Страница 1 от 1
Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 28 яну 2012, 23:07
от sa6ika
Здравейте колеги, от скоро съм собственик на форд орион 1.8 1993 година. Взех го евтино от един познат обаче има някои неща които ме притесняват. Форда не беше каран от доста време може би 1 година, еи така си седи пред блока. Когато го кипух естествено акомулатора беше паднал, дадохме му ток запали обаче нещо не работи много добре. На място, без гас му падат оборотите сами, притриса и после сами си се качват пак (да добавя и че бензина в него е от 1 година някъде). Ако имате варианти от какво може да е казвайте

Другото което ме притеснява е че взех нов акомулатор днес го сложих, запалих го, но докато работи на таблото ми свети лампата за акомулатора ? Това от какво може да е ? Много ще се радвам ако ми кажете и помогнете .. Не разбирам от коли, може въпросите ми да са малоумни за което се извинявам ако е така! Не знаех къде да пусна темата, дано да съм оцелил мястото, ако не съм пак се извинявам и в форума съм нов : ) Айде чакам и се надявам за помощ : P
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 29 яну 2012, 00:16
от peigera
Относно претрисането бих те посъветвал да почистиш дроселовата клапа.Да напръскаш степ мотора със спрей WD40 и да махнеш този стар бензин от колата защото запушва яко дюзите . Наливаш нов бензин и една пресатка за почистване на инжекторите. За акумулатора-запали двигателя и замери с мултицет какво е напрежението.Трябва да е мин.13,5 макс14,5.Ако е в тези норми значи най вероятно четкодържателя е за смяна.
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 29 яну 2012, 11:10
от essex
По лошо е една нова кола да стой 1 година пред блока от колкото всеки ден да се кара градско, провери на колко цилиндъра работи, както е казал колега в горното мнение, но стой ли толкова време, просто трябва абсолютно едно нещо да прегледаш, дюзите, алтернатор, всичко се е затлачило и сиг има и някакъв така да го нареча корозионен слой. даже виж да не издуха и гарнитурата на главата !
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 29 яну 2012, 11:37
от peigera
Смятам, че до гарнитура на глава едва ли ще се стигне. Най много да са запекли сегментите от престоя ако е карана с минерално масло.Но ако се наложи смяна ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е и гарнитурата. С компресомер лесно ще се разбере. Ако има нещо може да се пробва с наливане на газ за горене (газ за газови лампи има го в железариите) през дупките на свещите ,около 100-200 грама в цилиндър и оставяш за един ден.КАТО ПРЕДИ ТОВА ИЗТОЧИШ МАСЛОТО И ОСТАВЯШ ПРОПКАТА НА КАРТЕРА СВАЛЕНА. После завиваш пропката, наливаш маслото и палиш.Покарваш е малко пак мериш ако няма разлика процедурата се повтаря още веднъж. Ако не си сменял маслото дори и да няма минати километри пак трябва да се смени след като е стояло година в двигателя. Надявам се да не се стигне до там. Едно голфче 3 наскоро правих. Стоя така година и 2-3 месеца и не се отърва,сменях му сегменти. А може да пробваш и със синтетично масло то също много добре почиства мотора.
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 29 яну 2012, 11:54
от HACKO
Преди да започнеш да се притесняваш от това, което ти написаха предните, направи следното:
Налей 10-15л високооктанов Бензин, добре е да сложиш и някаква добавка за почистване на дюзите, сложи повече не се притеснявай. Палиш и караш 30-40 или повече километри, като държиш двигателя над 3000 оборота (да не вземеш да се юрнеш на 5та в тези снегове, карай на по-ниска предавка). През това време използвай максимално често спирачките за да се понапаснат накладките. Ако през това време лампата на генератора не изгасне, най-вероятно четките са за сменяне, струват 15лв и се сменят лесно.
Може и самия генератор да е повреден, но ме съмнява. Заради престоя още доста неща (най-вече по ел инсталацията) може да искат ревизия, но всичко е поправимо.
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 29 яну 2012, 13:06
от peigera
Проблема ще се реши с бензин и пресатка.Компресия и такива неща ЕДВА ЛИ. Писах го в краен случай
Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 30 яну 2012, 22:32
от sa6ika
HACKO написа:Преди да започнеш да се притесняваш от това, което ти написаха предните, направи следното:
Налей 10-15л високооктанов Бензин, добре е да сложиш и някаква добавка за почистване на дюзите, сложи повече не се притеснявай. Палиш и караш 30-40 или повече километри, като държиш двигателя над 3000 оборота (да не вземеш да се юрнеш на 5та в тези снегове, карай на по-ниска предавка). През това време използвай максимално често спирачките за да се понапаснат накладките. Ако през това време лампата на генератора не изгасне, най-вероятно четките са за сменяне, струват 15лв и се сменят лесно.
Може и самия генератор да е повреден, но ме съмнява. Заради престоя още доста неща (най-вече по ел инсталацията) може да искат ревизия, но всичко е поправимо.
Благодаря колеги. Значи днес го премерихме с мултицед акомулатора, без гас показва 10,9, след каго подам гас се покачва до 12, което обаче пак не е достатъчно, но пък ме навежда на мисълта че май са четките ? Както каза колегата те са евтини и аз така разбрах, тия дни ще си поиграя да сваля алтернатора и да ги сменя (надявам се да няма нищо сложно, сменял съм четки на ел. моторче за климатик на пътнически рейс, миссля че е нещо подобно, но да не се изказвам неподготвен), за претресането така и го мислих да направя да поработи с добавка надявам се да се изчисти, знаете ли забравих да ви спомена че колата има и газ. Чиста газ не инжекцион, още не съм я пробвал на газ как работи но и това ще се случи тази седмица, просто съм малко зает до сряда но след това ще пада разглабяне и тем подобни ! Благодаря пак за съветите и се надявам да е нещо простоо, да не е нищо по инсталацията, или да трябва да се сменят сегменти

... до сряда ще споделя какво и как се е случило

Re: Проблем при Форд Орин 1.8 !!!!
Публикувано: 31 яну 2012, 00:21
от HACKO
С Газта трябваше да започнеш бе човек, не може да очакваш от инджекцион на газ да работи добре на Бензин, просто дюзите се запичат и дори да ги почистиш или смениш след 2-3 месеца отново ще са така.
Ако генератора е Бош (най-често при Ескорт), четките вървят комплект с регулатора, захванат е отвън на статора с два болта и се сменят без да разглобяваш генератора.