Страница 1 от 3

Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 15 юни 2012, 20:21
от freeqwerty
Привет колеги.Ето един от поредните проблеми напоследък. Преди 2 часа се прибирам от работа и минах до пазара ( София, Красна Поляна) и тъкмо паркирам и колата угасна (за 2 год. ведннъж ми е гаснала поради липса на гориво :) ) Бре въртя, припалва на 200-300 оборота и ,като дам газ гасне. (На бензин съм). Така няколко пъти но няма палене. Направи ми впечатление,че не чувам звук откъм резервоара, бензиновата помпа явно не включва.Зарязах я там,наблизо живея. Та на какво се дължи това? Дали от жегата нещо не ще да включи или си е заминала тотално.... Моля за помощ,ако някой се е сблъсквал с този проблем.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 15 юни 2012, 21:33
от essex
Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 15 юни 2012, 22:18
от freeqwerty
essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 15 юни 2012, 23:41
от OgiDogi
freeqwerty написа:
essex написа:Колега провери бензиновата помпа дали върти, за това ти трябва още един човек препоръчително е. Вдигни задните седалки така че да си точно над помпата, наотсри ушите и някой само да даде на контакт.
Току що това направих.Помпата не върти не дава и никакъв звук. Проверих бушоните,всичко е наред. Но отзад никакъв шум. За смяна на сонда+ бензинова помпа съм май?
Карането "на резерва" обикновено води до изгаряне на помпата - липсва охлаждане на корпуса. Виждал съм помпа, която от прегряване беше разтопила пластмасата, в която е закрепена, и се беше изкривила на една страна. Имал съм и случаи със слаба връзка в буксата, добре че не свалих резервоара, за да вадя помпата - първо премерих дали не е изгоряла, пробвах я директно от акумулатор (работеше си нормално) и като включих пак буксата, тя взе, че тръгна.
Провери, дали отива напрежение до буксата, дали помпата върти при подаване на ток директно от акумулатора и чак тогава, ако не работи, сваляй и сменяй.

И карай винаги с едни поне 10-15 литра в резервоара - като се плискат насам-натам, да я охлаждат. Особено, ако караш на газ, а майсторът газаджия си е оставил ръцете и не е прекарал помпата през реле.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 16 юни 2012, 17:12
от freeqwerty
Значи цял следобяд се занимавам и ето резултата.Свалих помпата с 300 зора,оказа се че работи.Тествах я на акумулатора. Проверих дали идва ток до куплунга,но идва само до нивомера за горивото.Та сега въпроса е от къде тръгва тази жица,може би от бушоните,но те са здрави всичките.Ако е прекъсната да я подменя с друга.Мнения? :)

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 16 юни 2012, 18:01
от men1977
Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя прекъсвач,предполагам е с бутон ,който се натиска

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 16 юни 2012, 18:15
от freeqwerty
men1977 написа:Колега причините,може да са няколко,значи по принцип ескортите много страдат от бушонните табла,това е една от възможните причини,тоест лоши връзки,друга по-вероятна е релето на помпата провери и него и трета за,която се сещам е за изключвателя,който се задейства при удар и изключа автоматично помпата,доколкото знам се намира в левият калник от вътрешната страна в купето там имаш кора,която се маха и трябва да го видиш тоя включвател,предполагам е с бутон ,който се натиска

Да намерих го това реле,което е до левия крак на шофьора натиснах го няколко пъти,но не силно но нямаше резултат.А ,ако е реле как да го проверя (то мисля,че беше зад бушоните),нямам мултицет,ако с него може да се замери. А не искам да ходя по майстори,че и те са като мен сигурно. :) А преди 2 дни сменях накладки предни и задни и лагери та 260 лв. Замислям се дали не са ми ударили някаква тесла,да са бръкнали някъде за да ми стане този проблем, за да се върна пак при тях?

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 16 юни 2012, 19:00
от men1977
То това в калника не е реле,а инерционен прекъсвач,но щом си го натискал и няма ефект значи отпада и остава проблема да е в релето за помпата,което е както си казал в кутията при бушоните и проблем със самото табло,но аз лично мисля,че 99% е релето

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 16 юни 2012, 19:07
от freeqwerty
То утре няма от къде да го взема,ще остане за понеделник.А евентуално нещо за цвят да ми кажете,как да го позная кое реле е? Или ред,поредност....?

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 17 юни 2012, 12:15
от freeqwerty
Оправи се ей така от самосебе си може би. Реших да погледна релетата и свалих панела на долу с бушоните и реших пак да дам на контакт преди да бърникам по релетата и помпата взе,че проработи. Така се оправи моя проблем с недостига на ток до помпата. Поне за сега се оправи де. :) А докато се занимавах с помпата явно нещо съм насмел,разместил и сега не ми работи стрелката за бензина. Но това не е толкова проблемно за мен.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 17 юни 2012, 14:24
от HACKO
Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 29 юни 2012, 10:17
от koinov_bg
HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.


Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб. :)


Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.

Поздрави от мен.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 29 юни 2012, 13:04
от HACKO
Най-опасно е ако си със джапанки и си пресрещнеш Палеца :mrgreen:

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 29 юни 2012, 19:57
от freeqwerty
koinov_bg написа:
HACKO написа:Другия път, като ти направи проблем, риташ с Левия крак таблото отдолу и пробваш отново. Това е пословичния проблем със спойките на таблото при Ескортите.


Само внимавай каде риташ да си неритнеш колата за скраб. :)


Но само да ти кажа за помпите имай на впредвид че тези помпи имат свойството да работят с по малък дебит,тоест ти сваляш помпата тя върти гледаш уж всичко ок,но не може да достави необходимото налягане за дюзите.

Поздрави от мен.
То не са дюзи то е бензин :) А имате ли идея,защо като загася двигателя и се чува едно бучене някъде изотзад. Заслушах се под седалката,като чели не идва от там. За около минута е. Притеснявам се дали не е нещо от помпата,че имам тази година 2-3 ходения до морето да не стане авария. Вече имам още една за резерва в багажника работеща. :)

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 29 юни 2012, 21:19
от HACKO
Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 30 юни 2012, 11:35
от Major_Koenig
HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.

Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 30 юни 2012, 19:18
от HACKO
Не съм прочел правилно :oops: помислих, че като дадеш на контакт. Не знам това какво ще да е.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 30 юни 2012, 20:12
от baro
Пробвай като спреш и веднага да отвориш капачката на резервоара ако шума изчезне значи не е наред нещо с отдушника.И забележи дали надува или засмуква капачката.

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 30 юни 2012, 20:35
от freeqwerty
Major_Koenig написа:
HACKO написа:Това е на добре, значи помпата работи и се управлява правилно.

Помпата работи след като се загаси двигателя ли?
Не мисля че така трябва да е но...
Не, помпата изключва,но като загася двигателя идва един лек шум.Дали не е заради това,че отказа да ми работи нивомера на горивото..?

Re: Изведнъж отказа да пали Ескорт 16V, 1.8, 92 г.

Публикувано: 20 юли 2012, 21:17
от freeqwerty
Днес пак същия проблем!!! Забелязах,че ми угасна на ниски обороти,т.е на 2-ра с 5 км/ч. примерно. Отказа да работи бензиновата помпа,а и до стартера никакъв ток! Заритах табло с бушоните и след 6-7 сериозни ритника всички токове си дойдоха,кошника запали.