Страница 1 от 1

Лампата на акумулатора

Публикувано: 23 апр 2006, 00:49
от Georgiev
На някой случвало ли му се е лампата на акумулатора да свети съвсем леко, така да се каже мъждука. забелязвам го само на тъмно. възможно ли да е от това че акумулатора ми е 72Ah. 680A пускова мощност, а по книга трябва да е 60-тина Ah. Двигателя ми е 1.8 ТD.
Ако някой е имал такъв проблем или ма идея от какво е. Ще му бъда благодарен ако я сподели. Благодаря .

Публикувано: 23 апр 2006, 07:07
от 1.8d
Най-първата ми кола беше Шкода120L и при нея го имах този така да се каже проблем.Забелязвах го всеки път вечер като пусна фаровете и лампата започва да мъждука съвсем леко.Оказа се че като пусна фаровете(имах и халогени)генератора се натоварва и не смогва да зарежда както трябва,но това си беше в реда на нещата,защото му гледах данните по каталог и се оказа че е доста слабичък.
Друг вариант за който се сещам е лош контакт някъде по кабелите.

Публикувано: 23 апр 2006, 11:01
от Georgiev
И аз имам съмнение за лош контакт. Но пък от труга гледна точка колата я карам от скоро и повече градско. Сигурно не насмогва генератора да зареди за толкова кратко.

Публикувано: 23 апр 2006, 11:13
от jordj
Колега бих ти препоръчал да свалиш акумолатора и да го заредиш добре около24 часа на 1/10 токили по точно около7Ампера.
Ако и след това имаш този проблем значи наистина не смогва да се дозареди или има лека оттечка

Публикувано: 23 апр 2006, 11:33
от 1.8d
Като се замисля обаче едва ли ще е от генератора,защото бях чел някъде че съвременните автомобили,особено след 97-98г. генераторите са така изчислени,че да могат да зареждат нормално когато двигателя работи на празен ход и са пуснати всички консумативи,като започнеш от фаровете,халогени,климатик и т.н.

Публикувано: 23 апр 2006, 12:12
от Georgiev
Това със зареждането ще го направя

Публикувано: 23 апр 2006, 20:29
от aaleks
Georgiev написа:Това със зареждането ще го направя
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ :wink: .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.


Успех!

Публикувано: 24 апр 2006, 08:51
от jordj
aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;

[/quote]

Публикувано: 24 апр 2006, 09:42
от Mondeo18TDI96
Това че свети лампата - означава че имаш някакъв проблем - най-вероятно със зареждането на батерията. Преди да правиш каквото и да било - премери напрежението на батерията при различни режими :idea:

Най-вероятно генератора не зарежда добре (регулатор, четки ...) - Ако генератора не е наред - не е добре и за батерията !

По отношение на зареждането:
Съгласен съм с aalex че 24h - е много... Вярно е че тока намалява (ако напрежението е ограничено на 14.2-14.7V....) - ама в началото тока е > 10% (не е голям проблем че е малко-по голям - а може и да не е...)- а в края е 0% ... така че средната стойност е ~ 10% ... и 10-14h стигат... (при напълно разреден)
И най-простите зарядни (без самоделки от траф и грец) поддържат 14.2-14.7V, а макс. ток е ограничен (върт. съпротивление или ограничител на тока - 2 транзистора....) - така че дори и да забравиш зарядното включено - няма проблем за батерията (при 14.4V - зарядния ток е много малък!)..
Моето зарядно с 5А макс (предвидено за до 55Ah - от МЕТРО) - зарежда напълно разредена 72Ah батерия за 14-17h (~14.4V)

Хрумна ми че "мъждукане" на лампата би се получило и ако от генератора идва AC (вместо DC) - при поведен грец !?
(да уточня: не съм наясно как и къде е вкл. тая лампа!)
Така че ще е добре да измериш напрежението на батерията и на AC - за променлива съставка на U-то!

Публикувано: 24 апр 2006, 12:30
от Georgiev
Като я покарах малко повече и спря да мъждука. Ще видя като покарам нощно време за по дълго на фарове дали ще се яви проблем.

Публикувано: 24 апр 2006, 18:54
от aaleks
jordj написа:aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

Споко *0029*

"Приятелю" достатъчно е било в първия си пост да му напишеш "Зареди се акомулатора или сложи го за 24 часа на зарездачка" тогава нямаше да пиша. Ама "24 часа и 7А" ми прозвуча опасно, я си представи, че реши да го изпълни точно,че затова се обадих. *00142*

Публикувано: 24 апр 2006, 19:00
от divinity
Получава се понякой път и от хлабав ремък. При мен се е случвало. А ако е много хлабав, даже се чува отчетлив звук :wink: :wink: :wink:

Публикувано: 25 апр 2006, 09:53
от Set
Зачисти си клемите на генератора и би трябвало да се оправи. Аз го имах същия проблем и се оказа хлабава маса. След пчистване и стягане на клемите се оправи.

Публикувано: 25 апр 2006, 22:57
от Georgiev
Това с масата на генератора го знам. имал съм го този проблем. Наложи се тогава да ме задърпат до нас.