Страница 1 от 2
Странен проблем при палене
Публикувано: 18 авг 2006, 21:47
от A_L_E_X
Здравейте,
Извинявам се ,ако темата не е за тук ...
Карам Форд Ескорт 93-та 1.8 16v ,вчера я взех от профилактичен ремонт : преглед на спирачки,смяна на масло,смяна на свещи ...
та проблема ми е следния : Понякога колата отказва да запали,давам контакт и няма никаква реакция (стартера въобще не завърта) ..извинете ,ако използваната "терминология" не е правилна ,но от скоро съм шофиор (6-7 месеца ) и не съм запознат много с ДВГ-тата ...,та при контакт просто си светва всичко по таблото,но няма "детонация" ,просто се чува ,че горивната помпа тръгва и дотам ...мислех си ,че този проблем може да се е дължал на стари свещи,но бяха сменени вчера ...и още по странното,е че този проблем се е случвал точно 3 пъти за 6 месеца от както я карам ,единия път се случи на "топъл" двигател ...бях изминал 60-на км и спирам пред гаража и я гася и след това няма палене (след 20-на минути запали все пак ..) ....,не мисля ,че е и от акумулатора понеже ток си има ..централното работи ,ел стъклата също ...,свещите също ги отписвам,защото и със старите и с тези новите пак го има този проблем ...,другото което ме учудва,че до сега винаги е палила от раз ...,а когато се появи този проблем ...просто изчаквам 15-20 минути и след това отново запалва от раз ,но когато се появи правя по 5-6 опита,да запали и няма ефект(не искам да правя повече ,да не би да падне акумулатора) ....цялата работа ,въобще не ми е ясна,а другото което ме учудва толкова е ,че за 6 месеца средно интензивно каране ,ми се е случвало 3 пъти ....ще се радвам ,ако някой по-запознат може да сподели опит или да даде малко инфо по въпроса

Поздрави
Публикувано: 18 авг 2006, 22:06
от pepy1
според мен е от акомулатора
колата може да е с акомулатор с по малък ампераж от това което е необходимо например на мен ми я продадоха така и се наложи да си купувам друг
може да са ти окислени клемите и да не ти дава контакт или да са ти разхлабени
може да му е дошло времето на акомулатора
при стартиране акомулатора черпи най много ток и при недостиг на такъв стартера въобще не завърта затова не палиш а за централното и за алармата има достатъчно ток и те си работят.При първа възможност отиди при акомулаторджии те ще се произнесат най добре за това дали е от акомулатора или не поне това е най лесния,най безболезнения и най ефтиния вариант според мен
ПП темата май е за ел. инсталация и ел оборудване
Публикувано: 18 авг 2006, 22:43
от paci
Ще опиша как ми беше ладата.
Малко отива на ел.
Начи не изхвърлше бендикса.
Бях сринал стартера ходи на ремонт но май и преди това си го имаше. Тогава и баща ми все още я караше.
Връщахме стартера там майстора вика всичко е наред.
Смених това дето са пластините на пакета на ключа - почти никакво подобрени или беше за кратко или нещо му хрумваше. Стария, новия все тази.
Имаше ампермер, махнах го - нищо.
Не се сещам още какво правих отдавна беше.
Акумулатора също беше сменен с чистонов.
Ако дам контакт и се опитам да въртя някой път въртеше някой път не.
Гарантирано завърта като:
1. Имаше изведен отделен бутон за стартера. Не трябва да даваш контакт и да натискаш спирачката (светят стоповете, има консумация). Натискаш бутона, задължително върти и тогава даваш контак и пали от четвърт.
2. Директно + на шалтера
Така си и замина с този "имобилайзер"
Публикувано: 18 авг 2006, 22:53
от A_L_E_X
Ако модераторите преценят може да преместят темата,с моето извинение,че не е в правилния раздел(просто не знаех от какво е самия проблем и за това я пуснах тук) ...
pepy1,акумулатора е на около годинка (акумулатора е със същия ампераж какъвто трябва да е ...,мисля че алтернатор се казваше това ,което го зареждаше и е 65А ...,утре ще погледна и ще кажа ..) ,забравих да спемена,че при 2-рото явление на това,аз бях виновен ...прибирах се вкъщи към 5 сутринта и ми се спеше много и тръгнах да паля на пуснати дълги(пускат се в момента в ,които се подаде контакт ..)и си мислех,че може би е някоя защита ...,но днес абсолютно нищо,което черпи ток не беше пуснато ....
П.П :Някой може ли да ми каже маистор/сервиз(за да погледнат акумулатора) около/в Пазарджик ?
Публикувано: 19 авг 2006, 11:24
от sashos
аз имах сьщия проблем сьс стария ореон смених доста пишман майстори докато установят че имам разлабена маса .провери си масата
Публикувано: 19 авг 2006, 19:56
от HACKO
При моя Орион 83 когато започне да прави този проблем вадех болтовете с които е закрепен към д-ля почиствах ги и си ги завивах и проблема временно изчезваше.
ПС. Едно е сигурно- не е от акомулатора появява се най често по време на дълго каране спираш някъде за момент и оставаш там.
Публикувано: 19 авг 2006, 22:11
от Ford_rs
Не разбрах стартера ли не върти,или върти и не може да запали?
Публикувано: 19 авг 2006, 22:39
от pepy1
Ford_rs написа:Не разбрах стартера ли не върти,или върти и не може да запали?
A_L_E_X написа:....(стартера въобще не завърта) .....
Публикувано: 21 авг 2006, 09:51
от Bakara
Чува ли се бендикса да изхвърля. При мен от скоро се случва това нещо, когато е загрял двигателя от време на време, не иска да върти стартера, само бендикса изхвърля и не върти. Но завърта почти винаги на следващото завъртане на ключа, няма такова нещо да го чакам.
Публикувано: 21 авг 2006, 11:15
от A_L_E_X
sashos написа:аз имах сьщия проблем сьс стария ореон смених доста пишман майстори докато установят че имам разлабена маса .провери си масата
извинявам се за глупавия въпрос,но масата на стартера ли ? мисля си ,че акумулатора няма маса ...
/оффтопик
до сега не ми се е налагало,да ме бутат ,за да запаля и ми е непонятна процедурата ,как се прави ..слушал съм,че се пали на 2-ра предавка(ясно е ,че с натиснат съединител) ,но не ми е ясно дали трябва да врътна ключа на контакт или просто като ме забутат да отпусна съединителя ...
Извинявам се още един път за тези "смехотворни" въпроси,но от скоро съм зад волана,а не искам да изпадам в някои ситуации и да нямам никаква "подготовка"

Благодаря на отзовалите се

Публикувано: 21 авг 2006, 19:51
от sashos
не мисли а провери (на акмл. има 2 извода N -L или + и_ )си _ като си проследиш кабелчето ще видеш кьде свьршва обикновенно на един болт кьм блока на ДВГ и стартера има маса.Ако наистина нямаш маса ,маси продават всякаквиjavascript:emoticon(':D')
Very Happy
Публикувано: 21 авг 2006, 22:54
от Dundee
Заяждането не помага особено!
За бутането: задължително ключът трябва да е на контакт. Като те позасилят вкарваш втора или трета, ако са те засилили повечко (може и да си вкарал предавката още преди да те бутат и да държиш съединителя долу) и пускаш плавно съединителя. Обикновено има нужда да даваш мъничко газ докато моторът бръмчи принудително от засилката. Щом усетиш че пали, натискаш съединителя и припомпваш газта за да стабилизираш оборотите и да задържиш двигателя запален. Ако не стане от първия път - повтаряте отново.
Публикувано: 22 авг 2006, 20:35
от A_L_E_X
Благодаря на всички Ви

Публикувано: 22 авг 2006, 20:40
от pepy1
A_L_E_X написа:Благодаря на всички Ви

остава да споделиш с нас какъв наистина ти беше проблема и как го разреши(поне на мен ми е много интересно)
Публикувано: 23 авг 2006, 06:19
от A_L_E_X
pepy1 написа:A_L_E_X написа:Благодаря на всички Ви

остава да споделиш с нас какъв наистина ти беше проблема и как го разреши(поне на мен ми е много интересно)
проблема бил в "слаб акумулатор"("искра") и "калпави връзки" (както се изрази майстора) ...,мога само да се надяавам бащата да кара безавариино и да сподели дали още го има този проблем,понеже днес заминавам да следвам в Украйна и до коледа колата ще е тук,поне докато не разбера как стой въпроса с нашите номера там,колко може да се кара и какво трябва да се вади
Пожелавам приятно и най-вече безаварийно каране на всички съфорумци

Публикувано: 31 авг 2006, 18:21
от Захари
Карам Ескорт от '92-а. Вече прочетох, че и при други се случва, когато карат по-дълго, колата им да не запали. При мен е същото. Никой не може да разбере на какво се дължи, защото когато е студена си пали от раз. Интересното е, че когато карам дълго и загася двигателя, после въртя и нищо - лампите светват, стартера не върти. Но ако изчакам докато вентилатора се включи, после се изключи и завъртя, пали без никакъв проблем. На какво може да се дължи това?
От 2 години го има. Какво ли не са гледали и пак не могат да открият какво не е наред. В интерес на истината, през зимата като че ли не го прави толкова често.
Публикувано: 31 авг 2006, 19:29
от paci
Начи на база на мнениято които изписаха в другата тема и не преместиха тук.
Се сетих :
Обаче стартера е различен на форда а съм отварял само на ладата.
Времено май даваше резултат почистването на пластината която е на шалтера от вътрешната страна м/у 2-та болта.
Пак ти казвам, че ти говоря за лада.
Начи някой стар ми описа за тази плочка и аз го разглобих и верно имаше яко нагар. Почистих и май даде резлутат но не е било генерално решение на проблема, защото го правих на село и след прибирането 40 км. категорично отказа да завърти. Нищо не барам пала я там с чалъми паркирам я и на другия ден е перфектна.
После пак говоря с дърти и им казвам какво съм ровил и ми казаха, че тази плочка може да е изтъналя и да няма добър контакт и от там и нагара и естественно пад в напрежението.
Може и някаква умора на стартера.
С купуването на въпросната лада си спомням, че имаше проблем със шалтера на стартера. Ремонт или нов не ме е интересувало бил съм малък. После ТАХI ... бръм, врът ... После при мен зацепи в движение и аз новобранец ... той си бръмчи аз си карам и се оглеждам ... бее бръмчи мотор а няма жива душа около мен ... бе мотор беше но ел. и то в моя кош не някъде около мен.
Нямаше от кого да взема стартера да покарам с него да видя дали и с друг стартер ще е така и да зафърлям моя . На майстор го кара баща ми тоя сартер и там няма грижи, на колата писах вече подаде ли му се директно + на шалтера не отказваше.
Публикувано: 31 авг 2006, 19:34
от Захари
Честно да ти кажа, затова писах, че е мистерия. Преди 2 години разглобиха стартера, чистиха го, смениха нещо, защото имало нагар (и наистина имаше, и почти си беше отишло), на следващия ден изминах 200 километра и доволен гася, но изненада! Същата работа - не ще да пали. Откакто открих този номер с вентилатора изобщо не пипам, а чакам някой да ми даде логично обяснение или да се е сблъскал със същия проблем и да го е оправил.
Публикувано: 31 авг 2006, 19:51
от Mondeo18TDI96
това с вентилатора съм го пропуснал !
възможно е "нещото" наистина да си мисли че му е горещо и блокира запалването (по-време на движение не е най-подходящия момент за това, но при палене изглежда по-малко безумно) ... макар че без индикация това е доста странно решение (ако е това)
в такъв случай си провери термодатчиците - едва ли са повече от 2-3
(предполагам че в/у радиатора и термостата) ... колегите ще ти кажат колко са и къде
провери им кабелите и клемите (спрей) ...
датчиците би трябвало да са термо съпротивление ... така че с омметър ще могат да се проверят дали са наред ... (темп./Ом)
нормално ли е показанието на темп (таблото) - има ли признаци наистина да стига по-висока темп двг-то ?
Публикувано: 31 авг 2006, 19:59
от Захари
На таблото си показва температурата на двигателя съвсем точно. По време на път винаги е около половината на деленията. Когато спра, чакам да се вдигне почти до червеното, тогава вентилаторът се включва, работи известно време и когато изключи мога спокойно да гася двигателя. Тогава пали. Но ако не изчакам да се включи вентилатора, чакам половин час и тогава паля. Е, не чакам, все намирам кой да бутне, но по принцип, тогава пали.