octane adjust plug
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
octane adjust plug
Това го имам на моя ескорт с ЕЕС4, има го и при ЕЕС5 до към 97-98 до колкото знам, след това е интегриран в компютъра и се контролира чрез knocking сензор улавящ преждевременните детонации, като чукането на аванса при делкото.
Идеята му е да добави или махне 3 градуса (някои казват до 4) към ъгъла на запалването като е сложен или махнат, зависи с колко октана бензин се кара.
Сега, в щатите бензина им е 88, високооктановия им се води 92.
В Англия примерно е 92, високооктановия е 95
В българия УЖ нормалния ни е 95, високооктановия 98.
За щатите и Англия едните казват, че като се кара с високооктанов трябва да се махне, другите - да се сложи.
Тук ми е интересно в България какво да правя - някъде бях чел, че ако се кара с 92 трябва да се махне, ако се кара с нормален 95 - да се сложи.
Само че кой ти казва кое е вярното от всичко.
И кой казва дали тоя 95 е 95 а не е 93,5 ....
Дали като се кара с 95 трябва да се махне, а на 98 да се сложи
Или като се кара с 95 трябва да се сложи, а с "гаден" бензин да се махне
Идеята му е да добави или махне 3 градуса (някои казват до 4) към ъгъла на запалването като е сложен или махнат, зависи с колко октана бензин се кара.
Сега, в щатите бензина им е 88, високооктановия им се води 92.
В Англия примерно е 92, високооктановия е 95
В българия УЖ нормалния ни е 95, високооктановия 98.
За щатите и Англия едните казват, че като се кара с високооктанов трябва да се махне, другите - да се сложи.
Тук ми е интересно в България какво да правя - някъде бях чел, че ако се кара с 92 трябва да се махне, ако се кара с нормален 95 - да се сложи.
Само че кой ти казва кое е вярното от всичко.
И кой казва дали тоя 95 е 95 а не е 93,5 ....

Дали като се кара с 95 трябва да се махне, а на 98 да се сложи
Или като се кара с 95 трябва да се сложи, а с "гаден" бензин да се махне
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
По руските форуми, като карат с 88 и 92 го махат, а при 95 и нагоре го включват. Въпросът е до колко ефективно работи това чудо, братушките не можаха да направят доказателства, че тази система работи коректно в нашите условия. Би ли посочил, къде се намира при теб, защото са много противоречиви снимките указващи местоположението му. Мерси!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Този "джъмпер" определя ЕКУ-то какво предварение на запалването ще даде.
За огромно мое (а предполагам и ваше:) ) съжаление когато е включен отговаря на бензин 95, като се изключи - на 91-92. Мен много ми се искаше с негова помощ да си увелича предварението заради гЪзовата уредба, ама не
Ако го откачиш предварението ще намалее.
За огромно мое (а предполагам и ваше:) ) съжаление когато е включен отговаря на бензин 95, като се изключи - на 91-92. Мен много ми се искаше с негова помощ да си увелича предварението заради гЪзовата уредба, ама не

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
При двигателя, покрай ботуша на амортисьора откъм бобината върви сноп кабели и е привързан към него, бяла букса, ако е включен "джъмпера" е 1 кабел като ухо.Nebhotep написа:По руските форуми, като карат с 88 и 92 го махат, а при 95 и нагоре го включват. Въпросът е до колко ефективно работи това чудо, братушките не можаха да направят доказателства, че тази система работи коректно в нашите условия. Би ли посочил, къде се намира при теб, защото са много противоречиви снимките указващи местоположението му. Мерси!
Тропер и аз по принцип така съм чувал ама знам ли.
Все пак нашия 95 е по-зле от европейския 95 като качество.
Значейки, че е не по-малко от 92-93 и като се има предвид, че самото октаново число далеч не е единственият качествен показател.
Точно затова се чудя дали има смисъл да се махне, компютъра да си мисли, че сме с 92, а той е с '94', или да е сложен и да мисли, че е с 95, пък да е с 94.
Един вид - като е включен като за 95, но му сипваме 98 в резервоара пак върви повече.
Нали октановото число изразява устойчивостта на горивото и дефакто сместа към преждевременни детонации по време на сгъстяване.
В смисъл, ако се кара с уж А95 и джъмпера е сложен, но дефакто бензина е гаден (какъв ли е шанса по нашите бензиностанции

Но ако джъмпера е махнат, като за А92, а караме с А95 или същия гаден 93,5-94 дефакто все печелим, на същия принцип както когато имаме джъмпер за 95, но сипваме 98.
Чудя се каква е логиката на тези +3 градуса ъгъл на запалване.
Значи ако бензина е 92, то той е по-неустойчив към преждевременни детонации, следователно искрата на свещта трябва "съвсем да закъснява" за да не се детонира сместа "съвсем" преждевременно в камерата, преди достигане на ГМТ - т.е. това би трябвало да отговаря на 10 градуса заводска настройка + 3 градуса от джъмпер = 13 градуса общо.
Значи, че ако както пишат почти всички, а именно, че при слагане на джъмпера с добавят 3 градуса, то логично е ако се кара с А95 да се махне, не да се слага.
Или е обратното - искрата се подава 13 градуса преди завършване на оборота (ако се брои началото от ГМТ), т.е. по-рано, а когато е на 10 градуса това да съответства на закъснение.
Все повече си мисля, че е най-добре във всички случаи ако се кара на бензин джъмпера да е махнат.
А за тези които карат на газ - газта или няма октаново число, или то е по-ниско от това на бензина, но поради това, че е по-калорична и по-"газообразна" образува по-хубава смес хората си мислят, че е с "по-висок октан". И е по-добре да е махнат джъмпера, на газ опциите за настройка на сместа са много по-големи отколкото за бензин и да се достигне пак до оптимално горене.
Последна промяна от opex на 09 сеп 2011, 12:30, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Точно така де, защо съжаляваш, слагаш моста и предварението се увеличава. Друг е въпроса ако стандартно има мост и трябва да се махне, когато налееш нискооктанов Бензин.tropper написа:Този "джъмпер" определя ЕКУ-то какво предварение на запалването ще даде.
За огромно мое (а предполагам и ваше:) ) съжаление когато е включен отговаря на бензин 95, като се изключи - на 91-92. Мен много ми се искаше с негова помощ да си увелича предварението заради гЪзовата уредба, ама неАко го откачиш предварението ще намалее.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
При мен този мост си беше сложен още като взех колата, карам си с него само 95 V-Power от Шел и съм доволен. С обикновен 95 или 95 от Лукойл например колата се усеща по-мудна и гори повече, така че според мен ако сте сигурни, че бензина който слагата е 95 октана джъмпера трябва да го има.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
По книгите пише, че е точно така - маха се ако се налага да наливаш нискооктанов бензин поради липсата на друг, а за 95 си е закаченHACKO написа:...Друг е въпроса ако стандартно има мост и трябва да се махне, когато налееш нискооктанов Бензин.

След тази идея от вчера реших да го махна и вече имам около 40-50км градско на газ. Разлика... знам ли...
Принципно имам проблем с работата на двигателя между 1000 и 1800 оборота - т.е. при тръгване. Прекъсва и все едно че има "микро"-гърмежи. Прави го и на бензин, но малко по-слабо изразено... След почистване на МАФ се оправя ... за кратко - 100-200км.
Като откачих джъмпера вчера първите 3км - О, чудо! Колата е перфектна на тръгване - точно в проблемните обороти. След това веднъж ми прихълца и после пак без проблеми. След този "веднъж" не е давала признаци да се мъчи в проблемната зона на оборотите - 1000-1800.
Ще карам така без джъмпера няколко седмици, за да видя дали е само временно явление, докато ЕКУ-то се пренастрои, дали ще почне пак да прекъсва, дали ще се вдигне разхода двойно и т.н. ... и ще ви кажа после

П.С.
opex, газта дали има октаново число - не ми е много ясно и няма значение... Това което имах предвид е че:
А) високооктанов бензин иска по-голямо предварение от нискооктанов
Б) газта иска по-голямо предварение от бензина
Оттам идва сравнението, че газта е "по-високооктанова", а дали е така...
А относно дали за газ да се махне джъмпера и да се работи с другите настройки - те другите настройки могат да корегират в известна степен сместа, но не и предварението на запалването. А хората даже понякога слагат ТАП (timing advance processor = процесор за предварение). И ефект казват че има, че даже и положителен

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
От средата на 80-те някъде е в сила единен стандарт-никой не разработва мотори за гориво с октаново число под 90,5.Не,че не се правят и нискооктанови бензини,но те са за други цели.
LPG е с октаново число над 100.Приема се средно между 102 и 105.
Метанът е с октаново число 130 !
LPG е с октаново число над 100.Приема се средно между 102 и 105.
Метанът е с октаново число 130 !
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Когато има ЕКУ и knock-сензор октаните се определят по липсата на детонации, като ЕКУ-то няма самоволно да тръгне да търси по-високооктанов бензин от този, който препоръчва производителят. Ако за колата се препоръчва А95 и налеете А98 няма да има особена полза (освен ако в БГ: А95=А92, а А98=А95).
По-старите електронни запалвания нямат как да разберат с какъв бензин работят и в книжката пише, че ако по някаква причина са ви сипали бензин под А95 и двигателят работи с детонации трябва да махнете този джъмпер докато изгорите съответния по-нискооктанов бензин.
- Друга интересна подробност, която може би малко хора знаят - аз съм с от по-старите DIS запалвания, с червения самостоятелен модул, на който пише ESC - octane coding plug са два пина, които при мен фабрично са твърдо свързани на късо и нямам джъмпер, а може и някой специалист да го е отстранил при предишни ремонти. ESC модулът обаче е ширпотреба и се ползва включително и за двигатели на FORD, които не са предназначени за коли. Моят OHV 1.1 с окомплектовка за някаква промишлена употреба се продава от Форд под името VSG-411, a OHV 1.3 като VSG-413.
Покрай информацията в нет-а за VSG-411/413 може подробно да прочетете както за датчиците и свързването, така и за octane-coding - двата пина не са само свързани или разкачени, а може поотделно да се свързват към маса и да правят комбинации, определящи различни градуси на аванса. Имаше някаква табличка, в която ги пише градусите.
Цялото това нещо не върши работа при LPG, понеже 'корекцията' винаги е насочена надолу - компенсация при употребата на по-нискооктанов бензин. За LPG може да промените температурния датчик - той може да мести аванса напред. Точните стойности така и не можах да ги разбера. Много ще се радвам ако на някой му се занимава със стробоскоп да отчете за какви градуси става въпрос.
Другото, което си струва да се пробва при работа на газ е вместо температурен датчик да се свърже резистор, който да показва 10-15 градуса под работната температура на двигателя - няма да е голяма загуба, че е с постоянна стойност и не реагира на температурата адекватно. В един друг форум (май OPEL) хората пишеха, че са пробвали и има положителен ефект при LPG. Даже си бяха наслагали с по едно реле при превключване на газ да закача този резистор, вместо датчика за температура на антифриза.
По-старите електронни запалвания нямат как да разберат с какъв бензин работят и в книжката пише, че ако по някаква причина са ви сипали бензин под А95 и двигателят работи с детонации трябва да махнете този джъмпер докато изгорите съответния по-нискооктанов бензин.
- Друга интересна подробност, която може би малко хора знаят - аз съм с от по-старите DIS запалвания, с червения самостоятелен модул, на който пише ESC - octane coding plug са два пина, които при мен фабрично са твърдо свързани на късо и нямам джъмпер, а може и някой специалист да го е отстранил при предишни ремонти. ESC модулът обаче е ширпотреба и се ползва включително и за двигатели на FORD, които не са предназначени за коли. Моят OHV 1.1 с окомплектовка за някаква промишлена употреба се продава от Форд под името VSG-411, a OHV 1.3 като VSG-413.
Покрай информацията в нет-а за VSG-411/413 може подробно да прочетете както за датчиците и свързването, така и за octane-coding - двата пина не са само свързани или разкачени, а може поотделно да се свързват към маса и да правят комбинации, определящи различни градуси на аванса. Имаше някаква табличка, в която ги пише градусите.
Цялото това нещо не върши работа при LPG, понеже 'корекцията' винаги е насочена надолу - компенсация при употребата на по-нискооктанов бензин. За LPG може да промените температурния датчик - той може да мести аванса напред. Точните стойности така и не можах да ги разбера. Много ще се радвам ако на някой му се занимава със стробоскоп да отчете за какви градуси става въпрос.
Другото, което си струва да се пробва при работа на газ е вместо температурен датчик да се свърже резистор, който да показва 10-15 градуса под работната температура на двигателя - няма да е голяма загуба, че е с постоянна стойност и не реагира на температурата адекватно. В един друг форум (май OPEL) хората пишеха, че са пробвали и има положителен ефект при LPG. Даже си бяха наслагали с по едно реле при превключване на газ да закача този резистор, вместо датчика за температура на антифриза.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Термо-включвателя, който е отделно.Didibao написа:Е ти хубаво ще сложиш резистора, обаче после кой ще ти пусне перката?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Хубаво де но при мондео температурата се следи от етц и той казва кода да се пусне перката.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
При Фиестата от този период е по-просто.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: octane adjust plug
Да знам затова го споменах. Тук системата дори работи на обратно като извадиш буксата на датчика и перката тръгва нещо като аварийно пускане е в случай да прекъснат датчик.HACKO написа:При Фиестата от този период е по-просто.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта