Страница 1 от 1
Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 12 фев 2012, 21:41
от ЙордановМилен
Здравейте колеги, карам Ford Escort 1.6i 16V 66kW 1995 година.
Имам следния проблем и незнам какво да правя. Не иска да запали:
1. Ток на свещите има
2. Стартера върти без проблем
3. Бензин има пълен резервоар
4. Като подам контакт помпата работи и като направи налягането след около 2/3 секунди изключва
5. И ТУКА СИ МИСЛЯ ЧЕ Е ПРОБЛЕМА, КАТО ТРЪГНА ДА ПАЛЯ, НЯКОЕ РЕЛЕ ПОД ВОЛАНА ИЛИ ТАМ НЯКЪДЕ ДОЛУ, СЕ ЧУВА ПОСТОЯННО ДА ЦЪКА??????
Изчетох всичко във форума (или поне така си мисля) относно подобни проблеми ама нищо не открих. Има ли вариант да е студена спойка на платката с релетата и бушоните?
Бубината и кабелите са сменяни лятото. Лошото е че съм в Чехия и тука къртят зъби в сервизите
Благодаря предварително за отговорите ви.
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 08:57
от peigera
По принцип има вариант да е лоша спойка в таблото.Но отвори и виж кое е релето което цъка.Ако го знаеш за какво е би те насочило горе долу .А и нас също.Имаш искра,това че резервоара е пълен не означава,че стига до цилиндрите бензин.На рейката с дюзите имаш едно като вентил за гуми натисни игличката и виж дали ще пръсне бензин под налягане.Трябва да го направи и при загасен двигател.Ако не се лъжа предпазител F13 (20А-жълт) осигурява плюса на инжекторите.
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 15:50
от ЙордановМилен
Значи налягане има на горивото, пробвах с пипане релетата да разбера кое е ама нещо немога да позная. Сега ще сваля цялото табло с бушоните и релетата и едно по едно ще ги прегледам. Мога ли да разбера кое от тях неработи по друг начин освем с напипване?
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 16:46
от ЙордановМилен
Намерих релето което цъка, синьо е на цвят
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 17:23
от Nebhotep
В бушонното табло има поставени оригинално само три сини релета, едното е WHOT (изключва климатика при натиснат до край педал на газта), Релето за измиване на предните фарове и реле за DRL функцията. Последните две ги нямаш, а първото не е свързано с твоя проблем, освен ако някой е преправял инсталацията и е поставял други релета.
Ето ти тема за подредбата на бушоните и релетата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... a&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Гледай на втората страница има снимки и таблици! Успех!
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 17:38
от peigera
Я пробвай да развиеш свещ за да видиш дали е мокра(задавен двигател) ако е мокра може да обгориш електродите с парче вестник. Това реле може да цъка от слаб акумулатор.Пробвай след обгаряне на свещите да запалиш като те теглят
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 17:50
от ЙордановМилен
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 17:55
от peigera
щом са сухи свещите това значи, че не пръска гориво.Защо не пробваш да го шунтираш както е на снимката.Всички предпазители здрави ли са?
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 18:13
от ЙордановМилен
Всички бушони са здрави, а какво значи да го шунтирам?
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 18:26
от HACKO
Широко отворен дросел- при задавен д-л се натиска педала на газта до долу за да се продухат цилиндрите, това реле спира дюзите да не пръскат в този момент. С две думи ако двигателя не работи и дросела е отворен, компютъра спира дюзите.
Затова и свещите ти са сухи а колата не пали, релето е спряло дюзите. Защо вече е друг въпрос или нещо лъже компютъра, че дросела е отворен или заради лоша връзка релето не може да сработи за да пусне дюзите (при положение че в нормално положение трябва да е включено).
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 18:29
от ЙордановМилен
Това ще рече да пробвам да запаля с пълна газ, или че двигателя е задавен?
Може да е глупав въпрос!
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 18:34
от HACKO
ЙордановМилен написа:Това ще рече да пробвам да запаля с пълна газ, или че двигателя е задавен?
Може да е глупав въпрос!
Не, при нормално палене газта не се пипа. Когато дадеш пълна газ, Бензина спира.
Прочети отново, каквото написах, добавих пояснение, което може да не си прочел.
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 18:37
от ЙордановМилен
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 13 фев 2012, 22:35
от peigera
Под израза шунтира имам в предвид да махнеш релето и на негово място виж на снимката има една бронзова пластинка набита в по широките крачета на релето да дадеш на късо същите две крачета с кабелче.А ако ти е по удобно а и ще е и по сигурно усучи оголена медна жичка около двата дебели извода на релето (все едно възстановяваш изгорял бушон) и го набучи обратно на таблото
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 15 фев 2012, 04:17
от meltin
Да не би да ти се е задействала защитата при удар?
Тогава май помпата не въртеше?
Виж все пак има един бутон долу в ляво до краката на водача в какво състояние е.
Re: Проблем със паленето Ескорт 1.6i 16V 90hp
Публикувано: 25 фев 2012, 18:43
от ЙордановМилен
Проблемът е решен:
След обстойно разглобяване и почистване на таблото с релетата и бушоните, почистване на всички датчици включително и МАФ-а се оказа, че просто бензиновата помпа е останала на сухо. Сложих зареден акомулатор и след малко по дълго въртене запали

Толкова ядове и две седмици главоболия такъв направо глупав проблем.
П.С. Също така смених и свещите