ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
cockobg
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 29 ное 2006, 14:26
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v 115hp.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от cockobg » 15 ное 2011, 12:10

Здравейте колеги преди 2 дни си смених термостата на мондеото(1.8 16в 115к.с. МК1 93г.).Купих от мотопфое оригинален с пръстен за 50лв. на 92градуса а моят беше на 88,но от там ми казаха че вече били модифицирани и нямали оригинални на 88...та проблема е следният,смених термостата и както следва развивайки старият изтече течноста..за да ми е по лесно да работя махнах въздушния филтър и откачих единият датчик който беше на самата част в която седи термостата...при изтичане на течноста не бях забелязал че има датчик и от долу на тази част който се намокри...та смених термостата и колата запали от раз..загря нормално,но перката работи непрекаснато,казах си че е натрупал грешки компа и го реснах,но пак при запалване на студено перката се включва...Когато колата загрее(въпреки че перката върти постоянно)след загасване неиска да ПАЛИ..Върти на стартер,но нищо..Когато я избутам на скорост да запали,започва да държи малко над 2000 оборота и перката пак работи..ПОМАГАЙТЕ незнам какво да правя..дали това е от този датчик?Къде може да е грешката,термостата работи,защото стрелката на температурата не ми мърда както преди а стои посредата и вече имам малко по силно парно,но не пали като загрее и перката не спира? Ето и снимка да покажа за какво говоря http://cockobg.snimka.bg/automobiles/mi ... 2.25607356" onclick="window.open(this.href);return false; http://cockobg.snimka.bg/automobiles/mi ... 2.25607355" onclick="window.open(this.href);return false;
No Brain No Pain !!!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от deathstorm » 15 ное 2011, 12:33

Проблема може да ти е само в горния датчик, долния е само за показанията на таблото. Горния изпраща инфо на компа и това, че ти работи перката постоянно е сигурен знак, че проблема е в него. Виж дали си го наместил и контактува добре след смяната.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от urgan » 15 ное 2011, 12:39

А закачи ли обратно двата датчика? Когато разкачиш горния (ECT) казва на компа колко е загряла колата се включва вентилатора като защитна мярка. Долния датчик е за уреда вътре в таблото. Ако не прави контакт да кажем и затова да ти се е пуснал вентилатора, погледни го пак :)

Дублирахме си малко отговорите :)
Изображение

Потребителски аватар
cockobg
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 29 ное 2006, 14:26
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v 115hp.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от cockobg » 15 ное 2011, 12:45

Колеги нека се напише ведъж за винаги кой за какво е,защото едни пишат че долния е за таблото а горният за перката и показанията,а други обратното...А относно това дали съм го закачил отново и дали дава контакт мога да кажа само че състоянието на кабела и обувката му за горният датчик ми е много зле,така че незнам какво да правя и как да го направя..а и да попитам,възможно ли е от грешните показания които дава на компа дози датчик(и мисли че колата е прегряла след като включва перката)колата ми като позагрее да не пали след гасене(защото като е студена пали от раз)..дайте съвети
No Brain No Pain !!!

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от Doin » 15 ное 2011, 13:10

За начало си оправи буксата, кабела и датчика за който говориш и виж резултата.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от urgan » 15 ное 2011, 13:42

Колега оправи си буксата и кабелите и колата ще тръгне, там ти е проблема. Горния датчик е за компа, долния е за показанията на таблото, това е :D
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от opex » 15 ное 2011, 21:20

Долния датчик е за показанието на таблото.
Горния е за температура на охлаждащата течност на двигателя - изключително важен за образуването на сместа. Перката почва да върти веднага (освен когато се запали супер загрял двигателя) или при окъсени проводници или при изключен куплунг (прекъснат проводник).
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
cockobg
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 29 ное 2006, 14:26
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v 115hp.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от cockobg » 15 ное 2011, 22:33

Мога ли да сменя горният датчик без да източвам антифриза или от дупката ще потече?има ли нещо общо този датчик с запалването на колата?Посъветвайте ме от къде да си взема датчика и как да оправя старите и изгорели кабели(и обувката(куплунга))
No Brain No Pain !!!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от by_cec » 15 ное 2011, 23:05

urgan написа:Колега оправи си буксата и кабелите и колата ще тръгне, там ти е проблема. Горния датчик е за компа, долния е за показанията на таблото, това е :D
Вероятността датчика за t' да се е повредил при смяната на термостата е минимална. По- скоро някой от свързващите го проводници е прекъснал. Мондеото страда от такива проблеми. При мен прекъсна кабел на датчика за стреката при смяна на термостата.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от opex » 16 ное 2011, 03:41

Може да се свали без да се източва антифриза, излиза съвсем малко от него. Правох гп това упражнение точно вчера.
Виж нещо датчик на коляновия вал да не е овлажнил/окъсил ако се намира там някъде долу, не знам още на мондеото къде е.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
cockobg
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 29 ное 2006, 14:26
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16v 115hp.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ПОМАГАЙТЕ След смяна на термостат Мондео НЕ ПАЛИ

Мнение от cockobg » 28 ное 2011, 09:43

Колеги оказа се кабела който отива към този датчик,че се е оронила цялата му защита(гума)и кабелите се допират..Оправих кабела и сега всичко е наред..Благодаря много за всички мнения
No Brain No Pain !!!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта