Страница 1 от 1
проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 29 мар 2011, 21:46
от мондео 2.0
Колеги имам мондео 2.0 dohc 94. г и не ми работи перката на първа скорост( на радиатора за охлаждане на двг ) . Пробвах като пусна климатика пак не тръгва .
Казаха ми че може да е от реостата на радиатора и пробвах като му извадих буксата и направих мост перката тръгна на 2 ра скорост.Това значи ли че е от него при положение че и от климатика не тръгва ? М-у другото пиша за първи път и даже несъм сигурен че го правя правилно и на правилното място и дали някой ще го види

. предварително благодаря
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 29 мар 2011, 23:28
от madboy
мондео 2.0 написа:...............
М-у другото пиша за първи път и даже несъм сигурен че го правя правилно и на правилното място и дали някой ще го види

. предварително благодаря
Точно твоя проблем едва ли ще намери отговор в раздела за АГУ.
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 30 мар 2011, 20:13
от мондео 2.0
прав си колега

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 31 мар 2011, 09:09
от tropper
Провери дали не е изгорял резистора за ниската степен. Намира се на пластмасовия корпус, който държи (перката) перките. В някой от ъглите беше разположен, ама не мога да ти кажа в кой точно. Трябва да влиза букса с два кабела там.
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 07 окт 2012, 17:25
от imarh
Същото Мондео МК1, същия проблем с тази разлика, че като пусна климатика перките се развъртат.
Така. Какво въм установил.
1. Съпротивлението долу вляво на вентилаторите е наред.
2. Бушон2 (60А - Radiator electric cooling fans) е здрав. (Високата степен на радиаторите си работи все пак)
3. Реле 5 (Radiator electric cooling fan (low speed)) си е там, но незнам как да го проверя дали работи. Има общо 5 крака и незнам кои са за бобината. Всъщност го отворих и проследих кой са контактните клеми и когато прибутам котвата с пръст веригата на тези клеми се затваря успешно. Та управляващите крака на релето са 3 и незнам какво, къде и в каква посока да им подам, за да го проверя окончателно, че сработва. Направи ми впечатление, че на клемите на релето в кутиятата с бушоните, независимо дали съм изключил или на контакт има 12В, което ще рече, че вече има затворена верига за ниската скорост?
На мястото на контактите на релето мога да сложа мост от дебел кабел и да елиминирам релето като евентуален проблем, но ме е страх, че ще окъся тези 12В, които вече има там?
Някакви идеи? Препоръка за майстор?
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 08 окт 2012, 01:08
от opex
Аз съм чел, че при пускане на климатика перката тръгва винаги на бързата скорост, при положение, че автомобила има и бавна и бърза. Следва въпроса съответно сигурно ли е, че имате 2 скорости, тъй като има много мк1-та които са и с една и с две скорости без да се знае точно защо. При колегата, при който дори с пускане на климатика не тръгва сигурно ли е, че климатика работи като система, т.е. фреон и т.н. всички е ок?
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 08 окт 2012, 09:21
от Void
Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 08 окт 2012, 20:12
от imarh
Void написа:Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!
Потвъждавам. От него беше. Явно вчера съм допрял двете сонди на мултицета (заради "удобното" място на резистора) и не съм го измерил като хората. В буксата влезе перфектно един 30А предпазител (все едно за него беше правена) и сега вече имам и първа степен, която рботи като втората и на практика не се стига до втора

Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 26 окт 2012, 11:22
от imarh
Между другото днес забелязах, че точно под казанчето за течност за чистачки се подават 3 двойки кабели с букси на тях. Едната е за фарове за мъгла, (който аз нямам, имам същия кабел и букса и от другата страна висящ свободно), един тънък с малка букса и един абсолютно същия като този, който се закача на съпротивлението от другата страна?
Някой има ли идея за/от какво са тези два кабела букси?
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 19 ное 2012, 22:12
от addition
imarh написа:Void написа:Имах абсолютно същия проблем - оказа се точно това, за което колегата tropper обясни. Успех!
Потвъждавам. От него беше. Явно вчера съм допрял двете сонди на мултицета (заради "удобното" място на резистора) и не съм го измерил като хората. В буксата влезе перфектно един 30А предпазител (все едно за него беше правена) и сега вече имам и първа степен, която рботи като втората и на практика не се стига до втора

Така. И при мен беше станало същото. И понеже не може да мине без побългаряване, и аз дадох накъсо изгорелия резистор за първата степен. Обаче впоследствие разбрах, че в корпуса на голямото реле за перката, при мен до акумулатора, има 2 релета за двете степени - за бавната степен релето е по-малко с по-слаби контакти, тъй като през него тече по-малък ток. И с течение на времето някъде по веригата за бавната степен, по която вече течеше по-голям ток, нещо стана и прекъсна. Сега съм дал накъсо двете кабелчета на датчика за перката, та когато сработи контактът за бавната степен, да се включат и двете релета за двете степени.
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 20 ное 2012, 00:59
от Didibao
Двете релета малкото и голямото не са за бавни и бързи скорости, скоростта се определя от резистора монтиран долу в ляво на радиатора, а голямото реле пуска перката когото температурата се покачи, то се управлява от ECU-то, малко реле се управлява от пресостата за високо налягане на климатика и когато климатика изключи от пресостат за високо налягане перката тръгва на максимални обороти поради факта, че релето е свързано след резистора на радиатора!
Re: проблем с 1ва скорост на перката мондео
Публикувано: 20 ное 2012, 07:50
от peigera
Колега след като си извадил буксата на товарното съпротивление и перката е тръгнала, значи нямаш другаде проблем освен в него. Сменяй го. Перката е тръгнала на максимални обороти именно заради това, че резистора го няма и няма кой да направи пад на напрежението. Колегата е прав, че релетата не правят пад те са си просто едни оперативни вериги.