Страница 1 от 2

Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 02 мар 2012, 19:15
от escort_1.6_16V
Здравейте, отново имам проблем с форда . Сега проблема е че докато карам с включени светлини и явно като мина през дупка или от продължително каране по неравности и задните ми светлини спират да светят и зумера не пищи когато отворя вратата , но предните светлини си светят. Също така задната чистачка спря да работи за известно време но се оправи, а и ми светна диода на копчето за задните фарове за мъгла , а аз нито имам такива фарове нито съм го докосвал. И затова се съмнявам нещо по ел. връзките явно ми прави проблеми щом като минавам през неравности и стават тези аномалии.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 02 мар 2012, 20:23
от peigera
За задната чистачка като отвориш багажника на самата врата която се вдига има три бронзови шиша.Почисти им върховете и почисти и долу на черната пласт маса трите медни пластинки и чистачката ще тръгне.За задните светлини бих те посъветвал да прегледаш самите букси на стоповете понеже често създават проблеми.Ако проблема не е в буксите или крушките най вероятно ще се касае за проблем в таблото с бушоните.Има тема за него.Зумера на фаровете може да развиеш болтчето на копчето на шофьорската врата което е за лампичката в купето и с ножче или отвертка да му изчистиш контакт четата които се допират като натискаш и отпускаш копчето.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 02 мар 2012, 21:40
от dreadx
На мен по-скоро ми изглежда, че му изчезва масата на задните светлини. И понеже не се затваря веригата към маса,
ток протича по пътя: заден габарит --> несвързаната маса --> лампата за мъгла --> светодиода на копчето за мъгла, който от това свети.
Трябва да уточня, че не знам как са реализирани задните светлини на Ескорт и кои са слабите им места, нека колегата да провери и да каже.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 02 мар 2012, 22:19
от peigera
Точно заради това му казвам да провери буксите на стоповете,че създават проблем.А проблема им не е в слаба връзка на габаритните крушки а слаба връзка на масата.Като ги провери ще разбере.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 02 мар 2012, 22:28
от escort_1.6_16V
Под проверка аз разбирам , да откача буксата и ако се нуждае да се почисти. И също така да се провери връзката, да не е прекъсната нещо или да е хлабава. Ако съм в грешна посока поправете ме. А самия проблем е накуп, тоест когато спря да работи чистачката(просто я бутнах да проверя дали работи и нямаше никой), след малко светна диода на бутона за фаровете за мъгла. И в движение отворих вратата но зумера не запищя, от което знам тъй като и друг път го е правила че фаровете светят. Но има и друг случай всичко да си работи само задните светлини да не светят, но натисна ли спирачка си имам стопове.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 03 мар 2012, 00:12
от dreadx
Аз до извода за липсващата маса стигнах като гледах схемите на моята Fiesta.
Провери както ти е казал колегата, който има впечатления за конкретното място на проблема.
Стоповете май са на отделна маса - ама това го предполагам от снимките на Ескорт, които гледам в нет-а.

Re: Проблем с токовете май.

Публикувано: 04 мар 2012, 11:21
от escort_1.6_16V
Днес почистих мястото където се свързва масата с купето и буксите на стоповете. Пръснах ги обилно с контактен спрей и ги затегнах добре. А дали ще се оправи не знам. То добре че вече светлините не са задължителни през деня и поне ще отърва акта ако ме спрат :D .

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 23 мар 2012, 16:34
от escort_1.6_16V
Отново електрическа загадка. Днес задната чистачка през целия път не се е включвала но това не е проблема.
Проблема е в това че вентилатора на радиатора и той не се включва. Охлаждах я с парното колата, че да не прегрее. Не знам каква е причината. Има ли някакъв вариант да пробвам дали работи вентилатора- примерно да му подам директно захранване от акумулатора. И ако работи къде да търся проблема.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 23 мар 2012, 19:35
от peigera
Ами да може да подадеш директно захранване на електро мотора и да видиш дали ще завърти.Възможни причини за да не работи:изгорял предпазител,повреда в ел табло.прегоряла букса най вече до вентилатора,датчик за вентилатора,реле управляващо вентилатора но не ми се вярва.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 24 мар 2012, 15:56
от escort_1.6_16V
Не можах да извадя тъпата букса и нямаше как да подам директно захранване на вентилатора. Но заради проблем в една друга тема, колата ще е почивка за една седмица и имам време да измисля как да я откача.
А иначе съм намислил да пусна един + от акумулатора през едно ключе вътре в купето и така като достигне температурата аз ръчно да пускам вентилатора(както се правеше едно време на Ладите). Няма да слагам предпазител защото не мисля че ще ми е необходим.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 24 мар 2012, 19:35
от paci
Принципно както си тръгнал полека лека ще игнорираш цялото табло с предпазителите.
Дано не се запалиш от подобрения.

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=27351

Освен проблема с таблото, перката ти има 2 степени.
Случва се да изгори съпротивлението на 1вата.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 24 мар 2012, 22:50
от escort_1.6_16V
Какъв сервиз, няма такива работи. Всичко се прави сам.
А иначе за самото табло как да е, струва ми се трудно ама все пак ще излезе някак. Проблема идва след това, че аз най много мога да го почистя с контактен спрей или нещо друго. Тоест да запоявам няма да стане, защото нямам поялник а и не съм го правил. Но майстори електричари могат да се намерят не е проблем. Проблема е дали наистина е в бушонното табло или някъде по датчиците за охлаждане.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 27 мар 2012, 19:23
от escort_1.6_16V
Май не ми работи само първата степен, защото онзи ден като беше загряла до буквата N(последната и малко след нея почва червения сектор), и май се беше включил вентилатора да духа силно защото се чуваше отвън че бучи нещо, но тогава нямах възможност да отворя капака и да проверя. Но при първа възможност ще го пробвам. А и вярно ли е, че докато работи двигателя ако откача температурния датчик вентилатора трябва да се включи ?
И кой от двата датчика трябва да откача, този на маркуча към радиатора или този на тялото на термостата ?

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 28 мар 2012, 21:10
от РАЗБИРАЧА
Колега,според мен проблема е комплексен.Ако не си абсолютно наясно с тази материя, мой съвет е да прехвърлиш проблема на СПЕЦИАЛИСТ.Температурния датчик за вкл. на охл.вентилатор се намира на горния маркуч на радиатора/той прави верига при достигане на температура т.е.ако махнеш куплунга не става нищо/.Ако там всичко е наред трябва да се провери релето,ако и там всичко е наред , трябва да се провери изправноста на таблото с предпазителите. Успех!!!

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 28 мар 2012, 21:53
от paci
РАЗБИРАЧА написа:той прави верига при достигане на температура т.е.ако махнеш куплунга не става нищо
При липса на информация от датчик компа задава авариини стойности за него.
В случая перката трябва да тръгне на високи обороти.

Нали прави опити за реклама на сервиз?
Там някой не ги ли знае тези работи?

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 29 мар 2012, 21:29
от РАЗБИРАЧА
Колега ''PACI'', явно ги РАЗБИРАМЕ тези неща. А, кажи на схената/ако успее да се качи/,къде точно е връзката на тази инсталация с компютъра на автомобила,та чак и да дава аварийни команди ? :idea:
paci написа:
РАЗБИРАЧА написа:той прави верига при достигане на температура т.е.ако махнеш куплунга не става нищо
При липса на информация от датчик компа задава авариини стойности за него.
В случая перката трябва да тръгне на високи обороти.

Нали прави опити за реклама на сервиз?
Там някой не ги ли знае тези работи?
:-/:

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 29 мар 2012, 22:23
от РАЗБИРАЧА
http://emford.snimka.bg/automobiles/emford.665599" onclick="window.open(this.href);return false; - ел. инсталация на охл. с-ма

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 30 мар 2012, 16:17
от escort_1.6_16V
Откачих термодатчика който е на маркуча към радиатора и нищо, никаква реакция от страна на вентилатора. Не може ли да се направи някакъв мост или нещо друго на тази букса на термодатчика и да видя дали ще завърти вентилатора, защото на вентилатора буксата е сложена по възможно най тъпия начин и без канал не мога да я откача, за да му подам ток директно и да видя ще завърти ли.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 30 мар 2012, 19:42
от HACKO
Може бе, окъси буксата и като дадеш контакт трябва да тръгне.

Re: Проблем с токовете май И вентилатора на радиатора.

Публикувано: 31 мар 2012, 11:56
от escort_1.6_16V
Ами явно вентилатора е предал богу дух. Правих мост между двата пина на буксата и нищо. За по сигурно проверих с мултицет дали има напрежение в буксата, и като забих сондите в пиновете си имаше. Явно проблема и точно във вентилатора.