octane adjust plug

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

octane adjust plug

Мнение от opex » 08 сеп 2011, 17:30

Това го имам на моя ескорт с ЕЕС4, има го и при ЕЕС5 до към 97-98 до колкото знам, след това е интегриран в компютъра и се контролира чрез knocking сензор улавящ преждевременните детонации, като чукането на аванса при делкото.

Идеята му е да добави или махне 3 градуса (някои казват до 4) към ъгъла на запалването като е сложен или махнат, зависи с колко октана бензин се кара.

Сега, в щатите бензина им е 88, високооктановия им се води 92.
В Англия примерно е 92, високооктановия е 95
В българия УЖ нормалния ни е 95, високооктановия 98.

За щатите и Англия едните казват, че като се кара с високооктанов трябва да се махне, другите - да се сложи.

Тук ми е интересно в България какво да правя - някъде бях чел, че ако се кара с 92 трябва да се махне, ако се кара с нормален 95 - да се сложи.
Само че кой ти казва кое е вярното от всичко.
И кой казва дали тоя 95 е 95 а не е 93,5 .... :twisted:
Дали като се кара с 95 трябва да се махне, а на 98 да се сложи
Или като се кара с 95 трябва да се сложи, а с "гаден" бензин да се махне
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от Nebhotep » 08 сеп 2011, 17:38

По руските форуми, като карат с 88 и 92 го махат, а при 95 и нагоре го включват. Въпросът е до колко ефективно работи това чудо, братушките не можаха да направят доказателства, че тази система работи коректно в нашите условия. Би ли посочил, къде се намира при теб, защото са много противоречиви снимките указващи местоположението му. Мерси!

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от tropper » 08 сеп 2011, 17:42

Този "джъмпер" определя ЕКУ-то какво предварение на запалването ще даде.

За огромно мое (а предполагам и ваше:) ) съжаление когато е включен отговаря на бензин 95, като се изключи - на 91-92. Мен много ми се искаше с негова помощ да си увелича предварението заради гЪзовата уредба, ама не :) Ако го откачиш предварението ще намалее.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от opex » 08 сеп 2011, 18:29

Nebhotep написа:По руските форуми, като карат с 88 и 92 го махат, а при 95 и нагоре го включват. Въпросът е до колко ефективно работи това чудо, братушките не можаха да направят доказателства, че тази система работи коректно в нашите условия. Би ли посочил, къде се намира при теб, защото са много противоречиви снимките указващи местоположението му. Мерси!
При двигателя, покрай ботуша на амортисьора откъм бобината върви сноп кабели и е привързан към него, бяла букса, ако е включен "джъмпера" е 1 кабел като ухо.

Тропер и аз по принцип така съм чувал ама знам ли.
Все пак нашия 95 е по-зле от европейския 95 като качество.
Значейки, че е не по-малко от 92-93 и като се има предвид, че самото октаново число далеч не е единственият качествен показател.
Точно затова се чудя дали има смисъл да се махне, компютъра да си мисли, че сме с 92, а той е с '94', или да е сложен и да мисли, че е с 95, пък да е с 94.
Един вид - като е включен като за 95, но му сипваме 98 в резервоара пак върви повече.

Нали октановото число изразява устойчивостта на горивото и дефакто сместа към преждевременни детонации по време на сгъстяване.
В смисъл, ако се кара с уж А95 и джъмпера е сложен, но дефакто бензина е гаден (какъв ли е шанса по нашите бензиностанции :-/: ) и е да речем 93,5-94, значи губим;
Но ако джъмпера е махнат, като за А92, а караме с А95 или същия гаден 93,5-94 дефакто все печелим, на същия принцип както когато имаме джъмпер за 95, но сипваме 98.

Чудя се каква е логиката на тези +3 градуса ъгъл на запалване.
Значи ако бензина е 92, то той е по-неустойчив към преждевременни детонации, следователно искрата на свещта трябва "съвсем да закъснява" за да не се детонира сместа "съвсем" преждевременно в камерата, преди достигане на ГМТ - т.е. това би трябвало да отговаря на 10 градуса заводска настройка + 3 градуса от джъмпер = 13 градуса общо.
Значи, че ако както пишат почти всички, а именно, че при слагане на джъмпера с добавят 3 градуса, то логично е ако се кара с А95 да се махне, не да се слага.
Или е обратното - искрата се подава 13 градуса преди завършване на оборота (ако се брои началото от ГМТ), т.е. по-рано, а когато е на 10 градуса това да съответства на закъснение.

Все повече си мисля, че е най-добре във всички случаи ако се кара на бензин джъмпера да е махнат.

А за тези които карат на газ - газта или няма октаново число, или то е по-ниско от това на бензина, но поради това, че е по-калорична и по-"газообразна" образува по-хубава смес хората си мислят, че е с "по-висок октан". И е по-добре да е махнат джъмпера, на газ опциите за настройка на сместа са много по-големи отколкото за бензин и да се достигне пак до оптимално горене.
Последна промяна от opex на 09 сеп 2011, 12:30, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от HACKO » 09 сеп 2011, 12:25

tropper написа:Този "джъмпер" определя ЕКУ-то какво предварение на запалването ще даде.

За огромно мое (а предполагам и ваше:) ) съжаление когато е включен отговаря на бензин 95, като се изключи - на 91-92. Мен много ми се искаше с негова помощ да си увелича предварението заради гЪзовата уредба, ама не :) Ако го откачиш предварението ще намалее.
Точно така де, защо съжаляваш, слагаш моста и предварението се увеличава. Друг е въпроса ако стандартно има мост и трябва да се махне, когато налееш нискооктанов Бензин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 562
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от deathstorm » 09 сеп 2011, 14:30

При мен този мост си беше сложен още като взех колата, карам си с него само 95 V-Power от Шел и съм доволен. С обикновен 95 или 95 от Лукойл например колата се усеща по-мудна и гори повече, така че според мен ако сте сигурни, че бензина който слагата е 95 октана джъмпера трябва да го има.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от tropper » 09 сеп 2011, 17:37

HACKO написа:...Друг е въпроса ако стандартно има мост и трябва да се махне, когато налееш нискооктанов Бензин.
По книгите пише, че е точно така - маха се ако се налага да наливаш нискооктанов бензин поради липсата на друг, а за 95 си е закачен :)

След тази идея от вчера реших да го махна и вече имам около 40-50км градско на газ. Разлика... знам ли...

Принципно имам проблем с работата на двигателя между 1000 и 1800 оборота - т.е. при тръгване. Прекъсва и все едно че има "микро"-гърмежи. Прави го и на бензин, но малко по-слабо изразено... След почистване на МАФ се оправя ... за кратко - 100-200км.

Като откачих джъмпера вчера първите 3км - О, чудо! Колата е перфектна на тръгване - точно в проблемните обороти. След това веднъж ми прихълца и после пак без проблеми. След този "веднъж" не е давала признаци да се мъчи в проблемната зона на оборотите - 1000-1800.

Ще карам така без джъмпера няколко седмици, за да видя дали е само временно явление, докато ЕКУ-то се пренастрои, дали ще почне пак да прекъсва, дали ще се вдигне разхода двойно и т.н. ... и ще ви кажа после :)

П.С.
opex, газта дали има октаново число - не ми е много ясно и няма значение... Това което имах предвид е че:

А) високооктанов бензин иска по-голямо предварение от нискооктанов
Б) газта иска по-голямо предварение от бензина

Оттам идва сравнението, че газта е "по-високооктанова", а дали е така...

А относно дали за газ да се махне джъмпера и да се работи с другите настройки - те другите настройки могат да корегират в известна степен сместа, но не и предварението на запалването. А хората даже понякога слагат ТАП (timing advance processor = процесор за предварение). И ефект казват че има, че даже и положителен ;)
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от S_C » 09 сеп 2011, 21:43

От средата на 80-те някъде е в сила единен стандарт-никой не разработва мотори за гориво с октаново число под 90,5.Не,че не се правят и нискооктанови бензини,но те са за други цели.
LPG е с октаново число над 100.Приема се средно между 102 и 105.
Метанът е с октаново число 130 !
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от Didibao » 07 апр 2012, 18:04

Зачетох се нещо за тази букса, обаче възможно ли е да я няма при мен?
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от dreadx » 07 апр 2012, 22:56

Когато има ЕКУ и knock-сензор октаните се определят по липсата на детонации, като ЕКУ-то няма самоволно да тръгне да търси по-високооктанов бензин от този, който препоръчва производителят. Ако за колата се препоръчва А95 и налеете А98 няма да има особена полза (освен ако в БГ: А95=А92, а А98=А95).

По-старите електронни запалвания нямат как да разберат с какъв бензин работят и в книжката пише, че ако по някаква причина са ви сипали бензин под А95 и двигателят работи с детонации трябва да махнете този джъмпер докато изгорите съответния по-нискооктанов бензин.

- Друга интересна подробност, която може би малко хора знаят - аз съм с от по-старите DIS запалвания, с червения самостоятелен модул, на който пише ESC - octane coding plug са два пина, които при мен фабрично са твърдо свързани на късо и нямам джъмпер, а може и някой специалист да го е отстранил при предишни ремонти. ESC модулът обаче е ширпотреба и се ползва включително и за двигатели на FORD, които не са предназначени за коли. Моят OHV 1.1 с окомплектовка за някаква промишлена употреба се продава от Форд под името VSG-411, a OHV 1.3 като VSG-413.
Покрай информацията в нет-а за VSG-411/413 може подробно да прочетете както за датчиците и свързването, така и за octane-coding - двата пина не са само свързани или разкачени, а може поотделно да се свързват към маса и да правят комбинации, определящи различни градуси на аванса. Имаше някаква табличка, в която ги пише градусите.

Цялото това нещо не върши работа при LPG, понеже 'корекцията' винаги е насочена надолу - компенсация при употребата на по-нискооктанов бензин. За LPG може да промените температурния датчик - той може да мести аванса напред. Точните стойности така и не можах да ги разбера. Много ще се радвам ако на някой му се занимава със стробоскоп да отчете за какви градуси става въпрос.

Другото, което си струва да се пробва при работа на газ е вместо температурен датчик да се свърже резистор, който да показва 10-15 градуса под работната температура на двигателя - няма да е голяма загуба, че е с постоянна стойност и не реагира на температурата адекватно. В един друг форум (май OPEL) хората пишеха, че са пробвали и има положителен ефект при LPG. Даже си бяха наслагали с по едно реле при превключване на газ да закача този резистор, вместо датчика за температура на антифриза.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от Didibao » 08 апр 2012, 04:43

Е ти хубаво ще сложиш резистора, обаче после кой ще ти пусне перката?
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от HACKO » 08 апр 2012, 12:29

Didibao написа:Е ти хубаво ще сложиш резистора, обаче после кой ще ти пусне перката?
Термо-включвателя, който е отделно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от Didibao » 08 апр 2012, 18:53

Хубаво де но при мондео температурата се следи от етц и той казва кода да се пусне перката.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от HACKO » 08 апр 2012, 19:27

При Фиестата от този период е по-просто.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: octane adjust plug

Мнение от Didibao » 09 апр 2012, 00:45

HACKO написа:При Фиестата от този период е по-просто.
Да знам затова го споменах. Тук системата дори работи на обратно като извадиш буксата на датчика и перката тръгва нещо като аварийно пускане е в случай да прекъснат датчик.
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта