Страница 1 от 1

Реле за перка на радиатора

Публикувано: 28 мар 2011, 20:23
от dtfan
Напоследък забелязах, че не ми се включва перката на радиатора, като загрее двигателя. Проверих датчика за температурата на двигателя - на загрят двигател дава 2,45 кОма, което е рамките за температура 100С. Проверих и вентилатора, като го свързах направо към акумулатора - работи.

Това, което остава предполагам е релето за включване на перката. Някой знае ли къде се намира това реле, за да не се налага да откривам топлата вода.

Пишете, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем. Колата е Форд Ескорт 1996 г. с бензинов двигател 1.6 16v (L1E).

Re: Реле за перка на радиатора

Публикувано: 28 мар 2011, 22:01
от Nebhotep
Релето за перката на радиатора се намира от ляво на акумулатора. Едно продълговато реле хванато с метална планка за купето! Успех!

Re: Реле за перка на радиатора

Публикувано: 29 мар 2011, 12:40
от dtfan
На моя Ескорт явно е на друго място. Около акумулатора има единствено блок с три предпазителя, който е закачен на положителната клема на акумулатора. В справочниците пише, че под предпазител FD трябва да е релето за вентилатора, но уви при мен няма и такъв предпазител. Ще проверя таблото с предпазителите. Благодаря все пак за съвета. Търсенето продължава. :-/:

Re: Реле за перка на радиатора

Публикувано: 08 апр 2011, 08:43
от dtfan
Реле така и не успях да намеря, защото се оказа, ... че такова просто няма. Захранването на вентилатора минава през един превключвател, разположен в горния маркуч на радиатора, под въздухозаборника. Смених превключвателя и проблема се оправи.

Оказва се, че реле за венитлатора има само на модели с климатик и се намира пред акумулатора, под предпазител FD. Това реле се командва от компютърния модул, в зависимост от сигнала от датчика за темепратура на охлаждащата течност. За моделите без климатик, включването и изключването на венитлатора не е свързано с компютърното управление, а ток се подава от предпазител 22 към превклювателя, който включва и изключва вентилатора.

На този тип модели няма връзка между датчика за темепратура на охлаждащата течност и венитлатора. Отначало и аз се заблудих, но като проследих веригата, установих къде е причината. Датчика е с жълт цвят на накрайника и има гумено уплътнение към резбата.

Успех на всички!