Няма ток - лампата на акумулатора свети, оборотомера на нула
Публикувано: 09 фев 2012, 05:39
Здравейте, колеги!
Случи се точно в шибаната студена германска зима на -15*С с Ескорт 1.8 ТД.
Колата си палеше още щом види ключа, вървеше си супер, докато при предпоследното паркиране ми присветна лампата на акумулатора и оборотомера показа кратковременни стойности при празен ход от порядъка на 500 об. Не му обърнах внимание, мислех че е от студа и динамото зарежда повече...
Обаче на следващия ден колата запали малко по-трудно и постепенно в ниските обороти лампата на акумулатора започна да присветва. Час по-късно започна да свети под 1500 оборота, след това под 2000 оборота. Накрая вече, както си шофирах към дома, оборотомера падна на 0 и всички светлини започнаха прогресивно да гаснат, докато не ми светна ми първо лампата на АБС-а, после и на Airbag-а. Пътьом се отбих да взема зарядно за акумулатора и оставяйки колата без ел. консуматори на празен ход, оборотомера се покачи на 500. Щом запалих фаровете отново падна на 0.
Заредих 4 годишния Bosch Silver S5 74Аh 750A и направих тест с мултицета. Акумулатора дава напрежение 12,9 V, при стартиране на мотора пада до към 10,5 V, при запален двигател показва 12,6 V. Празния ход според оборотомера е 500 об./мин, лампата на акумулатора свети. При подаване на газ над 1500 об. показание на оборотомера, лампата на акумулатора угасва. За съжаление обаче напрежението в автомобила, дори и при подаване на газ, сякаш не помръдва или поне не се покачва до 14,4 V (както беше миналата зима, като си тествах ел. инсталацията), а си стои на мизерните 12,6 - 12,8 V напрежение, идващо само и изцяло от акумулатора. При включване на консуматори, последното спада прогресивно с повече от нормалните 0,5 V.
В главата ми се роди гениалната идея, че пистовия ремък приплъзва и си поръчах нов такъв от вносителя на Форд тук - 23 евро. След малко ми предстои евентуална смяна.
След това се зачетох из форума и прегледах книгата за ремонт на Ескорт. Честно казано леко се притесних, че може би не ремъка, а динамото е заминало.
Ще се опитам да обобщя причините за светещата лампа на таблото и грешно отчитащия оборотомер:
1. Хлабав клиновиден ремък
2. Износени графитни четки
3. Повреден регулатор на напрежението
4. Скапана диодна платка (съмнително, защото при дефект в диодите, лампата на акумулатора свети и при изключено запалване, а при мен няма такъв симптом)
5. Разбит, заял или блокирал лагер на алтернатора (моя леко се обаждаше и хъркаше, беше тръгнал...)
6. Разбит, заял или блокирал лагер на климатичния компресор (закачен на същия ремък, виещ, стържещ, бучащ, направо заминал...)
7. Търся проблема именно в динамото, защото сигнала за оборотомера идва точно от самия алтернатор...
Последно уточнение - точно преди да ми присветне за първи път лампата на акумулатора, бях настъпал със 160 км/ч на 4000 об./мин по аутобана. При това около половин час карах така бързо. При тези обороти ме съмнява, че някой от лагерите или пък самия ремък (поради температурната амплитуда от -15*С околна температура и горещ мотор в комбинация с бързовъртящ се (деформиращ се) ремък) да може са сдали фира.
Днес ще вдигнем колата в сервиз да огледаме / сменим ремъка, ако съм късметлия, ще се окаже най-баламския проблем...
Притеснявам се, че може да е динамо, затова питам вас, колеги, какъв очаквате, да бъде проблема. Имам нужда от насока, за да преценя дали съм за евтиния сервиз с интернационален персонал или да поемам към фордовския...
Поздрави
Светльо
P.S.: В Германия съм. За съжаление тук майсторите не приемат с охота смяна на нещо в някакъв възел. Предпочитат да сменят целия агрегат.
Случи се точно в шибаната студена германска зима на -15*С с Ескорт 1.8 ТД.
Колата си палеше още щом види ключа, вървеше си супер, докато при предпоследното паркиране ми присветна лампата на акумулатора и оборотомера показа кратковременни стойности при празен ход от порядъка на 500 об. Не му обърнах внимание, мислех че е от студа и динамото зарежда повече...
Обаче на следващия ден колата запали малко по-трудно и постепенно в ниските обороти лампата на акумулатора започна да присветва. Час по-късно започна да свети под 1500 оборота, след това под 2000 оборота. Накрая вече, както си шофирах към дома, оборотомера падна на 0 и всички светлини започнаха прогресивно да гаснат, докато не ми светна ми първо лампата на АБС-а, после и на Airbag-а. Пътьом се отбих да взема зарядно за акумулатора и оставяйки колата без ел. консуматори на празен ход, оборотомера се покачи на 500. Щом запалих фаровете отново падна на 0.
Заредих 4 годишния Bosch Silver S5 74Аh 750A и направих тест с мултицета. Акумулатора дава напрежение 12,9 V, при стартиране на мотора пада до към 10,5 V, при запален двигател показва 12,6 V. Празния ход според оборотомера е 500 об./мин, лампата на акумулатора свети. При подаване на газ над 1500 об. показание на оборотомера, лампата на акумулатора угасва. За съжаление обаче напрежението в автомобила, дори и при подаване на газ, сякаш не помръдва или поне не се покачва до 14,4 V (както беше миналата зима, като си тествах ел. инсталацията), а си стои на мизерните 12,6 - 12,8 V напрежение, идващо само и изцяло от акумулатора. При включване на консуматори, последното спада прогресивно с повече от нормалните 0,5 V.
В главата ми се роди гениалната идея, че пистовия ремък приплъзва и си поръчах нов такъв от вносителя на Форд тук - 23 евро. След малко ми предстои евентуална смяна.
След това се зачетох из форума и прегледах книгата за ремонт на Ескорт. Честно казано леко се притесних, че може би не ремъка, а динамото е заминало.
Ще се опитам да обобщя причините за светещата лампа на таблото и грешно отчитащия оборотомер:
1. Хлабав клиновиден ремък
2. Износени графитни четки
3. Повреден регулатор на напрежението
4. Скапана диодна платка (съмнително, защото при дефект в диодите, лампата на акумулатора свети и при изключено запалване, а при мен няма такъв симптом)
5. Разбит, заял или блокирал лагер на алтернатора (моя леко се обаждаше и хъркаше, беше тръгнал...)
6. Разбит, заял или блокирал лагер на климатичния компресор (закачен на същия ремък, виещ, стържещ, бучащ, направо заминал...)
7. Търся проблема именно в динамото, защото сигнала за оборотомера идва точно от самия алтернатор...
Последно уточнение - точно преди да ми присветне за първи път лампата на акумулатора, бях настъпал със 160 км/ч на 4000 об./мин по аутобана. При това около половин час карах така бързо. При тези обороти ме съмнява, че някой от лагерите или пък самия ремък (поради температурната амплитуда от -15*С околна температура и горещ мотор в комбинация с бързовъртящ се (деформиращ се) ремък) да може са сдали фира.
Днес ще вдигнем колата в сервиз да огледаме / сменим ремъка, ако съм късметлия, ще се окаже най-баламския проблем...
Притеснявам се, че може да е динамо, затова питам вас, колеги, какъв очаквате, да бъде проблема. Имам нужда от насока, за да преценя дали съм за евтиния сервиз с интернационален персонал или да поемам към фордовския...
Поздрави
Светльо
P.S.: В Германия съм. За съжаление тук майсторите не приемат с охота смяна на нещо в някакъв възел. Предпочитат да сменят целия агрегат.