проблем с зареждането на акумулатора на мондео1.8ТД МК1
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
проблем с зареждането на акумулатора на мондео1.8ТД МК1
Днес като потеглих, забелязах че свети ламата за акумулатора и оботомера не работеше!
Като се върнах и измерих напрежението - батерията не се зареждаше.
Явно имам проблем с генератора. Надявах се да е нещо просто (бушон) - ама на МК1 май няма такъв. (Първия заподозрян - ремъка - е наред)
Оборотомера е "електронен" така че явно проблема е свързан с генератора.
Шибания генератор е наврян под интеркулера/турбото и за да се извади - май трябва да се разглоби двигателя (типично за Форд
)
- Някой има ли идеи къде и как работи датчика за елктронния оборотомер на 1.8ТД (това може да локализира проблема ...) !?
(в книгите пише само за механичния!)
Някакви идеи ?
Като се върнах и измерих напрежението - батерията не се зареждаше.
Явно имам проблем с генератора. Надявах се да е нещо просто (бушон) - ама на МК1 май няма такъв. (Първия заподозрян - ремъка - е наред)
Оборотомера е "електронен" така че явно проблема е свързан с генератора.
Шибания генератор е наврян под интеркулера/турбото и за да се извади - май трябва да се разглоби двигателя (типично за Форд

- Някой има ли идеи къде и как работи датчика за елктронния оборотомер на 1.8ТД (това може да локализира проблема ...) !?
(в книгите пише само за механичния!)
Някакви идеи ?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам откъде идва сигнала за оборотомера.
Аз имах същия проблем с оборотомера и докато мина 3км да стигна до офиса (т.е. до един сервиз, който е точно до офиса) угаснах и до там. Оказа се лагери на алтернатора и още нещо дребно по него. Всичко общо с работата 70лв.
Пожелавам ти да е нещо дребно и да минеш без пари или поне с по-малко.
Аз имах същия проблем с оборотомера и докато мина 3км да стигна до офиса (т.е. до един сервиз, който е точно до офиса) угаснах и до там. Оказа се лагери на алтернатора и още нещо дребно по него. Всичко общо с работата 70лв.
Пожелавам ти да е нещо дребно и да минеш без пари или поне с по-малко.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Доколкото се вижда - ротора на генератора се върти (Той се задвижда от отделен широк ремък и се обтяга с 3-та ролка) - няма никакъв звук от приплъзване.
Това което ме притеснява е че оборотомера стои на 0 и не мръдва !?
Явно че има връзка м/у датчика на оборотомера и генератора (най-вероятно се намира в/на/около него) ...
Това което ме притеснява е че оборотомера стои на 0 и не мръдва !?
Явно че има връзка м/у датчика на оборотомера и генератора (най-вероятно се намира в/на/около него) ...
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Здр.
Не сум сигорен, за Форд но на опела (за тди)оборотомера взима сигнал от динамото няма динамо няма и оборотомер .Свали и виж има ли четки,премери и диодите-или даи на маистор.Датчика сущо няма оборотомера е електронен -брои периоди променлижи преди да се исправят от диодите или нешо такова беше.Успех
Не сум сигорен, за Форд но на опела (за тди)оборотомера взима сигнал от динамото няма динамо няма и оборотомер .Свали и виж има ли четки,премери и диодите-или даи на маистор.Датчика сущо няма оборотомера е електронен -брои периоди променлижи преди да се исправят от диодите или нешо такова беше.Успех
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Благодаря,buhap написа:Здр.
Не сум сигорен, за Форд но на опела (за тди)оборотомера взима сигнал от динамото няма динамо няма и оборотомер .Свали и виж има ли четки,премери и диодите-или даи на маистор.Датчика сущо няма оборотомера е електронен -брои периоди променлижи преди да се исправят от диодите или нешо такова беше.Успех
Вече почти съм сигурен че "датчика" на оборотомера са импулсите (променливото) на генератора (преди греца). Така че явно генератора не генерира.
Понеже оборотомера и той не работи (няма какво да брои - значи няма променливо) - явно че проблема не е и в диодите (освен ако не са опукали и товарят генератора)!?
Най-вероятния проблем е липса на възбуждане:
- четки и/или рег. на напрежението
- лош контакт на куплунга с многото кабели (дай-боже)
- нещо по-лошо (винаги има и такова

Утре ще я закарам на вилата - там в гаража има канал и ще разгледам/почистя отдолу
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Малко късна се включвам, сигурно си вече на вилата и си разбрал, че може и без канал. Смъкваш интеркулера държи се на 4 болта и 2 скоби на един голям макучи. Излиза лесно и ще видиш генератора и плочката, смъкваш я и на нея са закрепени четките. Поне при моя генератор е така.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Благодаря много за инфото. Всъщност нищо не съм свършил по въпроса. Вчера валеше дъжд а днес имах друга работа. Наистина махането на кулера не изглежда сложно (както ми се струваше).aaleks написа:Малко късна се включвам, сигурно си вече на вилата и си разбрал, че може и без канал. Смъкваш интеркулера държи се на 4 болта и 2 скоби на един голям макучи. Излиза лесно и ще видиш генератора и плочката, смъкваш я и на нея са закрепени четките. Поне при моя генератор е така.
Утре брат ми ще я погледне (щото нямам време). Ако е само за смяната на четки/регулатор/диоди и може на място - той ще го направи, но ако трябва да се сваля генератора - ще я закарам на сервиз - поне да сменят и лагерите.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Както е според законите на Мърфи - се случи най-лошия вариант и не можах да мина без майстори:
- генератора е Моторкрафт (а не Лукас или Бош за които лесно се намират четки+регулатор: 13-25лв.)
- имаше едва забележим звук от лагерите на генератора
- и най-лошото: колектора си беше заминал: едната четка беше издълбала диря широка 3мм и дълбока 1мм - на едно нясто дори нямаше мед (медния пръстен е 5мм широк и 1мм дебел). Другия пръстен си беше като нов (ама каква полза)
Така че, нямаше как и я закарах на сервиз: за 110лв ген. е вече като нов. Лагерите (малък и голям) се оказаха в окаяно състояние - малкия задираше в определено положение а големия имаше доста препечен вид ...
Край (едва ли може да се нарече хепиенд)
Изводи:
- като е показал aaleks по-горе, ако човек има време; желание и малко повече късмет, може да си ремонтира генератора сам - стига да не е прекалено късно.
По книгите пише че четките изкарвали по 120000км - моите изкараха 200000км ... ама и лагерите си отидоха ...
Само за инфо: Ако имате проблем с ген, стартер, помпа, турбо, ... забравете за МП - те ще се опитат да ви продадът цял агрегат. Нищо не ремонтират - фирмена политика
(едва ли казвам нещо ново
)
- генератора е Моторкрафт (а не Лукас или Бош за които лесно се намират четки+регулатор: 13-25лв.)
- имаше едва забележим звук от лагерите на генератора
- и най-лошото: колектора си беше заминал: едната четка беше издълбала диря широка 3мм и дълбока 1мм - на едно нясто дори нямаше мед (медния пръстен е 5мм широк и 1мм дебел). Другия пръстен си беше като нов (ама каква полза)
Така че, нямаше как и я закарах на сервиз: за 110лв ген. е вече като нов. Лагерите (малък и голям) се оказаха в окаяно състояние - малкия задираше в определено положение а големия имаше доста препечен вид ...
Край (едва ли може да се нарече хепиенд)
Изводи:
- като е показал aaleks по-горе, ако човек има време; желание и малко повече късмет, може да си ремонтира генератора сам - стига да не е прекалено късно.
По книгите пише че четките изкарвали по 120000км - моите изкараха 200000км ... ама и лагерите си отидоха ...
Само за инфо: Ако имате проблем с ген, стартер, помпа, турбо, ... забравете за МП - те ще се опитат да ви продадът цял агрегат. Нищо не ремонтират - фирмена политика

(едва ли казвам нещо ново

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта