Лампата на акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Лампата на акумулатора

Мнение от Georgiev » 23 апр 2006, 00:49

На някой случвало ли му се е лампата на акумулатора да свети съвсем леко, така да се каже мъждука. забелязвам го само на тъмно. възможно ли да е от това че акумулатора ми е 72Ah. 680A пускова мощност, а по книга трябва да е 60-тина Ah. Двигателя ми е 1.8 ТD.
Ако някой е имал такъв проблем или ма идея от какво е. Ще му бъда благодарен ако я сподели. Благодаря .

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 23 апр 2006, 07:07

Най-първата ми кола беше Шкода120L и при нея го имах този така да се каже проблем.Забелязвах го всеки път вечер като пусна фаровете и лампата започва да мъждука съвсем леко.Оказа се че като пусна фаровете(имах и халогени)генератора се натоварва и не смогва да зарежда както трябва,но това си беше в реда на нещата,защото му гледах данните по каталог и се оказа че е доста слабичък.
Друг вариант за който се сещам е лош контакт някъде по кабелите.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 23 апр 2006, 11:01

И аз имам съмнение за лош контакт. Но пък от труга гледна точка колата я карам от скоро и повече градско. Сигурно не насмогва генератора да зареди за толкова кратко.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 23 апр 2006, 11:13

Колега бих ти препоръчал да свалиш акумолатора и да го заредиш добре около24 часа на 1/10 токили по точно около7Ампера.
Ако и след това имаш този проблем значи наистина не смогва да се дозареди или има лека оттечка
*00133*

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 23 апр 2006, 11:33

Като се замисля обаче едва ли ще е от генератора,защото бях чел някъде че съвременните автомобили,особено след 97-98г. генераторите са така изчислени,че да могат да зареждат нормално когато двигателя работи на празен ход и са пуснати всички консумативи,като започнеш от фаровете,халогени,климатик и т.н.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 23 апр 2006, 12:12

Това със зареждането ще го направя

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 апр 2006, 20:29

Georgiev написа:Това със зареждането ще го направя
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ :wink: .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.


Успех!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 24 апр 2006, 08:51

aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;

[/quote]
*00133*

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 апр 2006, 09:42

Това че свети лампата - означава че имаш някакъв проблем - най-вероятно със зареждането на батерията. Преди да правиш каквото и да било - премери напрежението на батерията при различни режими :idea:

Най-вероятно генератора не зарежда добре (регулатор, четки ...) - Ако генератора не е наред - не е добре и за батерията !

По отношение на зареждането:
Съгласен съм с aalex че 24h - е много... Вярно е че тока намалява (ако напрежението е ограничено на 14.2-14.7V....) - ама в началото тока е > 10% (не е голям проблем че е малко-по голям - а може и да не е...)- а в края е 0% ... така че средната стойност е ~ 10% ... и 10-14h стигат... (при напълно разреден)
И най-простите зарядни (без самоделки от траф и грец) поддържат 14.2-14.7V, а макс. ток е ограничен (върт. съпротивление или ограничител на тока - 2 транзистора....) - така че дори и да забравиш зарядното включено - няма проблем за батерията (при 14.4V - зарядния ток е много малък!)..
Моето зарядно с 5А макс (предвидено за до 55Ah - от МЕТРО) - зарежда напълно разредена 72Ah батерия за 14-17h (~14.4V)

Хрумна ми че "мъждукане" на лампата би се получило и ако от генератора идва AC (вместо DC) - при поведен грец !?
(да уточня: не съм наясно как и къде е вкл. тая лампа!)
Така че ще е добре да измериш напрежението на батерията и на AC - за променлива съставка на U-то!

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 24 апр 2006, 12:30

Като я покарах малко повече и спря да мъждука. Ще видя като покарам нощно време за по дълго на фарове дали ще се яви проблем.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 24 апр 2006, 18:54

jordj написа:aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

Споко *0029*

"Приятелю" достатъчно е било в първия си пост да му напишеш "Зареди се акомулатора или сложи го за 24 часа на зарездачка" тогава нямаше да пиша. Ама "24 часа и 7А" ми прозвуча опасно, я си представи, че реши да го изпълни точно,че затова се обадих. *00142*
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 апр 2006, 19:00

Получава се понякой път и от хлабав ремък. При мен се е случвало. А ако е много хлабав, даже се чува отчетлив звук :wink: :wink: :wink:

Потребителски аватар
Set
потребител
потребител
Мнения: 397
Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Set » 25 апр 2006, 09:53

Зачисти си клемите на генератора и би трябвало да се оправи. Аз го имах същия проблем и се оказа хлабава маса. След пчистване и стягане на клемите се оправи.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...

Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!

Не всичко, което има две бузи е лице...

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 25 апр 2006, 22:57

Това с масата на генератора го знам. имал съм го този проблем. Наложи се тогава да ме задърпат до нас.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта