предлагат - нямаха ефект.
Това, което е странно е, че си реших проблема като смених акумулатора.
Вярно е, че стария акумулатор си беше боклук, но при 12 V напрежение при контакт (без да работи алтернатора) лампата на еърбега светеше.
Сложих нов (Magnetti Marelli), вече от около месец нямам проблем с лампата.
Съмнявам се, че при контакт таблото и компютъра теглят толкова много ток при изтощен акумулатор, че да не стига за еърбег модула.
Ако имате някакви идеи - споделете, интересно е.
Поздрави,
Ал
В тази тема имам няколко поста за това, че при контакт, лампата на еърбега остава светната и съответно за да се изключи, трябва да изчакам 2-3 минути колата да поработи.
Пробвах нещата, които колегите предлагат - нямаха ефект.
Това, което е странно е, че си реших проблема като смених акумулатора.
Вярно е, че стария акумулатор си беше боклук, но при 12 V напрежение при контакт (без да работи алтернатора) лампата на еърбега светеше.
Сложих нов (Magnetti Marelli), вече от около месец нямам проблем с лампата.
Съмнявам се, че при контакт таблото и компютъра теглят толкова много ток при изтощен акумулатор, че да не стига за еърбег модула.
Ако имате някакви идеи - споделете, интересно е.
Поздрави,
Ал
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта