не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от kabalo86 » 16 юни 2011, 21:51

колеги направи ми впечатление ,че перката ми въобще не се пуска а колата като поседи на място работеща качва температура над средата.Къде да търся проблема ?доколкото видях по картинките бушона е номер 9 30а който е здрав :( колата е ескорт 92г 1,4 моно
Последна промяна от kabalo86 на 14 юли 2011, 22:10, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от ЯЛТА » 16 юни 2011, 23:42

Пусни директно ток с един кабел на перката, и ако не тръгне повредата е в нея, а ако се развърти повредата е в датчика. Опасно е без перка да се кара, ако е от датчика пусни и ток да върти постоянно, това е временно докато я оправиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от kabalo86 » 16 юни 2011, 23:49

а информативно къде се намира този датчик

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от ЯЛТА » 17 юни 2011, 00:03

На термостата или на главата някъде, някой с ескорт да каже точно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от deathstorm » 17 юни 2011, 01:10

При мен (само че на Зетека) е под дебелия мъркуч, който влиза в радиатора. Моя датчик също е изгорял, пускам перката ръчно с окъсяване. Налага се лятото като ходя на балкан или като дърпам някоя закъсала кола. През останалото време съм без перка :twisted: . Ориентировъчно перката се пуска към 100-105 градуса така, че щом не ти ходи към червеното всияко е наред.

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от kabalo86 » 17 юни 2011, 01:12

о ходи ходи :) а какво окъсяваш колега?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от ЯЛТА » 17 юни 2011, 09:32

Захранване на перката през ключе около таблото, което е несигурна работа-един път като забравиш да погледнеш на време температурата, и прегре и ареееееее 200 лв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от deathstorm » 17 юни 2011, 14:17

Ми окъсяваш двата пина на буксата на датчика. Само, че използвай дебеличък кабел, защото поне при мене тва е силова верига. Според мене и това е основната причина за проблема - при мен се беше полуразтопила самата букса и датчика. Да прекараш 30А ампера през температурен датчик не е от най-добрите решения на инженерите от Форд.

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от Revell » 17 юни 2011, 16:03

затова слахаш едно реле от Жигула да поеме товара и си сфиркаш. Преди това като купих колата беше с изгорял датчик, на мен ми изгори 1 и последния път стопи куплунга...след като сложих релето нямам проблеми.Мислех си че само моя Форд гори там и нещо ми липсва по инсталацията, но най вероятно при поредния "оригинален" датчик е товарело на клемите и се е стопило.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от deathstorm » 17 юни 2011, 16:20

Дам и на мен ми е ясно как ще стане работата ма ме мързи да развивам датчика като го гледам как се е спекъл, най-много да ми отвори работа. Откакто съм го откачил 3-4 пъти ми е тръгвала да загрява и то само лятото, като ходих по едни баири, като дърпах една астра комби натварена при тва и в едно адско задръстване в София. Иначе ако колата се движи с над 90 км/час в никакъв случай не може да загрее - въздушния поток е достатъчен.

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от kabalo86 » 17 юни 2011, 21:33

аз разкрих дилемата ........ датчика е при термостата замостих го и тръгна :) това добре ама след това гледам под буксата на перката някаква гумичка подлагана ,размърдах я и спря явно и самата букса на перката ми се ебава .Така иначе как сам я зацепил постоянно проблем ли е ?

другото което е този датчик играе ли роля за режима на двигателя?компа от кой датчик взима инфо топла ли е колата?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от HACKO » 17 юни 2011, 22:27

Проблема е че ще ти преохлажда двигателя, датчика е 10-15лв, температурата му на включване е 103градуса. Не служи за нищо друго освен да включва вентилатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката

Мнение от kabalo86 » 14 юли 2011, 21:06

колеги днеска завре боба :D в софето след много светофарчета нали за мой късмет червени ,стрелката се вдигна на половин см от червеното и като спрях колата роди хаха избиха и водите.

между другото установих преди това, тия дни си играх ,че датчика ми работи и ток до буксата имам обаче трябва да разклатя много здраво буксата на самата перка куплунга нали и тогава тръгне за малко........подлежи ли на ремонт тая магария и всъщност вътре на четки ли е ?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от ЯЛТА » 15 юли 2011, 09:36

Еми след като не ти стигна един месец време да я ремонтираш, сега що се чудиш че е родила, ще роди я, влезнала е в деветия месец-обикновенно тогава СЕ ражда.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от super_go6o » 15 юли 2011, 10:56

и аз наскоро се збасках с същия проблем самоче за мое щастие избегнах прегряването като при колегата
пуснах си директно кабели и сам си е включвам.но в най скоро време ще сменя датчика и ще разкача кабелите :Д
Изображение

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от kabalo86 » 15 юли 2011, 20:19

ЯЛТА написа:Еми след като не ти стигна един месец време да я ремонтираш, сега що се чудиш че е родила, ще роди я, влезнала е в деветия месец-обикновенно тогава СЕ ражда.
колега аз не се чудя ,че е родила


питам дали е възможно ако има четки да са износени ,защото самата перка се включва само като я разклатя .....така прави една бормашина на службата.Тия дни бях на работа ,ама утре ще я боря :D

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от Alexi » 15 юли 2011, 20:29

те и на коча се клатят ... няма как да ти кажем от кво е така във форума смъкваш разглобяваш гледаш и си сложете читави датчици че с това замостване пускане на кабели ключета все побългаряване .. последно на варбурга го бях направил така преди 15 години още като аджемия шофьор .. но той си беше жалка машина все нещо не работеше въпреки че е елементарен ...

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от kabalo86 » 15 юли 2011, 20:32

При мен не е проблема от датчиците и от последните три мнения не видях някой да напише нещо по въпроса с четки ли е примерно вентилатора

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10864
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от ЯЛТА » 15 юли 2011, 22:16

Добре де, какво значение има дали са четки или не, след като така или иначе трябва да се демонтира и разглоби, което е за 10 мин. работа, и като се разглоби се ремонтира всичко, и лагери, или втулки, четки, колектор и тн., за да знаеш че поне 2-3 год. няма да имаш проблеми.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
kabalo86
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: не се пуска перката-вече и боба завря помощ

Мнение от kabalo86 » 15 юли 2011, 22:27

епа мислех ,че от колегиалност може някой да каже да знам има ли смисъл да разглабям ама вече не виждам смисъл що си хабя нервите да питам


нали това е идеята на форума някой ако се е сблъсквал с подобна каша да ме насочи

както и да е най добре темата да се заключи

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта