Страница 1 от 1

За "ignition amplifier"

Публикувано: 18 апр 2011, 19:25
от opex
ignition или spark amplifier у-во, платка с елементи, модул, на който както му е удобно, слага се на "ниската страна" може би преди бобината, и повишава напрежението към свещите за по-силна искра.
Някой виждал ли е, слагал ли е и как се свързват на efi основно, може в гугъл да се намерят основни схеми, ако не друго. (коментари на умения с поялник са излишен сарказъм)

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 18 апр 2011, 19:53
от toshako
Здрасти колега, по принцип не съм чувал за такова животно, само се сещам че в ръководството за моята фиеста под точно това название се води фабричното у-во, което "усилва" сигнала от датчика на Хол в делкото за да може пък този сигнал да управлява пък бобината. А пък това си е един мощен транзистор, който "клати" бобината към маса и се отпушва пък от дачтика на Хол, респективно при тебе пък от сигнала на друг датчик/компютър/.
Ако целта ти е да повишиш напрежението към свещите, няма да ти свърши работа електронен блок с еди-колко си мощни транзистора, а бобина от друг автомобил, така да се каже, като рисковете от тази гимнастика си ги поемаш сам. Това си е мое мнение, и не искам по никакъв начин да те убеждавам или разубеждавам да го правиш. Тъй като това засега е само теория, може и да греша, и нека някой друг се изкаже по въпроса. Надявам се, че съм помогнал с нещо, макар и малко. Поздрави и лека вечер. :wink:

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 00:51
от opex
Нещо интересно ми попадна http://www.youtube.com/watch?v=44rSmOEGJDE" onclick="window.open(this.href);return false;
Всъщност явно просто прекъсва тока към бобината, която минава кой-знае от къде и през какви хлабави връзки, взима само ток да управлява купеното реле, през което подава ток на бобината директно от акумулатора и изглежда има ефект, ако на друга кола са и свястни връзките може и да не се усети, но все пак е доста интересно като идея и лесно :)

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 01:41
от diesel1.6
Всичко това са разни схеми на електронно запалване - но защо да се подменя перфектното оригинално такова на колата?
Много добра, лесна и евтина схема е тази за руски моторни резачки, с тиристор. Работи добре. Но това после може да повреди бобината, ако не се провери как работи - токове, напрежение най-вече...
Виждал съм полза от такъв тип устройства единствено при усъвършенстване на стар тип запалване, на Лада, баркас, ..., ...

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 14:59
от opex
Ок фабричните системи са си хубави, няма спор нали, със сигурносt много мисловна дейност е хвърлена по тях. С фабрични свещи. Особено на чисто нов ей сега излязал от завода Ескорт.
Ама то така като тръгнеш от това няма смисъл, от онова няма смисъл .... за какво ти е бмв или ферари, или пък нов готин форд, като и москвича те вози на 4 каучукови произведения на изкуството...

Имам си планове и като част от тях е смяната на свещи, на които ще им дойде много добре това нещо. По-специално Brisk ror15lgs.

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 15:46
от nikolovvd
Това което се вижда на клипа е свързване на едно реле, с което се прекъсва захранването на бобината.
По същият начин се свързва имобилайзер на аларма.
Не виждам какво може да подобри това реле.

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 16:45
от opex
Както писах, в случая явно някъде през няколкото десетки връзки се губи част от напрежението и от там по-слаба искра, за това дърпа директен от + на акумулатора, като ми е струва, че е и малко по-дебел новия проводник, с което си подобрява значително работата спрямо клеясалите вериги..

Но нека не коментираме това клипче, беше просто като идея.
За въпросния ignition или spark amplifier - още преди 7-8 год разбрах от един познат със Скорпио 2.8i. Само дето не можах да го видя и за това питам.

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 19 апр 2011, 17:00
от nikolovvd
Такова устройство има смисъл, ако схемата е като на Ладите и Москвичите - с чукче и наковалня.
Понеже е един прост ключ се използва преходният процес от прекъсването на 12V към бобината. Тогава натрупаната енергия в бобината се прехвърля от нея в кондензатора и обратно докато затихнат колебанията, но тези импулси се влияят от напрежението на акумулатора. Тогава се правеха транзисторни и тиристорни захранвания, които накъсваха импулса към бобината и така дори и с изтощен акумулатор можеше спокойно да си палиш и при -20 градуса. От десетки години тези схеми са вкарани в автомобилите, дори са още по развити и модернизирани, като дори някой не монтират резпределители или делко като му казват. На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.

Re: За "ignition amplifier"

Публикувано: 20 апр 2011, 13:46
от urgan
На Тойота дори са стигнали още по-далеч. На всяка свещ са сложили отделна бобина и така по двигателният отсек не се мотат жици с няколко киловолта напрежение.
Това съм го виждал в мазда 5. Води се директно запалване