Страница 1 от 2

Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 16:41
от z.dedov
Здравейте на всички!
От една седмица се боря с този проблем и не успявам да го реша.Сутрин паля колата и стрелката за температурата отива веднага в крайно дясно положение или иначе казано все едно е прегряла. Всъщност двигателя е студен и най вероятно стрелката не отчита правилно.Открих схемата и започнах да проверявам по нея.Оказа се,че датчика който е на двигателя работи нормално а също и уреда в таблото.Установи се че идва постоянна маса на клемата в бушонното табло в двигателният отсек от където отива към уреда в таблото.Проблема е че не мога да разбера от къде идва тази маса там.Кажете ако някой знае дали няма и други датчици от които може да идва проблема.Измерих всичко както е дадено на схемата. От датчика до първата букса всичко е нормално,но от буксата до бушонното табло при двигателя където би трябвало да отива кабела няма никаква връзка.А точно там идва отнякъде маса. Интересното е че проблема стана изведнъж.Моля помагайте с идеи.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 17:54
от Peshe
Късо има от буксата на датчика до уреда на таблото.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 19:41
от z.dedov
Трудно е да се каже че има късо защото не мога да го измеря.Поне това което съм измерил показва че кабела трябва да е прекъснат и краят който отива в таблото с бушоните в двигателният отсек да е дал на маса.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 19:59
от vargala81
Или замасява кабела или датчика не работи. Извади куплонга на датчика, ако стрелката не се върне в крайно ляво а си остане в крайно дясно значи проблема е в кабела, а ако се върне в ляво значие в датчика.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 21:25
от paci
Провери си масата м/у купето и двигателя.
При мен е хваната на изпускателния колектор, а при други на блока от към купето и другия край на купето.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 21:29
от z.dedov
Датчика работи с сигурност.Проблема е,че снопа с кабели минава някъде отпред под бронята,целият е с черни жици и е много трудно да се проследи до бушонното табло.Направих и друг експеримент.Отрязах жицата която отива към стрелката на таблото,и я свързах директно към датчика за температурата с друг кабел.Направих го точно както е по схемата. При това положение стрелката се върна но не отчита.Стои си в ляво.Това ме кара да си мисля,че има още нещо което пропускам. Датчика съм го мерил и съпротивлението му се мени между 40к и 3-4к в зависимост от температурата на двигателя.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 21:42
от z.dedov
Датчика не ползва масата на двигателя.В него влизат две жици.Едната е маса и масата я има а другата би трябвало да отива към стрелката директно.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 22:04
от paci
Ако знаеш колко ме мързиии, но ти я изрових :)
На чети:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 1%82%D0%BE

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 27 май 2010, 22:30
от z.dedov
Благодаря ти,но днес я четох преди да пусна темата. Има известни разлики между проблема описан в тази тема и моят, и това е че всичко стана изведнъж и от тогава стрелката си стои в крайно дясно положение вече втора седмица и досега не е правила опити да се върне в нормално положение.Освен това вече опитах с допълнителен кабел да дам маса на двигателя защото и аз в началото си мислех,че корпуса на датчика е масата която би трябвало да си я взима от двигателя а пък той съответно от купето.Целият проблем е не че няма маса а точно обратното идва чиста маса на стрелката на таблото и тя забива в дясно.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 01:03
от aniaeg
z.dedov написа:Датчика работи с сигурност.Проблема е,че снопа с кабели минава някъде отпред под бронята,целият е с черни жици и е много трудно да се проследи до бушонното табло.Направих и друг експеримент.Отрязах жицата която отива към стрелката на таблото,и я свързах директно към датчика за температурата с друг кабел.Направих го точно както е по схемата. При това положение стрелката се върна но не отчита.Стои си в ляво.Това ме кара да си мисля,че има още нещо което пропускам. Датчика съм го мерил и съпротивлението му се мени между 40к и 3-4к в зависимост от температурата на двигателя.
на моя форд стрелката беше в крайно ляво положение,въобще не мърда.смених датчика и се оправи работата

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 10:44
от z.dedov
aniaeg написа:на моя форд стрелката беше в крайно ляво положение,въобще не мърда.смених датчика и се оправи работата
Да,но при мен е в крайно дясно.А и като изключа куплунга от датчика за температурата,стрелката продължава да си стои в крайно дясно положение.Идва отнякъде тази маса и не мога да разбера от къде.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 10:59
от madboy
Как провери датчика?

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 12:13
от z.dedov
Измерих го с мултицет.Прекъснах черната жица излизаща от датчика и там свързах едната сонда.Другата сонда я дадох директно на масата на акумулатора.Показанията бяха между 30-40 килоома при студен двигател и 3-4 килоома при топъл.Втората жица която излиза от датчика е кафява с червено и се събира с друга такава с същите цветове идваща от датчика на въздуховода и двете отиват на маса.Масата си я има.Измерил съм я с мултицет и с пробна лампа.Датчика се опитвах да го меря и на корпус с черната или кафявата с червено жици но нищо не отчиташе.Мерих и нов датчик по същият начин и той показваше същите стойности.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 13:34
от madboy
За да няма недоразумения- за този датчик говориш, нали?
Изображение

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 18:05
от z.dedov
Не е този.Точно това е недоразумението което търсех. Къде се намира този датчик? Датчика който аз меря се намира под делкото.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 19:09
от vargala81
z.dedov написа:Не е този.Точно това е недоразумението което търсех. Къде се намира този датчик? Датчика който аз меря се намира под делкото.
Мерил си грешен датчик, датчика трябва да е като на горната снимка, само с едно кабелче е, при мен е кафяво. Намирасе някъде около тялото на термостата или на самото тяло.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 21:21
от z.dedov
Никъде не мога да открия датчик като този на снимката.Търсих и около термостата,но там нямам никакъв датчик.Ето го моят датчик.

Изображение

Изображение

И да вметна,че става въпрос за Фиеста 1.25 Zetec 16v

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 21:35
от S_C
vargala81..не го обърквай,точно това му е датчика.За Транзит е същия.

Изображение

WS1092 - Temperature sensor for FORD ESCORT, FIESTA, GALAXY, PUMA,MONDEO, SCORPIO, TRANSIT.
WARRANTY: 1 YEAR


APPLICATION LISTING FOR PART NUMBER ws1092

Make/Model Sub Model Date

FORD ESCORT 1.4i Hatchback, Saloon, Estate, Convertible, 70bhp 10/92-1/94
FORD ESCORT 1.4i SOHC 8v Saloon, Hatchback, Estate, 74bhp, 139 1/94-1/95
FORD ESCORT 1.6i Zetec DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, Con 9/92-1/95
FORD ESCORT 1.8D Turbo Saloon, Hatchback, Estate, 89bhp, 1753c 6/93-6/95
FORD ESCORT 1.8i Zetec DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, Con 1/92-10/95
FORD ESCORT 2.0i RS2000 DOHC 16v 2WD, 4WD Hatchback, 148bhp, 1 9/91-7/96
FORD ESCORT 2.0i Turbo DOHC 16v 4WD Hatchback, 224bhp, 1993cc 7/94-7/96
FORD FIESTA 1.1i OHV Hatchback, 49bhp, 1119cc 10/90-8/95
FORD FIESTA 1.3i Hatchback, 59bhp, 1297cc 5/90-8/95
FORD FIESTA 1.4i CVH Hatchback, 70bhp, 1392cc 2/90-10/95
FORD FIESTA 1.4i Ghia, Si CVH Hatchback, 74bhp, 1392cc 1/94-10/95
FORD FIESTA 1.6i Ghia, Si DOHC 16v Hatchback, 89bhp, 1597cc 2/94-10/95
FORD FIESTA 1.8i RS1800 DOHC 16v Hatchback, 130bhp, 1796cc 2/92-10/95
FORD FIESTA 1.8i XR2i DOHC 16v Hatchback, 103bhp, 1796cc 2/92-1/94
FORD GALAXY 2.0i DOHC 8v MPV, 113bhp, 1998cc 6/95-2/99
FORD GALAXY 2.3i DOHC 16v MPV, 143bhp, 2295cc 1/97-7/00
FORD MONDEO 1.6i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 89bhp, 15 8/96-5/98
FORD MONDEO 1.6i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 89bhp, 15 1/93-9/95
FORD MONDEO 1.8D Turbo Saloon, Hatchback, Estate, 87bhp, 1753c 8/96-10/00
FORD MONDEO 1.8D Turbo Saloon, Hatchback, Estate, 87bhp, 1753c 9/93-8/96
FORD MONDEO 1.8i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 113bhp, 1 1/93-9/95
FORD MONDEO 1.8i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 113bhp, 1 8/96-5/98
FORD MONDEO 2.0i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 134bhp, 1 1/93-9/95
FORD MONDEO 2.0i DOHC 16v Saloon, Hatchback, Estate, 134bhp, 1 8/96-5/98
FORD MONDEO 2.5i V6 DOHC 24v Saloon, Estate, 168bhp, 2544cc 8/94-9/00
FORD MONDEO ST200 2.5i V6 DOHC 24v Saloon, Estate, 205bhp, 2544cc 6/99-10/00
FORD PUMA 1.4i DOHC 16v Coupe, 89bhp, 1388cc 2/98-10/00
FORD PUMA 1.6i DOHC 16v Coupe, 101bhp, 1596cc 10/00-6/02
FORD PUMA 1.7i DOHC 16v Coupe, 123bhp, 1679cc 6/97-9/00
FORD SCORPIO 2.0i DOHC 16v Saloon, Estate, 134bhp, 1998cc 10/94-8/96
FORD SCORPIO 2.0i DOHC 8v Saloon, 113bhp, 1998cc 10/94-9/97
FORD SCORPIO 2.9i V6 DOHC 24v Saloon, Estate, 208bhp, 2935cc 10/94-7/98
FORD SCORPIO 2.9i V6 OHV 12v Saloon, Estate, 148bhp, 2935cc 1/95-8/96
FORD TRANSIT 2.0i LWB, SWB DOHC 8v Van, Bus, 113bhp, 1998cc 9/94-3/00
FORD TRANSIT 2.5D Di SWB, LWB,ELWB OHV Van, Bus, Chassis Cab, 6 6/94-9/97
FORD TRANSIT 2.5D SWB, LWB Turbo Van, Bus, Chassis Cab, 85bhp, 8/94-9/97
FORD TRANSIT 2.5D SWB, LWB Turbo Van, Bus, Chassis Cab, 99bhp, 9/97-9/97


Малко останаха производителите,които разчитат на масата на блока за работата на температурния датчик.Всъщност това е валидно за всички датчици,които в по-старо време ползваха маса от блока.Не се смята за достатъчно надеждно вече и всичко си е с плюс и минус до там.

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 22:12
от vargala81
Това е датчика за температура на двигатела и той няма нищо общо с показанията на уреда. Помоли някой с като твоята Фиеста да ти каже къде се намира датчика за уреда на тъблото. Той илие като на снимка от от madboy или е такъв
  • Изображение
от S_C на 28 Май 2010, 20:35

vargala81..не го обърквай,точно това му е датчика.За Транзит е същия
Ок, може и да бъркам, но във всички каталози които проверих дават датчик като на снимката от madboy , вклучително и в микрокат. Но съм сигорен, че това е температурния датчик на двигателя (Engine coolant temperature (ECT) sensor.)

Re: Стрелка на температурата на водата в крайно дясно положение

Публикувано: 28 май 2010, 23:26
от HACKO
Остави датчика, казаха ти да търсиш късо, стига умува, ако трябва махни бандажа, но първо виж там където влиза в купето да не е протрито.