Страница 1 от 1

Датчик за обороти

Публикувано: 30 мар 2011, 12:35
от mi6el
Здравейте!
Форд Ореон 1,4и - гасне по време на движение. Изчетох всичко / почти, естествено/ обсъждано тук, но прилагането му на практика не доведе до решаване на проблема.
Едно приятелче ми каза, че често подобни неприятности се дължат на датчик подаващ инфо за оборотите - по двигателя или в делкото.
Някой знаели го и което е по-важно за мен къде се намира?
Помагайте моля, че баща ми я кара колата и го е страх да мръдне някъде, че да не закъса и да идвам да го тегля!

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 07 апр 2011, 12:33
от mi6el
Продължават мъките. Днес пак се теглихме, но имах време и за малко раБота по колата.
Проверих контактния ключ- от бобината махнах +, идващ от ключа и дадох директен +, от акуто. Не запали.
Изкарах кабела от бобината до делкото, поставих свещ и пак завъртях - искра не мина.
Размърдах комутатора, вадене/слагане на съединението- не запали.
Закачих колата и я влачих на буксир около 2 км. ,през дупките естествено и вече пред блока на баща ми , в покой, го накарах пак да опита да запали - ЗАПАЛИ.
Какво става? След малко ще проверя този температурен датчик за който в друг пост се говореше, но колата няма компютър.
Как освен със смяна се проверява работата на бобина и на комутатор? Има ли начин за проверка 4 на пътя" или изисква апаратура?

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 07 апр 2011, 15:44
от urgan
Щом като е изстинала и е запалила насочи се към комутатора.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 10 апр 2011, 19:27
от mi6el
Импулсен датчик?
Елкон хваща ли промяна на работата на комутатора или пак попадам в омагьосания кръг да чакам спиране на работата, а когато дойде специалиста - всичко си работи нормално?

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 10 апр 2011, 19:36
от opex
Комутатора е много голяма гад. На една вектра преди години както си караме по магистралата 120 и изведнъж колата гасне, върти върти неще, като изстине - пали, покараме пак малко така и пак изгасне и така ... сменихме в пазарджишки сервизи 3 за 3 часа и ги изгори заради малка бобинка зад нея която ту дава ток, ту не, но като закачи/откачи тока е голям и ги гори. Просто потърси хубав сервиз с кадърни хора.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 15 апр 2011, 16:44
от madboy
Когато изгасне сложи върху комутатора(предполагам се вижда къде е) мокър парцал за да го охладиш, изчакай 10-15 минути и пробвай да запалиш. После може да си караш с мокрия парцал бая време. Е от време на време може да мокриш наново. :D
Това е стар "лададжийски" трик.
На Елкон ако е студен още комутатора, ще излезе всичко нормално. Ако пък прекъсне и загасне, не знам какво ще покаже...

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 23 апр 2011, 19:53
от mi6el
Здравейте!
Светли Ви Празници!
Пак го направи номера и пак докато дойде специалиста се оправи. Комутатора не е загрял.
Около карбуратора има няколко електрически джаджи, утре ще ги снимам. Там имаше преди време нарушена изолация на кабелчетата. Пипах, защото колата си вдигаше обороти като от задържащо жило на газта. Сега са отделени едно от друго и обезопасени с изолация, но представа нямам те дали имат някакво влияние или са за намаляване на вредни емиси и подобни.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 23 апр 2011, 21:34
от diesel1.6
Нямам опит с тази кола и такъв проблем с нея.
Защо не се въоръжиш с уред за мерене на напрежение, за 10 лв е, и като прекъсне да провериш кое има захранване и кое не. Примерно комутаторът, датчиците, ... - може да излезе повредата. А като имаш уреда, тъкмо ще премериш и онези неща, които се мерят лесно за да се види дали са изправни.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 26 апр 2011, 14:28
от mi6el
Ето ги най-после и снимките. Номерирал съм според евентуалната им връзка / според мен/ с А и В. Колкото до меренето на комутатора и ползването на уред имам проблем - много съм зле с електричество, съпротивления и подобни, както и с измервателните уреди. Това просто е мисия невъзможна за мен.
А докато дойде специалиста - то се оправя. Сега съм инструктирал баща ми за номера с мокрия, студен парцал.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 26 апр 2011, 16:02
от HACKO
mi6el написа:Продължават мъките. Днес пак се теглихме, но имах време и за малко раБота по колата.
Проверих контактния ключ- от бобината махнах +, идващ от ключа и дадох директен +, от акуто. Не запали.
Изкарах кабела от бобината до делкото, поставих свещ и пак завъртях - искра не мина.
Размърдах комутатора, вадене/слагане на съединението- не запали.
Закачих колата и я влачих на буксир около 2 км. ,през дупките естествено и вече пред блока на баща ми , в покой, го накарах пак да опита да запали - ЗАПАЛИ.
Какво става? След малко ще проверя този температурен датчик за който в друг пост се говореше, но колата няма компютър.
Как освен със смяна се проверява работата на бобина и на комутатор? Има ли начин за проверка 4 на пътя" или изисква апаратура?
Компютър имаш, иначе няма кой да управлява инжекциона на снимката. На снимката няма нещо което да предизвика спиране по този начин.
Не си писал коя година е ама като гледам снимката е МК-4 88-91, Комутатора ти е интегрална схема, закрепена с две болтчета, от страни на делкото. Свали го почисти го със спирт, почисти и гнездото, огледай гнездото за нагорели контакти, монтирай и пробвай.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 26 апр 2011, 17:34
от dimkar
Ако съм на твое място, бих сменил комутатора веднага. Естествено, след консултация в сервиз. Преди доста години подобен проблем ме направи луд в София по оживения булевард "Евлоги Георгиев". Направо не ми се спомня за тогава. Бях готов да зарежа Кадета и да се прибера с влака. И аз така се правих на майстор и първо ходих да купя бубина. Но нали гледаме да е по-тънко, взех втора употреба. И колата си запали с нея. Да, ама на следващия светофар пак изгасна. От там обратно с бубината в магазина и се върнах с нова. И пак стана същото. Запали и на следващия светофар отново бях на аварийни светлини. Е, от там вече ме избутаха до сервиз. Оказа се, че просто комутаторът си е заминал. Когато колата е загряла и при изключване от скорост двигателят гасне и няма палене, докато не изстине. Смениха го и повече проблеми не ми е правил опела. Даже си купих и резервен комутатор.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 11 май 2011, 16:56
от mi6el
Здравейте! Ето го този датчик за оборотите. Бил еднакъв при Орион и при Фолксваген 3. Намираше се вътре в делкото, на една плочка, занитен с два нита. Mарката на новият е HUCO - 13 8152, 1 impulsgeber, transmitter, CAPTEUR, made in Germany
Изображение Изображение 45 лева

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 11 май 2011, 22:14
от HACKO
Било е достатъчно да изолираш стопените кабели.

Re: Датчик за обороти

Публикувано: 12 май 2011, 22:45
от mi6el
Кабелите на тази гад си бяха напълно нормални. Металната част от вътрешната страна се оказа много силен магнит, а отсреща явно е някаква електроника, която според майстора се е прецакала и дава или не дава инфо. За сега го дебна в бойна готовност и се моля това да е причината.
Благодаря за подкрепата и помощта.