Страница 1 от 2
Стартер - Ескорт - Фиеста
Публикувано: 09 авг 2006, 11:41
от dgg_g
Здравейте колеги
Някой има ли представа дали стартерите на 1.8D Eskort и на 1.8D Fiesta са еднакви

Ще ви кажа и защо питам. На баща ми фиестата е с същият ДВГ като моя обаче стартера му върти чувствително по-бързо от моя, т.е. има доста по-големи обороти от моя стартер! Моя си върти доста по-бавничко
Та затова и питам щото си мисля ако може да сменя временно двата стартера и да видя дали стартера си върти така или е нещо друго.
Иначе закрепването им е различно сигурно ама ако стартерите са еднакви и дупките ще са еднакви...

Абе де да знам точно та затова и питам...
P.S. Някой сега да не каже провери си стартера дали е наред..
Стартера ми е шест! Проверявал съм го, всичко му е шест, а акумулатора е на 6мес.

Публикувано: 09 авг 2006, 12:53
от buhap
ако стартера е 6 компресиата я няма.Повере съм склонен да мисля че стартера е виновен.Свали виж втулките.
Публикувано: 09 авг 2006, 14:03
от dgg_g
Както казах вече стартера ми е шест!

Моят е с втулка от едната страна а от другата е с иглен лагер - всичко е ОК сменял съм втулката въпреки че не беше "отишла".
Компресията ми е 28-30-29-30. Точно затова искам да сменя стартерите ако може за да разбера как върти другият на моята кола, щото никой не ми казва компресията ми добра ли е или зле!
Има много и все различни мнения за компресията - едните казват, че и на 22, 23 въртяла дори и палела а други че 32, 33 била добре...

и затова не мога да разбера моята дали е добра или вече е паднала под границата на доброто...
А и нещо друго: един приятел с авточасти магазин ми каза, че стартерите по каталог ги давали с две различни мощности - 2kW и 2,2kW! Това също е възможно аз да съм с малкия и да върти с по-бавни обороти. Ама това ако някой разбира от тоци може да каже дали е възможно...

Публикувано: 10 авг 2006, 07:27
от methodboy
Откачи клемите на акумулатора, вземи една телена четка и си изчисти контактните повърхности на захранването на стартера. Моя бившия Escort дори не щеше да върти по едно време. И се надявам наистина да ти е ОК стартера понеже и при най-малката несъосност стартера започва да се тормози и да върти по-бавно. (Mondeot-о и Escort също имат голяма разлика)
Публикувано: 10 авг 2006, 10:12
от dgg_g
От две години този стартер съм го свалял 3-4 пъти, чистен е, и никога не си е променял оборотите на въртене и никога не е отказвал и се въртял безпроблемно! Просто оборотите му са бавни а пък при студен старт на ДВГ са нужни добри обороти на стартера за да запали по-бързо. Съосието за което казваш идва(преполагам) от втулките в двата края на ротора. При мен е една втулка и едно иглено лагерче. Както казах втулката я смених за всеки случай с нова а лагерчето на вид и въртене си беше добре. Дори един път когато майстора при когото ходя беше свалил стартера и го пусна пред мен с плюс и минус и той завъртя перфектно, с перфектно издаващ звук на електромотор и той каза тогава че стартера е идеален.

Обаче като се сложи и си върти бавно и това е

Та затова търся причината...

Публикувано: 10 авг 2006, 10:13
от boris77
компресията ти е о.к. от AUTODATA я дават: 28-34 bar за този мотор
Публикувано: 10 авг 2006, 10:17
от valboy

Пробва ли с друг акумулатор, нищо че твоя е на шест месеца! Виж също има ли добра маса...
Публикувано: 10 авг 2006, 11:36
от J6B
Пробвай с акумулатора на другата кола,защото е много важно колко ток може да отдаде акумулатора към стартера ,има там едни числа 62 ампера 70 ампера и т.н, има също и ток на късо който според мен е по важен ,това е максималният ток който може да отдаде акумулатора когато е свързан накъсо ,обикновено е над 200-300 ампера,защото когато завъртиш ключа стартера е акумулатора влизат в паралел и колкото акумулатора е по силен толкова повече сила има стартера...
Публикувано: 10 авг 2006, 12:26
от dgg_g
Благодаря за отговорите колеги!
Всичко изброено съм го пробвал вече! Акумулатора ми е 74 Аh с голям пусков ток мисля беше 680А на Монбат. Когато го купувах нарочно взех с по-голям пусков ток. Сменял съм акумулатора и съм карал със "Старт" 75Ah също почти нов - никаква разлика почти.
Единственото в което се съмнявам е, че динамото не зарежда достатъчно добре и акумулатора не може да се зареди до максималния си капацитет. Но пък аз съм зареждал акумулатора през зимата със зарядно и доколкото се сещам след зареден акумулатор не усетих кой знае каква разлика в оборотите на стартера, само дето си въртеше по-дълго време без да се измъчи накрая когато съм въртял доста при минус 15.
А по принцип подучувам леко виеене от лагерите на динамото и се каня скоро да го сваля и да ги сменя, че не знам дали оказва влияние това.

Публикувано: 10 авг 2006, 22:40
от J6B
Разлика може и да има ако и двата стартера имат едни и същи бендикси в смисъл еднакви по брой зъбни колела и диаметър а маховиците на двигателите да са различни и от там също разлика във въртенето,получава се различно предавателно число...
Публикувано: 16 авг 2006, 11:02
от dgg_g
здравейте пак

Просто за инфо да ви споделя че смених двата стартера и пасват без проблеми, т.е. на фиеста и на ескорт 1.8атм.дизел стартерите са абсолютно еднакви! Дори и номера имат и те са еднакви. Но честни казано не мога още да усетя дали има разлика щото си е лято и тя така или иначе си пали сравнително лесно.
Публикувано: 31 авг 2006, 18:56
от ultrawolf
Здравейте, и аз имам питане във връзка със стартера ми .
Значи проблема е в това , че при палене задържа бендикса в продължение на 2-3 секунди.Това се наблюдава от известно време насам т.е. от както карах в пороиния дъжд .
Има ли представа някой на какво може да се дължи това задържане ?
Публикувано: 01 сеп 2006, 09:00
от dgg_g
Дошло му е времето колега
Сменяш и караш

Е няма да се разминеш и с 50 - 60лв. предполагам....
Публикувано: 01 сеп 2006, 10:12
от ultrawolf
Миналия месец ми сменяха бендикса .. няма ли конкретна причина за повредата ?
..да взема да го отворя аз

Публикувано: 02 сеп 2006, 14:26
от dgg_g
Ако малко разбираш поне от стартери - отвори го. Ама после да не се чудиш как се сглобява

, защото разглобяването лесно ама после да наместиш четките малко си е играчка ако не знаеш как!
Ако не ти се занимава давам ти един телефон на сигурен ел.авто майстор при когото ходя от години и ти го оправя без проблем! Сваля ти го за 5 мин. и ти казва какъв е проблема.
Публикувано: 02 сеп 2006, 18:11
от ultrawolf
Проблемите са ми ясни какви може да са значи:
или втулката е крива или износена или пружината се е замърсила от пороя в които карах ... не знам кое от трите е , ама ще те послушам и ще ида на майстор

после съответно ще споделя какво е било положението със стартера ..по-точно бендикса понеже в него е проблема
Публикувано: 03 сеп 2006, 13:20
от dgg_g
Доколкото разбирам от стратери, по описанието на проблема ти предполагам че не втулките са проблема. Ако бяха те нямаше да има съосие между ротора и статора и когато завъртиш се замисля въобще дали да завърти и запецва за малко. А твоят си завърта нормално.
Ама тъй или иначе си решил отивай на майстор той ще ти кажа най-добре

. Като стигна дотам да не разбирам и аз тъй правя

Има и още нещо: ти казваш че си сменял бендикса преди месец а пак същият проблем е станъл - да не би някой майстор да те е излъгал със смяната?
Публикувано: 04 сеп 2006, 08:34
от ultrawolf
dgg_g, ако е така мисля вече от коя страна да му паля сервиза

Публикувано: 04 сеп 2006, 16:54
от dgg_g
Отиди сега при друг майстор и стой там за да го видиш. Свалянето става за 10мин мах, а пък разглобяването за 5мин. Другият ще ти каже дали е сменян или е стар бендикса и е смазан малко колкото да се пооправи временно...
Публикувано: 04 сеп 2006, 18:25
от ultrawolf
dgg_g, дай някой майстор да го скива ..към 10-ти ще ида и без друго искам да я види на елкон