Страница 1 от 3
Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 15 юни 2012, 20:21
от freeqwerty
Привет колеги.Ето един от поредните проблеми напоследък. Преди 2 часа се прибирам от работа и минах до пазара ( София, Красна Поляна) и тъкмо паркирам и колата угасна (за 2 год. ведннъж ми е гаснала поради липса на гориво

) Бре въртя, припалва на 200-300 оборота и ,като дам газ гасне. (На бензин съм). Така няколко пъти но няма палене. Направи ми впечатление,че не чувам звук откъм резервоара, бензиновата помпа явно не включва.Зарязах я там,наблизо живея. Та на какво се дължи това? Дали от жегата нещо не ще да включи или си е заминала тотално.... Моля за помощ,ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 15 юни 2012, 21:33
от essex
Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 15 юни 2012, 22:18
от freeqwerty
essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 15 юни 2012, 23:41
от OgiDogi
freeqwerty написа:essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?
Карането "на резерва" обикновено води до изгаряне на помпата - липсва охлаждане на корпуса. Виждал съм помпа, която от прегряване беше разтопила пластмасата, в която е закрепена, и се беше изкривила на една страна. Имал съм и случаи със слаба връзка в буксата, добре че не свалих резервоара, за да вадя помпата - първо премерих дали не е изгоряла, пробвах я директно от акумулатор (работеше си нормално) и като включих пак буксата, тя взе, че тръгна.
Провери, дали отива напрежение до буксата, дали помпата върти при подаване на ток директно от акумулатора и чак тогава, ако не работи, сваляй и сменяй.
И карай винаги с едни поне 10-15 литра в резервоара - като се плискат насам-натам, да я охлаждат. Особено, ако караш на газ, а майсторът газаджия си е оставил ръцете и не е прекарал помпата през реле.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 16 юни 2012, 17:12
от freeqwerty
Значи цял следобяд се занимавам и ето резултата.Свалих помпата с 300 зора,оказа се че работи.Тествах я на акумулатора. Проверих дали идва ток до куплунга,но идва само до нивомера за горивото.Та сега въпроса е от къде тръгва тази жица,може би от бушоните,но те са здрави всичките.Ако е прекъсната да я подменя с друга.Мнения?

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 16 юни 2012, 18:01
от men1977
Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя прекъсвач,предполагам е с бутон ,който се натиска
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 16 юни 2012, 18:15
от freeqwerty
men1977 написа:Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя включвател,предполагам е с бутон ,който се натиска
Да намерих го това реле,което е до левия крак на шофьора натиснах го няколко пъти,но не силно но нямаше резултат.А ,ако е реле как да го проверя (то мисля,че беше зад бушоните),нямам мултицет,ако с него може да се замери. А не искам да ходя по майстори,че и те са като мен сигурно.

А преди 2 дни сменях накладки предни и задни и лагери та 260 лв. Замислям се дали не са ми ударили някаква тесла,да са бръкнали някъде за да ми стане този проблем, за да се върна пак при тях?
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 16 юни 2012, 19:00
от men1977
То това в калника не е реле,а инерционен прекъсвач,но щом си го натискал и няма ефект значи отпада и остава проблема да е в релето за помпата,което е както си казал в кутията при бушоните и проблем със самото табло,но аз лично мисля,че 99% е релето
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 16 юни 2012, 19:07
от freeqwerty
То утре няма от къде да го взема,ще остане за понеделник.А евентуално нещо за цвят да ми кажете,как да го позная кое реле е? Или ред,поредност....?
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 17 юни 2012, 12:15
от freeqwerty
Оправи се ей така от самосебе си може би. Реших да погледна релетата и свалих панела на долу с бушоните и реших пак да дам на контакт преди да бърникам по релетата и помпата взе,че проработи. Така се оправи моя проблем с недостига на ток до помпата. Поне за сега се оправи де.

А докато се занимавах с помпата явно нещо съм насмел,разместил и сега не ми работи стрелката за бензина. Но това не е толкова проблемно за мен.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 17 юни 2012, 14:24
от HACKO
Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 29 юни 2012, 10:17
от koinov_bg
HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.
Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб.
Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.
Поздрави от мен.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 29 юни 2012, 13:04
от HACKO
Най-опасно е ако си със джапанки и си пресрещнеш Палеца

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 29 юни 2012, 19:57
от freeqwerty
koinov_bg написа:HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.
Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб.
Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.
Поздрави от мен.
То не са дюзи то е бензин

А имате ли идея,защо като загася двигателя и се чува едно бучене някъде изотзад. Заслушах се под седалката,като чели не идва от там. За около минута е. Притеснявам се дали не е нещо от помпата,че имам тази година 2-3 ходения до морето да не стане авария. Вече имам още една за резерва в багажника работеща.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 29 юни 2012, 21:19
от HACKO
Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 30 юни 2012, 11:35
от Major_Koenig
HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.
Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 30 юни 2012, 19:18
от HACKO
Не съм прочел правилно

помислих, че като дадеш на контакт. Не знам това какво ще да е.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 30 юни 2012, 20:12
от baro
Пробвай като спреш и веднага да отвориш капачката на резервоара ако шума изчезне значи не е наред нещо с отдушника.И забележи дали надува или засмуква капачката.
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 30 юни 2012, 20:35
от freeqwerty
Major_Koenig написа:HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.
Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...
Не, помпата изключва,но като загася двигателя идва един лек шум.Дали не е заради това,че отказа да ми работи нивомера на горивото..?
Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.
Публикувано: 20 юли 2012, 21:17
от freeqwerty
Днес пак същия проблем!!! Забелязах,че ми угасна на ниски обороти,т.е на 2-ра с 5 км/ч. примерно. Отказа да работи бензиновата помпа,а и до стартера никакъв ток! Заритах табло с бушоните и след 6-7 сериозни ритника всички токове си дойдоха,кошника запали.