Страница 1 от 1
Бобини ?
Публикувано: 18 фев 2012, 11:20
от nikolay.kotev
Здравейте, колеги,
Интересуваме дали някой има информация относно разликите между бобините монтирани на Зетек двигателите до към 98 година и тези след това.
Това е снимка на бобината монтирана в Ескорти, Фиести и др. до 1998(горе долу) със Зетек двигатели:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1329556705u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
А това е следващия "модел", монтиран във Фокуси, Модеота и др. след 1998, отново със Зетек двигатели:
http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1329556650e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво е наложило промяната? И най-вече ме интересува заменяеми ли са?
Поздрави,
Николай Котев
Re: Бобини ?
Публикувано: 18 фев 2012, 12:37
от opex
Аз също се замислях по този въпрос преди време, но никъде не намерих отговор.
Въпреки това нещо друго ми посочи какво да избера.
Първо бобината е бобина от където и да го погледнеш и на 10 и на 30 години - същата е.
Второ прочетох някакви "митове и легенди", че понеже разстоянието между свещите при първите зетеци (в смисъл от 92-3-та насам) било 1.3мм, кабелите 'свършвали' много бързо и се получавали проблеми, затова намалили разстоянието на 1.2мм стандартно, до колкото знам след 95-6 година, вероятно и с мондео2. (въпреки каквото пише по каталозите за 1.3мм, което е 80% copy/paste от някой без да гледа много).
Последното за мен е пълна глупост понеже все още карам с кабели на поне 10-12 години и свещи на 1.3мм, като е имало и периоди на 1.4мм и не са мръднали.
Въпреки това не знам дали не са променили и нещо по бобините леко. Защото принципа е следния: по-голямо разстояние м-у електродите - прецака кабелите, по-малко разстояние - гърми бобината.
Затова си взех бобината от 92-93-та год. и нещата са 6 точки

Re: Бобини ?
Публикувано: 18 фев 2012, 20:36
от nikolay.kotev
Мерси за бързия отговор
Казуса ми е следния:
Правя турбо конверсия на Форд-а ми. Такам и свещи ще ползвам от Фокус РС, които са с разстояние от 1мм., а не 1,3 както е на Ескорта. Другото, което е взех си кабели от Щатите... за Зетек... ама не бях обърнал внимание, че бобините са различни(тези, който взех са за Зетек, ама след 1998 година). И се получи така, че накраиниците на кабелите са за другата бобина.
Сега по моята логика, след като вече се "прецаках" с кабелите, е по-добре да сменя и бобината. Защото сега имам свещи за Фокус РС, кабели за Фокус РС и старата ми бобина от Ескорт-а. Предполагам, че тази бобина не е направена за тези свещи с подобно разстояние. Ако пък запазя старата бобина... трябва да продавам кабелите и да търся други... Ама това не ми се иска, защото са оригинални Моторкрафт кабели, пък и ги докарах с много зор
И сега ме интересува дали напрежението, което получават от конектора е едно и също и за двете бобини. Ако е така те биха били заменяеми, защото конектора е еднакъв(поне по снимки като гледам

)
Поздрави
ПС: Ако има някой колега с новата бобина и замери на конектора какво напрежение се подава, ще съм му задължен

Re: Бобини ?
Публикувано: 18 фев 2012, 22:13
от opex
мисля, че е еднакво ~37kV
Re: Бобини ?
Публикувано: 18 фев 2012, 22:19
от nikolay.kotev
Ако е еднакво е супер, значи са заменяеми

Но това, което казваш би следвало да е след бобината, защото... 37kV е бая
Мен ме интересува на куплунга, който се връзва към бобината. Там предполагам идват 12V, но не съм сигурен...
Re: Бобини ?
Публикувано: 19 фев 2012, 00:42
от HACKO
nikolay.kotev написа:Ако е еднакво е супер, значи са заменяеми

Но това, което казваш би следвало да е след бобината, защото... 37kV е бая
Мен ме интересува на куплунга, който се връзва към бобината. Там предполагам идват 12V, но не съм сигурен...
12V е, няма какво друго да е.
Абе момчета, не сте ли чували, че разстоянието между електродите на свещите се регулира, та правите такива гимнастики.
Re: Бобини ?
Публикувано: 19 фев 2012, 01:43
от opex
Той е взел свещи 1мм, които ще са добре с бобина "за 1,3мм" понеже и без това за турбо му трябва по-малко разстояние.
п.с. Пусни през предпазител и реле с нормално отворени контакти, което залепва с +12в от контактния ключ, напрежение директно от + на акумулатора към бобината (средния извод) и сложи алтернатор, който зарежда наистина с 14-14,4в и тогава гледай какво става.
Re: Бобини ?
Публикувано: 19 фев 2012, 10:18
от nikolay.kotev
Наско, за регулирането е ясно, но при положение, че свещите са чисто нови за Фокус РС оригинални, предполагам, че са пресметнати да са с разстояние 1мм. По моята логика, ако имаш свещи и кабели от Фокус РС е нормално и бобината да е също от Фокус РС. Друг е въпроса, че цялата гимнастика е, защото взех грешни кабели...
Орех, това го бях чел и аз някъде и би следвало да има доста добър ефект. Но пък не съм сигурен дали няма да доведе до по-бърза амортизация на свещи, кабели или бобина.
В крайна сметка явно са напълно заменяеми, защото все пак са бобини... не е голяма философия и би следвало да работят с еднакъв входящ волтаж- 12V.
Мерси, колеги

Re: Бобини ?
Публикувано: 19 фев 2012, 11:25
от HACKO
Свещите са си свещи, не са за Фокус, Мокус, Астра, Лада и други. Свещите имат топлинно число, което съответства на двигатели с определена характеристика. Производителя на конкретния мотор определят, какво да е топлинното число и разстоянието на електродите. Най-често изискването за разстояние е съобразено със заводските спецификации на свещите, но е нормално да се наложи корекция и на чисто нови свещи, съгласно изискването на мотора.
opex написа:.....Пусни през предпазител и реле с нормално отворени контакти, което залепва с +12в от контактния ключ, напрежение директно от + на акумулатора към бобината (средния извод) и сложи алтернатор, който зарежда наистина с 14-14,4в и тогава гледай какво става.
Нормално, при напрежение на вторичната намотка 37 kV, при повишаването на напрежението на първичната намотка с 2V, повишаването на вторичната е 6 kV.
При изправна ел.уредба, напрежението на първичната намотка е 14-14.4V и без доработката с реле. В следствие на годините контактите във куплунгите се окисляват и напрежението неминуемо пада, релето елиминира загубите от възрастта.
Re: Бобини ?
Публикувано: 01 мар 2012, 21:14
от hr_georgiev
Ники, може и да съм закъснял, но да ти кажа, че бобините са напълно взаимозаменяеми що се отнася до управлението им от страна на колата, тоест куплунга им е еднакъв, съпротивлението на първичните намотки и на двете го дават 0,4-0,6 ома и не на последно място от половин месец замених моята на фокуса с такава от преди 98 год., взета на заем от колега. Сега попаднах на темата защото за пореден път ми изгоря бобина на моя фокус 1.6, 2000г. Свещи съм сменял, но пак ми е изгаряла секция на бобина. Казвам секция, защото последно карах с 2 бобини. Сложих допълнителни кабели и включих здравите части на бобините съответно към 1,4 и 2,3 цилиндър. Забелязах, че ми изгарят, тоест пробиват към корпус( маса) тези вторични намотки които са към 2 и 3 цилиндър. Може и да имам проблемен кабел, но според мен поради малкото физическо разстояние между 2 и 3 цилиндър тази вторична намотка се натоварва по вече. Също забелязах (може и да греша но така ми изглежда), че бобината до 98г. на която Ники е дал снимка и с която карам в момента ми изглежда по-солидна и надежда. Та да минем на въпроса: има ли значение каква бобина да си купя или просто на Фокуса това си му е слабо място или да сменям и кабели заедно с бобината. Специално към Ники: ако решиш да продаваш някоя от бобините пиши, че се интересувам.
Re: Бобини ?
Публикувано: 01 мар 2012, 21:55
от Nebhotep
От доверен диагностик ми е потвърдено, че няма разлика между бобината на фокус и ескорт, с разликата че на ескорта е много по- издръжлива и по- малко уязвима на неблагоприятни въздействие от околната среда!
Re: Бобини ?
Публикувано: 06 мар 2012, 17:43
от nikolay.kotev
Мерси много за отговорите, колеги.
Явно е било въпрос на икономии и са я сменили от чисто икономическа гледна точка.
Поздрави,
Николай Котев