Страница 1 от 1

Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 09 фев 2012, 05:39
от dr. Svetlyo
Здравейте, колеги!

Случи се точно в шибаната студена германска зима на -15*С с Ескорт 1.8 ТД.

Колата си палеше още щом види ключа, вървеше си супер, докато при предпоследното паркиране ми присветна лампата на акумулатора и оборотомера показа кратковременни стойности при празен ход от порядъка на 500 об. Не му обърнах внимание, мислех че е от студа и динамото зарежда повече...

Обаче на следващия ден колата запали малко по-трудно и постепенно в ниските обороти лампата на акумулатора започна да присветва. Час по-късно започна да свети под 1500 оборота, след това под 2000 оборота. Накрая вече, както си шофирах към дома, оборотомера падна на 0 и всички светлини започнаха прогресивно да гаснат, докато не ми светна ми първо лампата на АБС-а, после и на Airbag-а. Пътьом се отбих да взема зарядно за акумулатора и оставяйки колата без ел. консуматори на празен ход, оборотомера се покачи на 500. Щом запалих фаровете отново падна на 0.

Заредих 4 годишния Bosch Silver S5 74Аh 750A и направих тест с мултицета. Акумулатора дава напрежение 12,9 V, при стартиране на мотора пада до към 10,5 V, при запален двигател показва 12,6 V. Празния ход според оборотомера е 500 об./мин, лампата на акумулатора свети. При подаване на газ над 1500 об. показание на оборотомера, лампата на акумулатора угасва. За съжаление обаче напрежението в автомобила, дори и при подаване на газ, сякаш не помръдва или поне не се покачва до 14,4 V (както беше миналата зима, като си тествах ел. инсталацията), а си стои на мизерните 12,6 - 12,8 V напрежение, идващо само и изцяло от акумулатора. При включване на консуматори, последното спада прогресивно с повече от нормалните 0,5 V.

В главата ми се роди гениалната идея, че пистовия ремък приплъзва и си поръчах нов такъв от вносителя на Форд тук - 23 евро. След малко ми предстои евентуална смяна.

След това се зачетох из форума и прегледах книгата за ремонт на Ескорт. Честно казано леко се притесних, че може би не ремъка, а динамото е заминало.

Ще се опитам да обобщя причините за светещата лампа на таблото и грешно отчитащия оборотомер:
1. Хлабав клиновиден ремък
2. Износени графитни четки
3. Повреден регулатор на напрежението
4. Скапана диодна платка (съмнително, защото при дефект в диодите, лампата на акумулатора свети и при изключено запалване, а при мен няма такъв симптом)
5. Разбит, заял или блокирал лагер на алтернатора (моя леко се обаждаше и хъркаше, беше тръгнал...)
6. Разбит, заял или блокирал лагер на климатичния компресор (закачен на същия ремък, виещ, стържещ, бучащ, направо заминал...)
7. Търся проблема именно в динамото, защото сигнала за оборотомера идва точно от самия алтернатор...

Последно уточнение - точно преди да ми присветне за първи път лампата на акумулатора, бях настъпал със 160 км/ч на 4000 об./мин по аутобана. При това около половин час карах така бързо. При тези обороти ме съмнява, че някой от лагерите или пък самия ремък (поради температурната амплитуда от -15*С околна температура и горещ мотор в комбинация с бързовъртящ се (деформиращ се) ремък) да може са сдали фира.

Днес ще вдигнем колата в сервиз да огледаме / сменим ремъка, ако съм късметлия, ще се окаже най-баламския проблем...

Притеснявам се, че може да е динамо, затова питам вас, колеги, какъв очаквате, да бъде проблема. Имам нужда от насока, за да преценя дали съм за евтиния сервиз с интернационален персонал или да поемам към фордовския...

Поздрави
Светльо

P.S.: В Германия съм. За съжаление тук майсторите не приемат с охота смяна на нещо в някакъв възел. Предпочитат да сменят целия агрегат.

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 09 фев 2012, 08:50
от Nebhotep
В немския ebay гледам алтернатори втора ръка по 30-40 eur, тъй че ако трябва да го сменяш няма да се плашиш! Според мен проблемът ти е електрически, някъде губи маса от двигателя към купето!

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 09 фев 2012, 09:18
от madboy
Изглежда алтернатора е дал фира. По-добре да ти го проверят и отремонтират, като му сменят всичко необходимо- втулки, четки, диодна платка.
Втора употреба не знаеш колко ще изкара- 1 месец или 1 една година.

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 09 фев 2012, 10:26
от Didibao
Ще му го отремонтират ако е в България, там само смяна ще му помогне.

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 09 фев 2012, 16:09
от dr. Svetlyo
Така... Вече си джиткам с нов алтернатор. На стария четките му бяха до свършване изпилени; ротора, в зоната където се трие с четките, бешедоста изтънял, лагера на динамото се обаждаше... Рециклирането на оригиналния Magneti Marelli не си заслужава пред цената на нов, но неоригинален.

Сметката излезе 80 EUR за алтернатор + 30 EUR труда = 110 EUR. Ех, друго са цените у дома... Хубавото е, че поне имам и гаранция.

Поздрави
Светльо

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 12 фев 2012, 11:59
от chefo_ukr
У дома едва ли ще ти излези по ефтино.Успех :D

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 12 фев 2012, 13:33
от Didibao
У дома четки са 5-6лв., нови пръстени за ротора 7-8лв., нови лагери 10-12лв. броя, като теглиш чертата 26лв, ако се налага регулатор или изправителна плочка цената се променя.

Re: Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула

Публикувано: 14 фев 2012, 18:24
от naze
да ам тук само ремонтец а там нов :).. тука нов наистина няма да излезе много по ефтино.. на мен динамото ми го правиха от 2 други и мойто "майстори" но все пак ми излезе 65 лева със 2 чисто нови клеми че явно е имало неизправност в тоците старите се бяха запоили за акомулатора явно и това е била причината да сдаде багажа динамото но не съм слагал ново .. ново отиде към 100 евра абе важното е че няма проблем вече че аз тука 3 дена пак проблеми с паленето (тва на друга кола вече) и се оказа както е казал колегата "баламски проблем" ремъка ми е бил... грешния така да го кажа щот опираше в масления филтър (опел вектра) и е търкал търкал и е изтървал и накрая се е скъсал купих си нов по каталог че си нямах идея какъв е по размер сложих новия и гледам разликата в положението на динамото е умопомрачителна... около 2 сантиметра е бил по дълаг стария и аз натягам ли натягам новия и викам бе не отива до същото положение ши са скъса и тоя и се замислих гледам кво пише на стария ми той по дълаг УНИКАЛНИТЕ МАЙСТОРИ които си разбират от работата даже не са си направили труда да го опънат .. а то има на къде и нямаше да усетя че е по дълаг ремъка ама нали.. да земат парата е по лесно :) сега пали даже си сложих 66-цата акомулатора че бях с 55 от ориончето и днес пак му се губи душата сега го съживявам на електрошок а със 66цата който зареждах преди повече от месец и си седи в коридора запали без проблем . колата не е палена от вчера сутринта но все пак не е толкова студено